F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Grupy artykułów
Formuła 1 ogólnie
Liczba artykułów: 115, najnowszy:
Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?
Wywiady Wyprzedź mnie!
Liczba artykułów: 43, najnowszy:
Fred Vasseur: człowiek od zadań specjalnych
Spojrzenie akkima co rymem zacina
Liczba artykułów: 61, najnowszy:
Powrót obejrzałem, rymem opisałem
Relacje z wyścigów F1 i innych wydarzeń
Liczba artykułów: 36, najnowszy:
Verva Street Racing 2016 z perspektywy Wyprzedź Mnie!
Recenzje książek, gier i filmów
Liczba artykułów: 12, najnowszy:
F1 i kino, czyli 5 najlepszych filmów o królowej motorsportu
Inne serie wyścigowe
Historia kierowców
Liczba artykułów: 29, najnowszy:
Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)
Historia zespołów
Liczba artykułów: 17, najnowszy:
Bruce McLaren - początek sportowej legendy
Historia torów
Liczba artykułów: 32, najnowszy:
Historia torów: Pescara
Historia samochodów
Liczba artykułów: 1, najnowszy:
McLaren MP4/4 - najlepszy bolid w historii F1
Zrozumieć Formułę 1
Liczba artykułów: 21, najnowszy:
Zawieszenie FRIC - o co tyle krzyku?
Technika
Liczba artykułów: 22, najnowszy:
Ferrari 458 GT2 - nowe auto Kuby Giermaziaka
Bezpieczeństwo z Allianz
Liczba artykułów: 71, najnowszy:
Koniec sezonu, początek pracy
Materiały prasowe zespołów i dostawców
Liczba artykułów: 33, najnowszy:
Przewodnik Renault: Regulowane tylne skrzydło

Kto będzie kierowcą Minardi w Champ Car?

Inne serie wyścigowe, 15 stycznia 2007, wyświetlenia: 4622
Mariusz Karolak<< | lista | >> | T- | T+
Trwają przygotowania do rozpoczęcia sezonu 2007 w Ameryce. Prawdopodobnie już jutro podany zostanie oficjalny komunikat na temat kalendarza mistrzostw Champ Car. Fani z niecierpliwością wyczekują na ten moment, tym bardziej, że wyjaśni się wówczas sprawa planowanych wyścigów w Europie.

Oczekuje się, że na wtorkowej konferencji prasowej będą obecni prezydent serii Champ Car Steve Johnson oraz wiceprezydent ds. rozwoju i planowania Champ Car John Claget. Redakcja serwisu PaddockTalk.com przypuszcza, że w okresie wakacyjnym amerykańska seria zawita ponownie do Europy. Najbardziej prawdopodobne są wyścigi na torach Assen (Holandia) lub Zolder (Belgia).

Przed Bożym Narodzeniem media sporo spekulowały na temat kierowców zespołu Minardi Team USA, wywodzącego się częściowo z Formuły 1. Jego szefem jest Paul Stoddart, Australijczyk o wielkich aspiracjach i sporej kieszeni.

Serwis GrandPrix.com twierdził, że logicznym rozwiązaniem byłoby zatrudnienie któregoś z byłych kierowców startujących wcześniej w Formule 1 dla stajni Minardi. Sam Stoddart twierdził, że przede wszystkim rozpatruje właśnie kandydatury kierowców, z którymi miał już kontakt w przeszłości w F1 oraz z tymi uczestniczącymi w projekcie pod nazwą Minardi F1x2. A zatem kto może zostać reprezentantem Minardi Team USA?

Chyba od razu należy wspomnieć największego i najbardziej znanego obecnie Holendra ścigającego się w różnych dyscyplinach sportu samochodowego. Jos Verstappen – bo o nim oczywiście mowa – ma wszystko, co potrzeba: doświadczenie, umiejętności, sławę, sponsorów. Ale czy nie jest już za stary? Jos 'The Boss' ma już na karku 35 lat, a w Ameryce jest teraz dostrzegalna tendencja do angażowania młodych kierowców. Inna sprawa, że Verstappen podobno chce związać się z zespołem Forsythe Racing, z którym kontrakt chce przedłużyć Paul Tracy.

Czwartym kierowcą minionego sezonu Champ Car był Nelson Philippe reprezentujący stajnię HVM-CTE, czyli zespół, który nabył właśnie Stoddart. Jest więc silnym kandydatem do zajęcia miejsca w Minardi Team USA. Partnerem Philippe był w ubiegłym roku Dan Clarke i on też zapewne brany jest pod uwagę przez kierownictwo zespołu.

Stoddart powiedział w grudniu, że na pewno zespół wystawi dwa samochody. Później dodał, że rozważa opcję trzeciego auta, ale na pewno czwarty to byłoby już zbyt wielkie obciążenie dla zespołu, przynajmniej w tym roku. Należy więc oczekiwać, że Minardi wystawi minimum dwa Panozy, a przy sprzyjających okolicznościach może nawet zdecyduje się na trzecie auto. A może trzeci kierowca będzie rotacyjny?

W kręgu zainteresowań jest też zapewne Katherine Legge, która testowała bolid F1 Minardi ponad rok temu. Również byli kierowcy Minardi z czasów, gdy zespołem kierował już 51-letni obecnie Stoddart: Justin Wilson (w Minardi w 2003), Robert Doornbos (w Minardi w 2005), wspomniany już Verstappen (w Minardi w 2003), a w dalszym kręgu Patrick Friesacher (w Minardi w 2005), Zsolt Baumgartner (w Minardi w 2004) i Bas Leinders (w Minardi w 2004).

Harry Muermans, od lat aktywnie wspierający karierę Doornbosa, jest też ponoć zaangażowany w Minardi Team USA i być może przy wsparciu sponsorów z Holandii to właśnie tester zespołu Red Bull Racing będzie prowadził jeden z Panozów w barwach Minardi.

Vince Kremer, menedżer Minardi Team USA, chciałby pozostawić w zespole dotychczasowych kierowców: „Mieliśmy naprawdę udany rok 2006. Dan to bardzo agresywny kierowca. W ubiegłym sezonie pokazał, na co go stać i że umie walczyć na torze. Także Nelson jest bardzo dobrym kierowcą, był dobrym liderem w zespole. To naprawdę niełatwe zadanie, kiedy ma się zaledwie 19 czy 20 lat. Ale zawdzięczamy mu sporo sukcesów”.

Wydaje się, że Francuz ma zapewnione miejsce w zespole. Pozycja Brytyjczyka jednak nie jest już taka pewna. Nie tak dawno Clarke tłumaczył: „Pod koniec sezonu Keith Wiggins powiedział, że chce zatrzymać mnie w zespole, ale później właściwie nie było kontaktu. Teraz już chyba najwyższy czas powrócić do rozmów. Dzięki Stoddartowi, Keith będzie miał ułatwione zadanie w zarządzaniu zespołem. Zespół będzie miał większe fundusze. Nie znam szczegółowych ustaleń., ale Paul chciał dostać się do Champ Car, więc chyba wybrał dobre rozwiązanie”.


Keith Wiggins prowadził w latach 1994-1995 ekipę Pacific Grand Prix, ma więc doświadczenie w zarządzaniu ekipą wyścigową. Przy wsparciu Stoddarta zespół może odnieść spory sukces. Pierwsze testy zaplanowano na 23-25 stycznia. Do tego czasu kibice Champ Car i fani Minardi powinni już poznać nazwiska kierowców na ten sezon.

Źródło: PaddockTalk.com, GrandPrix.com, UpdateF1.com, Autosport.com, informacja własna
<< | lista | >> | T- | T+ | zgłoś błąd w artykule | ^

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mkpol, 15.01.2007 15:16[!]
No ja się mogę zgodzić, jak mnie poproszą.
Adriannn, 15.01.2007 15:19[!]
Ja też;D
TobaccoBoy, 15.01.2007 15:24[!]
Philipe bedzie na pewno (wygrał w Surfers Paradise), Joss ma już zaklepane miejsce u Jerry'ego Forsthe'a ( obok Tracy'ego z 4-letnim kontraktem) . stawiam na Clarka i Legge ( baba w wyścigach zawsze pomoże znaleźć sponsora) Robert Doornbos może, ale raczej Rewd Bull wyśle go go DTM.
stanson1980, 15.01.2007 15:33[!]
Jak ja bym chciał, żeby Zolder trafiło do kalendarza! Bez sekundy namysłu bym się wybrał na wyścig.
Arczyn, 15.01.2007 18:20[!]
Zolder jest w Belgii ;)
kuba, 15.01.2007 18:24[!]
A może kolega stanson mieszka w Belgi skąd wiesz :D
Ulver, 15.01.2007 19:08[!]
he he :) stare dobre nieśmiertelne minardi ;)

Fajnie by było jakby za oceanem wyrosła seria konkurencyjna dla f1, także, a może przede wszystkim pod względem sportowym. Choć pewnie wymagałoby to zwiększenia nakładów na CCWS. A Minardi w awangardzie rozwijającej się serii wyscigowej:D
Arczyn, 15.01.2007 20:25[!]
@kuba - w artykule Zolder było opisane jako Holenderskie ;) Ale tuż poprawione.
stanson1980, 15.01.2007 20:31[!]
Ulver --> a po co za oceanem ma byc seria "konkurencyjna"? Wystarczy, że jest równie emocjonująca co F1, zaś odmienność CCWS jest własnie jej największa zaletą.
kuba, 15.01.2007 23:02[!]
AAAAAAAAAA Arczyn myslałęm ze o co innego Ci chodziło :) hahahaha.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca