|
|
|
|
|
|
Testy na Silverstone dzień 3: Hamilton najszybszy | |
Lewis Hamilton (McLaren) uzyskał zdecydowanie najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia z całego tygodnia podczas ostatniego dnia testów na torze Silverstone. Brytyjczyk poprawił wczorajszy wynik swojego zespołowego kolegi Heikkiego Kovalainena o blisko sekundę. W dzisiejszych testach znowu przeszkadzał silny wiatr, ale tym razem w ogóle nie padało.
Najbliższym rywalem Hamiltona okazał się Timo Glock (Toyota), także uzyskując czas poniżej jednej minuty i 20 sekund (ponad pół sekundy straty do kierowcy McLarena). Kolizje podczas testów należą raczej do rzadkości, jednak dzisiaj doszło do jednej, kiedy Glock nie zauważył próbującego wyprzedzić go Davida Coultharda (Red Bull) pod koniec Hangar Straight i skręcił w niego. Oba bolidy zostały uszkodzone, a na torze znalazło się sporo odłamków, tak więc konieczna była przerwa w testach.
Kolizja ta miała miejsce podczas porannej sesji i chociaż obaj kierowcy powrócili później na tor, to jednak nie był to koniec kłopotów dla Coultharda, w którego bolidzie nastąpiła awaria silnika pod koniec popołudniowej sesji, oznaczając przedwczesne zakończenie testów. W sumie Szkot przejechał zaledwie 31 okrążeń i uplasował się na ostatniej pozycji, tracąc ponad trzy sekundy do Hamiltona. Co ciekawe, silnik Renault V8 uległ dzisiaj także awarii w bolidzie Fernando Alonso (Renault). Hiszpan, który uzyskał czwarty czas, wywieszenie czerwonej flagi spowodował w okolicy godziny 10 rano.
Tuż przed Alonso na trzeciej pozycji uplasował się Kimi Raikkonen (Ferrari), tracąc do Hamiltona niewiele ponad sekundę. Fin przejechał stosunkowo niewiele okrążeń (60), a tymczasem jednym z najbardziej pracowitych kierowców był Nick Heidfeld (93 kółka), który uzyskał piąty czas. Zespół BMW Sauber miał już wykonany cały swój program na 25 minut przed końcem testów i był zadowolony z uzyskanych wyników. Heidfeld pracował nad mechanicznymi i aerodynamicznymi ustawieniami bolidu F1.08, a także porównywał dwie najtwardsze mieszanki opon Bridgestone. W sumie kierowcy BMW pokonali w tym tygodniu 242 okrążenia, co przekłada się na 1244 km.
Na pozycjach od szóstej do dziewiątej ostatni dzień testów na torze Silverstone ukończyli Kazuki Nakajima (Williams), Adrian Sutil (Force India), Rubens Barrichello (Honda) i Sebastien Bourdais (Toro Rosso). Kolejne testy odbędą się za dwa tygodnie na torze Hockenheim i poprzedzą wyścig o Grand Prix Niemiec na tym samym obiekcie.
Pogoda
Temperatura powietrza: 15-22°C
Temperatura toru: 19-30°C
Wietrznie, słonecznie, pochmurno
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
•Czasy uzyskane w czwartek na torze Silverstone (5,141 km) | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Konstruktor | Bolid | Czas okr. | Strata | Okr. |
|
1. | Lewis Hamilton | | McLaren Mercedes | MP4-23 | 1:19,170 | | 88 |
2. | Timo Glock | | Toyota | TF108 | 1:19,815 | +0,645 | 79 |
3. | Kimi Raikkonen | | Ferrari | F2008 | 1:20,321 | +1,151 | 60 |
4. | Fernando Alonso | | Renault | R28 | 1:20,862 | +1,692 | 78 |
5. | Nick Heidfeld | | BMW Sauber | F1.08 | 1:21,011 | +1,841 | 93 |
6. | Kazuki Nakajima | | Williams Toyota | FW30 | 1:21,059 | +1,889 | 70 |
7. | Adrian Sutil | | Force India Ferrari | VJM01 | 1:21,331 | +2,161 | 71 |
8. | Rubens Barrichello | | Honda | RA108 | 1:21,344 | +2,174 | 94 |
9. | Sebastien Bourdais | | STR Ferrari | STR3 | 1:21,432 | +2,262 | 76 |
10. | David Coulthard | | Red Bull Renault | RB4 | 1:22,232 | +3,062 | 31 |
| |
|
|
Źródło: Autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|