|
|
|
|
|
| Rezultaty z 2007 roku | | | | |
Kolejność startowa | 1. | L. Hamilton | McLaren |
2. | F. Alonso | McLaren |
3. | F. Massa | Ferrari |
4. | K. Raikkonen | Ferrari |
5. | N. Heidfeld | BMW Sauber |
6. | H. Kovalainen | Renault |
7. | S. Vettel | BMW Sauber |
8. | J. Trulli | Toyota |
| Rezultat wyścigu | 1. | L. Hamilton | McLaren |
2. | F. Alonso | McLaren |
3. | F. Massa | Ferrari |
4. | K. Raikkonen | Ferrari |
5. | H. Kovalainen | Renault |
6. | J. Trulli | Toyota |
7. | M. Webber | Red Bull |
8. | S. Vettel | BMW Sauber |
|
|
| Rozkład postojów | | | | |
Jeden postój | • okrążenia 40-50 | | Dwa postoje | • okrążenia 23-28, 47-52 | | Trzy postoje | • okr. 18-23, 34-38, 50-55 | |
|
Lokalizacja: Indianapolis, USA |
| |
Długość toru: 4,192 km | Liczba okrążeń: 73 | Pełny dystans: 306,016 km |
| |
| Start wyścigu według czasu lokalnego: 13:00 | Start wyścigu według naszego czasu: 19:00 |
Adres: | Indianapolis Motor Speedway, 4790 West, 16th Street, Indianapolis IN 46222 |
Telefon: +1 317 492 6780 | Fax: +1 317 492 6482 |
| |
Okrążenie toru z Ralfem Schumacherem
| Pod koniec prostej startowej, na której osiągamy 320 km/h na szóstym biegu, ostro hamujemy do 95 km/h przed pierwszym zakrętem. Na dwójce wjeżdżamy w ciasną środkową część toru, zbudowaną specjalnie dla potrzeb Formuły 1. Tutaj odbywa się większość manewrów wyprzedzania. Zbyt wczesne hamowanie przed tym prawym zakrętem może zakończyć się utratą pozycji, z kolei za późne oznacza przymusową wycieczkę poza tor. Również na dwójce przejeżdżamy drugi zakręt, przy prędkości 90 km/h. Dalej przejeżdżamy zakręty trzeci i czwarty, a potem, przed piątym, jest krótka prosta.
Te zakręty pokonujemy na czwórce, z prędkością pomiędzy 125 i 225 km/h. Zakręt numer sześć, lewy nawrót o 180 stopni, trzeba przejechać na dwójce, z prędkością 120 km/h. Cały czas na drugim biegu dojeżdżamy do zakrętu numer siedem, który prowadzi na wewnętrzną prostą. Tam przyspieszamy do 300 km/h na szóstce, a przed zakrętem numer osiem zwalniamy do 120 km/h. Dalej mamy "eskę" składającą się z zakrętów dziewięć i dziesięć (80 km/h w pierwszym z nich, w drugim dochodzimy do 100 km/h). Zakręt numer 11 jest nieco szybszy – trzeci bieg, 125 km/h.
Potem znów przyspieszenie – przed prawym zakrętem numer 12, wiodącym z powrotem na owalną część toru, rozpędzamy się do 250 km/h (czwarty bieg). Na piątym biegu i w tunelu aerodynamicznym za poprzedzającym samochodem możemy dojść do 280 km/h na krótkiej prostej poprzedzającej słynny zakręt 13 – jedyny nachylony, wyprofilowany łuk w Formule 1. Idealny tor jazdy wiedzie stosunkowo nisko, blisko wewnętrznej krawędzi. Wyjeżdżamy ponownie na prostą startową na szóstym biegu, przy prędkości około 305 km/h. |
| |
•Rezultaty na torze Indianapolis | | | | | Rok | Pole position | Zwycięzca | Najszybsze okrążenie |
|
2007 | Lewis Hamilton (McLaren) 1:12,331 | Lewis Hamilton (McLaren) 1h31m09,965 | Kimi Raikkonen (Ferrari) 1:13,117 |
2006 | Michael Schumacher (Ferrari) 1:10,832 | Michael Schumacher (Ferrari) 1h34m35,199 | Michael Schumacher (Ferrari) 1:12,719 |
2005 | Jarno Trulli (Toyota) 1:10,625 | Michael Schumacher (Ferrari) 1h29m43,181 | Michael Schumacher (Ferrari) 1:11,497 |
2004 | Rubens Barrichello (Ferrari) 1:10,223 | Michael Schumacher (Ferrari) 1h40m29,914 | Rubens Barrichello (Ferrari) 1:10,399 |
2003 | Kimi Raikkonen (McLaren) 1:11,670 | Michael Schumacher (Ferrari) 1h33m35,997 (deszcz) | Michael Schumacher (Ferrari) 1:11,473 |
2002 | Michael Schumacher (Ferrari) 1:10,790 | Rubens Barrichello (Ferrari) 1h31m07,934 | Rubens Barrichello (Ferrari) 1:12,735 |
2001 | Michael Schumacher (Ferrari) 1:11,708 | Mika Hakkinen (McLaren) 1h32m42,840 | Juan Pablo Montoya (Williams) 1:14,448 |
2000 | Michael Schumacher (Ferrari) 1:14,266 | Michael Schumacher (Ferrari) 1h36m30,883 (deszcz) | David Coulthard (McLaren) 1:14,711 |
1960 | Eddie Sachs (Ewing) 1:01,395 | Jim Rathmann (Watson) 3h36m11,360 | Jim Rathmann (Watson) 1:01,590 |
1959 | Johnny Thomson (Lesovsky) 1:01,683 | Rodger Ward (Watson) 3h40m49,200 | Johnny Thomson (Lesovsky) 1:01,890 |
1958 | Dick Rathmann (Watson) 1:01,655 | Jimmy Bryan (Epperly) 3h44m13,800 | Tony Bettenhausen (Epperly) 1:02,370 |
1957 | Pat O'Connor (Kurtis Kraft) 1:02,522 | Sam Hanks (Epperly) 3h41m14,250 | Jim Rathmann (Epperly) 1:02,750 |
1956 | Pat Flaherty (Watson) 1:01,815 | Pat Flaherty (Watson) 3h53m28,840 | Paul Russo (Kurtis Kraft) 1:02,320 |
1955 | Jerry Hoyt (Stevens) 1:04,265 | Bob Sweikert (Kurtis Kraft) 3h53m59,530 | Bill Vukovich (Kurtis Kraft) 1:03,670 |
1954 | Jack McGrath (Kurtis Kraft) 1:03,815 | Bill Vukovich (Kurtis Kraft) 3h49m17,270 | Jack McGrath (Kurtis Kraft) 1:04,040 |
1953 | Bill Vukovich (Kurtis Kraft) 1:05,033 | Bill Vukovich (Kurtis Kraft) 3h53m01,690 | Bill Vukovich (Kurtis Kraft) 1:06,240 |
1952 | Fred Agabashian (Kurtis Kraft) 1:05,213 | Troy Ruttman (Kuzma) 3h52m41,880 | Bill Vukovich (Kurtis Kraft) 1:06,600 |
1951 | Duke Nalon (Kurtis Kraft) 1:05,935 | Lee Wallard (Kurtis Kraft) 3h57m38,050 | Lee Wallard (Kurtis Kraft) 1:07,260 |
1950 | Walt Faulkner (Kurtis Kraft) 1:06,992 | Johnnie Parsons (Kurtis Kraft) 2h46m55,970 (deszcz) | Johnnie Parsons (Kurtis Kraft) 1:09,770 |
| |
Na czerwono zaznaczone rekordy na ostatnio użytej wersji toru |
|
| |
•Kierowcy odnoszący najczęściej sukcesy na torze Indianapolis | | | | | Pierwsze pola startowe | Zwycięstwa | Najszybsze okrążenia |
|
1. | Michael Schumacher | 4 | 1. | Michael Schumacher | 5 | 1. | Michael Schumacher | 3 |
2. | Jack McGrath | 1 | 2. | Bill Vukovich | 2 | = | Bill Vukovich | 3 |
= | Jerry Hoyt | 1 | 3. | Bob Sweikert | 1 | 3. | Rubens Barrichello | 2 |
= | Bill Vukovich | 1 | = | Troy Ruttman | 1 | = | Jim Rathmann | 2 |
= | Duke Nalon | 1 | = | Lee Wallard | 1 | 5. | Jack McGrath | 1 |
= | Walt Faulkner | 1 | = | Johnnie Parsons | 1 | = | Johnnie Parsons | 1 |
= | Pat Flaherty | 1 | = | Pat Flaherty | 1 | = | Paul Russo | 1 |
= | Fred Agabashian | 1 | = | Jimmy Bryan | 1 | = | Lee Wallard | 1 |
= | Dick Rathmann | 1 | = | Mika Hakkinen | 1 | = | Johnny Thomson | 1 |
= | Rubens Barrichello | 1 | = | Rubens Barrichello | 1 | = | Juan Pablo Montoya | 1 |
| |
Tabela obejmuje maksymalnie pierwszą dziesiątkę |
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|