F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wywiad z Robertem Kubicą

Krótka rozmowa z Polakiem o przedsezonowych przewidywaniach.
Paweł Zając, 16 grudnia 2008, wyświetlenia: 4516<< | lista | T- | T+ | >>
Wraz z BMW, które osiągnęło swój cel – stanie się czołowym zespołem w trzecim roku startów w Formule 1, Robert Kubica znalazł się na szczycie podium i w zaciętej walce o mistrzostwo przez większość sezonu 2008. Szlifując swoja formę przed rewolucyjnym sezonem 2009, Polak znalazł chwilkę czasu, by odpowiedzieć na pytania serwisu Crash.net...

Robert, sezon 2008 był dla ciebie świetny. Byłeś zaskoczony tym, że tak długo liczyłeś się w walce o tytuł?
„Po tym, jak rozwiązaliśmy przedsezonowe problemy, mieliśmy bardzo mocną pierwsza połowę sezonu. Mogliśmy walczyć z McLarenem i Ferrari. Najlepiej wykorzystaliśmy nadarzające się okazje w Bahrajnie, Malezji i szczególnie w Kanadzie. Oczywiście, chciałbym walczyć o tytuł do ostatniego wyścigu, jednak ogólnie jestem bardzo zadowolony z minionego sezonu”.

Patrząc w przyszłość uważasz, że zmiana przepisów może zmienić dotychczasowy rozkład sił i dać BMW szansę dalszego zbliżenia się do Ferrari i McLarena?
„Niemożliwym jest udzielenie odpowiedzi na to pytanie już teraz, ponieważ nadal jest za dużo niejasności wokół przyszłorocznych regulacji. Aktualnie wszyscy szukają najlepszej drogi rozwoju nowego samochodu. Przed nami nadal jest sporo okazji do testowania przed pierwszym wyścigiem sezonu 2009. Będziemy więcej wiedzieli o osiągach każdego zespołu, kiedy wszystkie przyszłoroczne samochody pojawią się na torze”.

Jak porównasz samochody z 2008 i 2009 roku z punktu widzenia kierowcy?
„Ponownie bardzo ciężko odpowiedzieć na to pytanie już teraz. Straciliśmy dużo przyczepności aerodynamicznej w szybkich zakrętach z powodu zmian przepisów dotyczących skrzydeł i karoserii. Z drugiej strony opony slick dają więcej przyczepności w wolnych zakrętach. Skutkuje to kompletnie nową charakterystyką samochodu. Musisz dostosować do tego swój styl jazdy. Dodatkowo, to nowe wyzwanie dla kierowców przy ustawianiu samochodu”.

Jaki wpływ będą miały nowe samochody na F1 jako spektakl? Czy nowe aero i opony slick zwiększą liczbę wyprzedzeń, i czy dodatkowa moc z KERS zwiększy szanse na wyprzedzanie?
„Nie wydaje mi się, by KERS zmienił ogólny wizerunek. Różnice pomiędzy zespołami nie powiększą się. Nie spodziewał bym się także więcej wyprzedzania, szczególnie na dohamowaniach. Droga hamowania w nowoczesnych bolidach F1 jest po prostu za krótka, by robiło to jakąś wielką różnicę”.

Pod koniec sezonu 2008, twój zespołowy partner Nick Heidfeld chyba odzyskał formę z początku sezonu i był od ciebie szybszy w dwóch ostatnich wyścigach. Czy widzisz go jako swojego rywala w walce zespołowej w 2009?
„Zasadniczo to zawsze jest dobre dla zespołu, kiedy obaj kierowcy są bardzo szybcy. Jestem zadowolony z Nicka, jako partnera zespołowego. Wnosi dużo doświadczenia do zespołu, wiele razy pokazał, co potrafi zrobić z samochodem F1. Tak więc czekam na to wyzwanie w 2009”.

W czerwcu wywalczyłeś swoje pierwsze zwycięstwo – i pierwsze dla BMW – w Kanadzie. Czy uważasz, że będziesz w stanie regularnie walczyć o zwycięstwa w przyszłym sezonie?
„Jest za wcześnie, by przewidywać coś na poważnie. Mamy nadzieję wygrać i zrobimy wszystko co będziemy mogli, by świętować częściej w sezonie 2009”.

Źródło: Crash.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.11.2023  Orlen przedłużył współpracę z Robertem Kubicą
22.11.2023  Kubica przystąpi do WEC w sezonie 2024 z AF Corse
05.11.2023  Kubica mistrzem świata WEC w klasie LMP2
27.09.2023  Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans
11.02.2023  Najważniejsze wyścigi Roberta Kubicy w Formule 1 (Część 2)
Tagi:
Kubica R.
BMW
Wywiady

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Gerlach, 16.12.2008 11:30[!]
Fajnie się czyta nowe wywiady, ale oczywiście nic ciekawego się nie dowiedziałem :D
rannt, 16.12.2008 11:39[!]
Robert zawsze potrafił się odpowiednio wypowiadać. Najbardziej mi się podoba fragment o Heidfeldzie - niby teks jest, coś powiedziane zostało , a treści zero :) Tylko, że niby co miał powiedzieć: fajnie fajnie, ale wolałbym jeździć z Alosno?
PINHEAD, 16.12.2008 11:49[!]
Takie tam pieprzenie w bambus. Te jego wywiady są...ech szkoda gadać.
Ale pytania tez są pogięte.
waco, 16.12.2008 12:22[!]
PINHEAD, dokładnie. Nic nowego się nie dowiedzieliśmy, ale z drugiej strony nie można oczekiwać że Robert powie: "tak, na dzień dzisiejszy jesteśmy najlepsi, będziemy rządzić w '09".
akkim, 16.12.2008 12:25[!]
Uważam, że fajnie jest umieć powiedzieć coś nie mówiac wprost co myslę aby nie wysłuchiwać zarzutów o braku integracji z zespołem. Podobają mi się odpowiedzi na Q1 i Q5. Jak to mówił nieodżałowany Pan Wilhelmi : "Jednemu wystarczy pół słowa a drugiemu i referaty nie pomogą zrozumieć".
Huckleberry, 16.12.2008 12:58[!]
A ja sie dowiedziałem czegoś ciekawego:
"Nie spodziewał bym się także więcej wyprzedzania, szczególnie na dohamowaniach. Droga hamowania w nowoczesnych bolidach F1 jest po prostu za krótka, by robiło to jakąś wielką różnicę”.
Czy dobrze rozumiem, że teraz z powodu zastosowania slicków droga hamowania się skróci? Czyli wyprzedzanie na dohamowaniu stanie się już właściwie niemożliwe?
akkim, 16.12.2008 13:17[!]
Huckleberry>>> Brawo, o to mi właśnie chodziło. I faktem jest, że teraz zamiast uatrakcyjnić widowisko /jak to było w zamysłach FIA/ stanie chyba wręcz odwrotnie, przynajmiej jesli chodzi o nawroty i ostre zakręty. Właśnie slicki spowodują to, że kazdy będzie mógł hamowac z maksymalnym opóźnieniem i będzie jeszcze trudniej "wcisnąc" się i wyprzedzić na dohamowaniach To właśnie najczęściej wykorzystywano w ubiegłym sezonie.
marrcus, 16.12.2008 13:18[!]
raczej źle rozumiesz ;p
przy dużych prędkosciach bedą słabiej hamować przy małych nieco lepiej, i taak to beda róźnice minimalne
Huckleberry, 16.12.2008 14:07[!]
Pierwsza faza dohamowania chyba będzie podobna bo będzie mniejszy docisk ale zrównoważony większą przyczepnością. A druga faza, z uwagi na mniejsze znaczenie docisku przy mniejszej prędkości, będzie krótsza ze względu na większą przyczepność. I o to mi chodziło. Ale jak będzie naprawdę - jak zwykle pokaże praktyka ;)
pawel92setter, 16.12.2008 17:48[!]
wniosek nasuwa się sam. FIA powinna zmienić przepisy dot. hamulców, aby wydłużyć drogę hamowania... :P
marios76, 17.12.2008 00:45[!]
Witam- jeżeli ktoś czasem czyta co piszę to rozumie... Padły słowa prawdy, wyważone odpowiedzi, a nie buńczuczne łganie-poczekamy zobaxczymy... bolid się zmieni/jego prowadzenie? To się do tego dostosują-jedni lepiej inni gorzej.Czy wy liczyliście że powie Tak, będę mistrzem, osiem wyścigów wygram... ;) Huckleberry-dobrze piszesz, Marrcus też kuma ale pawel92setter to chyba coś pił z procentami przed wypowiedzią! W swoim aucie wydłuż drogę hamowania!!! To ma duży wpływ na bezpieczeństwo,ale jak 92 to twój rocznik to się taty spytaj, czy nie łatwiej będzie wyprzedzać jak nie będzie miał hamulców...... ;))) Pewnie tak, wierzę ,że młody jesteś, i się poprawisz, ale jak się mylę to mi cię żal... i zdiwiłem się, że jeszcze nit uwagi na te słowa nie zwrócił od 18tej...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca