F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.05.2024

Verstappen: opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

DTM: Scheider wygrywa ostatni wyścig i mistrzostwa

Paul di Resta pomimo wyższej pozycji startowej nie zdołał pokonać Niemca na torze Hockenheim.
Marek Roczniak, 26 pa?dziernika 2008, wyświetlenia: 5788<< | lista | T- | T+ | >>
Timo Scheider (Audi) wygrał ostatni wyścig serii DTM w sezonie 2008 i tym samym przypieczętował zdobycie swojego pierwszego tytułu mistrzowskiego. Drugie miejsce w wyścigu na torze Hockenheim i klasyfikacji końcowej zajął Paul di Resta (Mercedes).

Scheider rozpoczął wyścig od bardzo dobrego startu, przesuwając się od razu z trzeciej na pierwszą pozycję. Tymczasem startujący z pole position zeszłoroczny mistrz Mattias Ekstrom (Audi) – jak można było się spodziewać – próbował pomóc zespołowemu koledze Scheiderowi i tak blokował di Restę na pierwszym okrążeniu, aż obydwu kierowców zdołał wyprzedzić Jamie Green (Mercedes).

Ekstrom został później ukarany za to 3-sekundowym postojem w boksach, a di Resta w końcu awansował na drugie miejsce i zaczął gonić Scheidera, mając w pewnym momencie mniej niż sekundę straty do kierowcy Audi. Później nadeszły jednak dwie rundy postojów, podczas których Scheider nie popełnił żadnego błędu i dystans dzielący obydwu kierowców wzrósł do kilku sekund. Ostatecznie di Resta minął linię mety trzy sekundy za zwycięzcą.

„Przede wszystkim chcę pogratulować Timo, miał wspaniały sezon.” – powiedział Szkot po zakończeniu wyścigu. „Wykonał dzisiaj świetną robotę. Jestem trochę zawiedziony postawą Mattiasa Ekstroma, ale jestem zadowolony z drugiego miejsca. To był mocny sezon w moim pierwszym roku startów w czołowym zespole Mercedesa”.

Na najniższym stopniu podium stanął Green, a tuż za nim finiszowali Bruno Spengler (Mercedes) i Tom Kristensen (Audi). Punktowaną ósemkę zamknęli Bernd Schneider (dla kierowcy Mercedesa był to pożegnalny występ w DTM), Ekstrom i Martin Tomczyk (Audi).

•  Końcowe klasyfikacje generalne DTM w sezonie 2008

Rezultat końcowy wyścigu DTM na torze Hockenheim (4,574 km)
P.Kierowca Nar. Samochód Rocznik Okr. Czas/strata Naj. okr. 
1.Timo Scheider Audi A4 DTM 2008 37 59:01,290 1:34,019 
2.Paul di Resta AMG Mercedes C-Klasse 2008 37 +03,062 1:33,576 
3.Jamie Green AMG Mercedes C-Klasse 2008 37 +03,549 1:34,099 
4.Bruno Spengler AMG Mercedes C-Klasse 2008 37 +04,293 1:33,628 
5.Tom Kristensen Audi A4 DTM 2008 37 +04,734 1:33,633 
6.Bernd Schneider AMG Mercedes C-Klasse 2008 37 +15,300 1:33,989 
7.Mattias Ekström Audi A4 DTM 2008 37 +19,839 1:34,066 
8.Martin Tomczyk Audi A4 DTM 2008 37 +20,635 1:33,611 
9.Mike Rockenfeller Audi A4 DTM 2007 37 +37,154 1:34,313 
10.Oliver Jarvis Audi A4 DTM 2007 37 +44,263 1:34,950 
11.Gary Paffett AMG Mercedes C-Klasse 2007 37 +54,135 1:34,628 
12.Maro Engel AMG Mercedes C-Klasse 2007 37 +54,542 1:34,527 
13.Alexandre Premat Audi A4 DTM 2007 37 +1:04,597 1:34,683 
14.Ralf Schumacher AMG Mercedes C-Klasse 2007 37 +1:05,432 1:35,097 
Niesklasyfikowani
Katherine Legge Audi A4 DTM 2006 26  1:36,181 
Mathias Lauda AMG Mercedes C-Klasse 2007   
Markus Winkelhock Audi A4 DTM 2007   
Susie Stoddart AMG Mercedes C-Klasse 2007   
Christijan Albers Audi A4 DTM 2006   
Najszybsze okrążenie: Paul di Resta (Mercedes) - 1:33,576 na 14 okrążeniu
Źródło: DTM.de
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.04.2022  R. Schumacher: Formuła 2 stała się nieprzystępna finansowo
23.06.2021  Albon: Daję z siebie 110 procent by powrócić do F1
29.01.2021  Berger: Bottas nie ma szans na pokonanie Hamiltona
04.01.2021  Alexander Albon dołączy do stawki DTM na sezon 2021
08.11.2020  Rast wygrywa finał sezonu DTM i po raz trzeci zostaje mistrzem
Tagi:
DTM
Hockenheim

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
barteks2, 26.10.2008 18:35[!]
Szkoda di Resty :(
deeze, 26.10.2008 18:54[!]
Audi trochę dało ciała, bo mogli więcej samochodów wprowadzić na pierwsze miejsca.
renegade, 26.10.2008 19:35[!]
Ze co?
Ja mialem nadzieje na niedziele cudem, ale 'niestety' cudowal tylko Ekstroem.
noofaq, 26.10.2008 20:01[!]
schumacher ostatni :P
FlyeThemoon, 28.10.2008 16:10[!]
noofaq No co ty :D

barteks2 Ja też współczuję.
Jędruś, 28.10.2008 18:17[!]
Biedy di Resta...
Trzeba jednak zauważyć, że był to dopiero jego drugi rok startów w samochodach turystycznych i DTM i pierwszy , gdy mógł walczyć o zwycięstwa. Jego doświadczenie ma się nijak do doświadczenia T.Scheidera. Dla kariery di Resty sprawa mistrzostwa DTM w sumie wielkiego znacznie nie ma. Teraz zostaje mu walczyć o posadę testera w Mclarenie lub FI i o posadę w GP2.

Sezon ciekawy. Naprawdę ciekawy.

Największe rozczerowanie : postawa R.Schumachera. Mercedes z pewnością już żałuje, że ma z nim kontrakt na przyszły sezon i w dodatku dają mu nowy samochód. Zawiódł też Jarvis. W tamtym roku bardzo dobry sezon w Japońskiej F3 i zwycięstwo w Macao , a w tym słabiej. di Resta w debiutanckim sezonie był nieporównywalnie mocniejszy. O synalku Laudy już nawet nie wspominam , bo nie ma o kim ...
Winkelhock jak na swoje możliwości i samochód nieźle. Prémat i Paffett słaby sezon. Pierwszego można zrozumieć , bo i w tamtym roku w DTM był kiepski i samochody turystyczne wyraźnie mu nie leżą. Paffett to jednak kierowca testowy Mclarena , mistrz DTM i wieloletni weteran serii , który jeszcze w zeszłym roku także roczniakiem zwyciężał. Kristensen przeplatał świetne wyścigi słabymi. W połowie sezonu już całkiem odpadł . Ale trudno mu się dziwić. On DTM traktuje raczej tylko jako treningi do Le Mans i na tym się koncentruje. Schneider pomimo swojego wieku w tym sezonie był niezły. Wprawdzie do walki o końcowe podium się nie włączył ,ale i tak nikt od niego tego nie wymagał. Wielka legenda DTM , z kilkuletnim epizodem kończy wspaniałą karierę ...

Ekström ten rok miał rozczarowujący. W tamtym roku był genialny. Wygrał w RoC - zapowiada , że w tym roku obroni tytuł. Rok w DTM miał słabszy, ledwo zdobył końcowe podium. Pierszeństwo w Audi przeją Scheider .
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca