|
|
|
|
|
|
GP2: Grosjean wygrał pierwszy wyścig w Barcelonie | |
Romain Grosjean i Witalij Pietrow zapewnili zespołowi Barwa Campos podwójne zwycięstwo w otwierającym sezon 2009 głównym wyścigu GP2 Main Series na torze Catalunya. Dla Grosjeana weekend ten układa się jak dotychczas doskonale, jako że Francuz był także najszybszy na treningu i podczas kwalifikacji, a w wyścigu wykręcił najlepszy czas okrążenia, a więc zdobył już w sumie 13 punktów.
Grosjean kontrolował przebieg dzisiejszego wyścigu od startu do mety, mając na koniec 2,5 sekundy przewagi nad zespołowym kolegą. Przewaga ta byłaby jednak najprawdopodobniej większa, gdyby nie wizyta na torze samochodu bezpieczeństwa po wypadku Lucasa di Grassiego. W momencie jego nastąpienia kierowca Racing Engineering nie liczył się już w walce o najniższy stopień podium. Wywalczył go w pełni zasłużenie Jerome D'Ambrosio (DAMS).
Zaraz przed wypadkiem di Grassi był zaangażowany w walkę o piąte miejsce z Edoardo Mortarą (Arden) i Alvaro Parente. Mortara zdołał wyprzedzić Brazylijczyka i to samo próbował również uczynić kierowca Ocean Racing, jednak zaczepił o prawe-tylne koło bolidu di Grassiego, doprowadzając do wypadku, który wyeliminował obydwu kierowców wyścigu (w dodatku auto Parente zawisło nad Dallarą Brazylijczyka). Początek wyścigu także nie był zbyt udany dla di Grassiego, bowiem w pierwszym zakręcie został on wyprzedzony po zewnętrznej przez Pietrowa. Szczęścia nie miał dzisiaj również drugi kierowca Ocena Racing – Karun Chandhok, kończąc jazdę na 28 okrążeniu w wyniku poślizgu.
Luca Filippi (Super Nova) pomimo kary obniżenia pozycji startowej o trzy miejsca za ignorowanie żółtych flag na treningu, w sobotnim wyścigu spisał się już bez zarzutu, zajmując czwarte miejsce. Na kolejnych dwóch pozycjach finiszowali Pastor Maldonado (ART Grand Prix) i Mortara, a punktowaną ósemkę zamknęli dwaj kierowcy, którzy wykazali się dzisiaj niezwykłym duchem walki. Mowa o Giedo van der Garde (iSport) i Kamuim Kobayashim (DAMS), którzy po starcie odpowiednio z 18 i 22 pozycji zdołali przebić się na punktowane miejsca.
Tymczasem debiutujący w GP2 Main Series kierowca testowy Williamsa – Nico Hulkenberg musiał się obejść tylko smakiem po tym, jak zaliczył bardzo kiepski start, a pod koniec wyścigu musiał wykonać nadplanowy postój. Ostatecznie kierowca ART Grand Prix zajął dziewiąte miejsce.
•GP2 Series > 2009 > Barcelona (główny), Catalunya - 4,655 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 2 | Romain Grosjean | | Barwa Addax | Dallara GP2/08 Renault | 39 | 1h02m22,709 | 10 |
2. | 1 | Witalij Pietrow | | Barwa Addax | Dallara GP2/08 Renault | 39 | +0:02,459 | 8 |
3. | 17 | Jerome D'Ambrosio | | DAMS | Dallara GP2/08 Renault | 39 | +0:06,349 | 6 |
4. | 15 | Luca Filippi | | Super Nova Racing | Dallara GP2/08 Renault | 39 | +0:08,346 | 5 |
5. | 9 | Pastor Maldonado | | ART Grand Prix | Dallara GP2/08 Renault | 39 | +0:08,741 | 4 |
6. | 12 | Edoardo Mortara | | Telmex Arden International | Dallara GP2/08 Renault | 39 | +0:12,529 | 3 |
7. | 3 | Giedo van der Garde | | iSport International | Dallara GP2/08 Renault | 39 | +0:12,748 | 2 |
8. | 16 | Kamui Kobayashi | | DAMS | Dallara GP2/08 Renault | 39 | +0:14,063 | 1 |
9. | 10 | Nico Hulkenberg | | ART Grand Prix | Dallara GP2/08 Renault | 39 | +0:14,260 | |
10. | 14 | Javier Villa | | Super Nova Racing | Dallara GP2/08 Renault | 39 | +0:15,200 | |
11. | 4 | Diego Nunes | | iSport International | Dallara GP2/08 Renault | 39 | +0:16,669 | |
12. | 23 | Nelson Panciatici | | Durango | Dallara GP2/08 Renault | 39 | +0:17,756 | |
13. | 26 | Michael Herck | | David Price Racing | Dallara GP2/08 Renault | 39 | +0:18,445 | |
14. | 11 | Sergio Perez | | Telmex Arden International | Dallara GP2/08 Renault | 39 | +0:18,595 | |
15. | 6 | Alberto Valerio | | Piquet GP | Dallara GP2/08 Renault | 39 | +0:31,629 | |
16. | 21 | Luiz Razia | | Party Poker / Scuderia Coloni | Dallara GP2/08 Renault | 38 | 1 okr. | |
17. | 19 | Davide Rigon | | Trident Racing | Dallara GP2/08 Renault | 38 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 7 | Lucas di Grassi | | Fat Burner Racing Engineering | Dallara GP2/08 Renault | 32 | | |
| 25 | Alvaro Parente | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/08 Renault | 32 | | |
| 8 | Dani Clos | | Fat Burner Racing Engineering | Dallara GP2/08 Renault | 31 | | |
| 24 | Karun Chandhok | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/08 Renault | 27 | | |
| 5 | Roldan Rodriguez | | Piquet GP | Dallara GP2/08 Renault | 25 | | |
| 22 | Davide Valsecchi | | Durango | Dallara GP2/08 Renault | 16 | | |
| 18 | Ricardo Teixeira | | Trident Racing | Dallara GP2/08 Renault | 11 | | |
| 20 | Andreas Zuber | | Party Poker / Scuderia Coloni | Dallara GP2/08 Renault | 5 | | |
| 27 | Giacomo Ricci | | David Price Racing | Dallara GP2/08 Renault | 1 | | |
| |
|
Źródło: Autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|