F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Berger: F1 sama tworzy sobie problemy

"Producenci nie będą zbyt długo w stanie pokazywać dobrej miny do złej gry".
Mariusz Karolak, 4 stycznia 2009, wyświetlenia: 2413<< | lista | T- | T+ | >>
Gerhard Berger udzielił ostatnio wywiadu szwajcarskiej gazecie SonntagsBlick, w którym wypowiedział się na temat obecnej sytuacji i przyszłości sportu, dla którego poświęcił niemal całe swe życie.

„Musiałem patrzeć na Formułę 1 jak na biznes, a nie chciałem prowadzić interesów w niesprzyjającym środowisku. F1 nie jest tylko pod wpływem światowego kryzysu finansowego, wiele problemów stworzyła sobie sama.” – przyznał Austriak, który w grudniu pozbył się 50% udziałów w zespole Toro Rosso.

Berger wyjaśnił, że „nie mógł pozwolić sobie” na samodzielne prowadzenie zespołu, a firma Red Bull chciała mieć pełnię władzy nad ekipą, aby mieć „wolną rękę” w jej zarządzaniu. Dodał również, że sport ten sam może rozwiązać swoje problemy z pieniędzmi. „To, co było robione dotychczas przy budżecie 150 milionów funtów rocznie, można zrobić za 15 milionów funtów, kiedy powróci zdrowy rozsądek”.

Berger przyznał, że wyciągnięcie F1 z aktualnego dołka wymaga „znacznych umiejętności Berniego Ecclestone'a”. Tyrolczyk powiedział: „Formuła 1 zaczęła stąpać po cienkim lodzie. Tradycyjne tory nie mogą już sobie pozwolić na organizację wyścigów F1. Wzrastające koszty oznaczają, że nie można ich pokryć z normalnych umów sponsorskich. Przy F1 na tym poziomie, producenci nie będą zbyt długo w stanie pokazywać dobrej miny do złej gry”.

Źródło: Eurosport.Yahoo.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.06.2023  Marko: Tylko Verstappen zasługuje na porównania z Senną
13.04.2023  Berger: Hamilton mógłby spróbować naprawić Ferrari
21.12.2022  LGdS: Berger może dołączyć do Audi jako konsultant
06.12.2022  Ferrari rozważa zatrudnienie Bergera w roli szefa zespołu?
11.09.2022  Binotto: Jestem świadomy wsparcia szefostwa koncernu
Tagi:
Berger G.
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
owca, 04.01.2009 18:14[!]
czyli jakie konkretnie problemy według jeg F1 sama sobie stworzyła?
leon, 04.01.2009 18:17[!]
Panikarz. Powinien porozmawiac z naszym "guru finasowym" (prof.Balcerowiczem ) który radził brac przykład ze wspaniałej liberalnej gospodarki USA . Ciekawe co teraz by mówił ?
Maraz, 04.01.2009 18:18[!]
Chodzi mu chyba o to, że sama F1 doprowadziła do sytuacji, kiedy przy takim kryzysie nagle zaczynają odchodzić zespoły (nawet fabryczne) i z obiecywanych 24 aut na starcie w 2008 mamy tylko 18 potwierdzonych na 2009. Po prostu pozwoliła na zbyt dużą eskalację wydatków i teraz w popłochu musi wprowadzać środki zaradcze.
rafaello85, 04.01.2009 18:58[!]
"To, co było robione dotychczas przy budżecie 150 milionów funtów rocznie, można zrobić za 15 milionów funtów, kiedy powróci zdrowy rozsądek."
Z jakim rezultatem? Jak wyglądałby rozwój bolidów F1? Podejrzewam, że Królowa Sportów Motorowych przestałaby być elitarną, a stała się jedną z wielu dyscyplin motosportu.

"znacznych umiejętności Berniego Ecclestone'a"
Ten to ma umiejętności, ale do robienia swojej własnej kasy. Kto ustala tak wysokie sumy dla organizatorów wyścigów?

Krótko mówiąc - Berger porwał się z motyką na słońce. Stare przysłowie mówi, że: " kto nie ma miedzi, ten w domu siedzi". Austriak doskonale wiedział jak wysokie koszty ponoszą zespoły. Chciał zainwestowac kasę w motorsport, to mógł wybrać niższą serię np. GP2.
Sławek56, 04.01.2009 20:47[!]
Witam wszystkich i życzę wszystkiego najlepszego w Nowym 2009 Roku!
Na ogół zgadzam się z Rafaello85 ale tym razem inaczej widzę ten problem. Nie jestem zwolennikiem Bergera - również
jako kierowcy - ale w głównym wątku jego wypowiedzi jest wiele racji. I nie chodzi o 15 mln funtów, bo to raczej przy-
bliżenie skali problemu - a nie faktyczna wysokość budżetu. Budżety fabrycznych zespołów są rozdmuchane do granic
wytrzymałości. Przykład - HONDA! Nie przekonują mnie oficjalne informacje o gwałtownym spadku sprzedaży aut itd.
Nie oszukujmy się. Wydawanie co roku kwot rzędu 250 - 400 mln dolarów na 2 (słownie DWA) wyścigowe samochody
to BARDZO GRUBA przesada! Przypomnijcie sobie wczesne lata dziewięćdziesiąte kiedy dominowały zespoły prywatne. I jakie wtedy było ściganie! Pamiętacie rywalizację Senny, Prosta, Piqueta-seniora, młodego Schumiego?
I w tym widzę sens wypowiedzi Bergera. Rozwój samochodów za wszelką cenę daje dosyć smętne widowisko. O zwycięstwo walczą dwa zespoły. Reszta jest tłem. Wszystkich serdecznie pozdrawiam
Adam1970, 04.01.2009 21:34[!]
Berger ma rację. Chodzi (jak się domyślam) o wydawanie grubych milionów przez zespoły aby uzyskać 0,1sek na okrążeniu. I w tym sensie F1 sama wykopała sobie dołek.
kkacperek, 04.01.2009 21:54[!]
Sławek56--->masz rację jakiś czas temu widziałem jak Gilles Villeneuve ścigał sie z jakimś francuzem(gilles wygrał)kilka okrążeń dawało więcej emocji niż cały sezon 2008.widziałem to na jakimś filmiku.
Gerhard dobrze mówi.
bicampeon, 04.01.2009 23:07[!]
Nie jakimś Francuzem tylko z Rene Arnoux :)
Huckleberry, 05.01.2009 11:41[!]
Adam - to jest normalne prawo rynku - im większe pieniądze są w stanie zapłacić sponsorzy za swój wizerunek w mediach tym większe pieniądze zapłacą zespoły za 0,1 sek.
Niełatwo rozwiązać ten problem gdyż wszelkie ograniczenia na dłuższą metę będą się wiązać ze spadkiem znaczenia marki F1 a przez to automatycznie sponsorzy zaczną odpływać do bardziej "elitarnych", czytaj droższych, sportów. A w skrajnym przypadku, tak jak mówił Luca, zespoły ze względu na brak poważnych sponsorów mogą stworzyć swoją własną lepszą F1.
Jak rozumiem Bergerowi chodzi o to, że potrzebny jest złoty środek. Tylko że nikt na razie nie wie gdzie on jest :)
Adam1970, 05.01.2009 18:11[!]
Huckleberry- masz rację, ale właśnie o to chodzi aby te milionowe wydatki na 0,1 sek regulaminowo wszystkim zmniejszyć! Sponsora to nie interesuje.
Regulamin jednak musi sprawić aby F1 nadal była Królową Sportów Motorowych. I mędrca potrzeba aby właśnie ten złoty środek znaleźć...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca