|
|
|
|
|
|
Richards rozmawia z inwestorami na Bliskim Wschodzie |
Szef Prodrive próbuje zorganizować fundusze na zakup i prowadzenie zespołu Hondy. |
|
•Marek Roczniak, 21 grudnia 2008, wyświetlenia: 2600 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Szef Prodrive – David Richards poleciał na Bliski Wschód w celu przeprowadzenia rozmów z potencjalnymi inwestorami, którzy chcieliby wraz z nim przejąć zespół Honda Racing F1.
Tuż po ogłoszeniu przez Hondę decyzji o wycofaniu się z Formuły 1 przed rozpoczęciem sezonu 2009 pojawiły się doniesienia, że Richards jest jedną z osób zainteresowanych przejęciem stajni z Brackley, którą kierował w latach 2001-2004. Wkrótce doniesienia te potwierdziły się, choć sam zainteresowany przyznał, że zaangażuje się w to tylko wtedy, jeśli uda się utrzymać zespół za rozsądne pieniądze.
W dzisiejszym wydaniu gazety Mail on Sunday szef Prodrive ujawnił, że rozmawia obecnie z inwestorami z Bliskiego Wschodu na temat sfinansowania całego przedsięwzięcia. Warto od razu dodać, że mająca swoją siedzibę w Kuwejcie spółka Investment Dar Company (TID) jest jednym z udziałowców Prodrive. „Jest grupa ludzi na Bliskim Wschodzie, którzy chcą wesprzeć moje zaangażowanie w F1 i podchodzą do tego dość konkretnie już od roku.” – powiedział Richards.
„Musimy tylko ustalić, kiedy będzie właściwy moment na to. Kiedy usiądziesz i dokonasz kalkulacji na chłodno to zdasz sobie sprawę z odpowiedzialności, jaką na siebie przyjmujesz i tego, jak dużej restrukturyzacji musisz dokonać w kadrze i zasobach – inwestorzy będą musieli długo i dość dobrze zastanowić się, zanim się w to zaangażują”. Działaniom Richardsa impetu nadał fakt wycofania się Subaru z Rajdowych Mistrzostw Świata, którego ekipę prowadził właśnie Prodrive.
„Program ten dotyczył 20 procent naszej działalności, ale pod względem finansowym jesteśmy w całkiem dobrej kondycji i mamy utalentowaną, żwawą organizację z mocnym oddziałem motoryzacyjnym nastawionym na technologie przyszłości.” – dodał Richards. „Odczucia i percepcja istotności motosportu zmieniły się w ostatnich sześciu tygodniach w związku z dramatycznym pogorszeniem się sytuacji ekonomicznej na świecie. Nie wykluczyłem powrotu do F1 – jest to coś, czym jestem bardzo zainteresowany. Pytanie brzmi jednak, czy w chwili obecnej nie jest to zbyt duże wyzwanie? To właśnie muszę ustalić”.
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|