F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mosley nieugięty w sporze o koszty superlicencji

"Kierowcy powiedzieli mi, że mają z tego powodu trudności finansowe, ale to kompletna bzdura".
Mariusz Karolak, 6 lutego 2009, wyświetlenia: 2006<< | lista | T- | T+ | >>
Max Mosley przyznał, że czuje niewielką sympatię do kierowców, którzy nie godzą się na nieco większe koszty superlicencji w tym roku. W ubiegłym miesiącu Stowarzyszenie Kierowców Grand Prix (GPDA) zaczęło namawiać swoich członków, aby wstrzymali się z uiszczeniem opłat za odnowienie superlicencji na rok 2009, dopóki nie zostanie wyjaśniona kwestia ostatniej podwyżki.

Na początku ubiegłego roku opłata ta wzrosła dosyć znacząco, a w tym roku FIA chce jeszcze dodatkowe 400 euro za wydanie takiego dokumentu plus 100 euro za każdy punkt zdobyty w sezonie 2008. GPDA zasugerowała, że w obliczu potęgującego się na świecie kryzysu ekonomicznego należałoby raczej zmniejszyć te koszty.

Mosley uznał jednak stanowisko GPDA za „niedorzeczne” i ostrzegł, że bez odnowionej superlicencji kierowcy nie będą mogli startować w grand prix. „Kierowcy są głównymi beneficjentami wszystkich tych pieniędzy, które są inwestowane w poprawę ich bezpieczeństwa.” – powiedział prezydent FIA. „Powiedzieli mi, że mają z tego powodu trudności finansowe, ale to kompletna bzdura. Zarabiają po 10 milionów, żyją w rajach podatkowych i narzekają z powodu konieczności zapłacenia dwóch procent swoich dochodów – to po prostu głupie”.

Mosley potwierdził również, że żaden z kierowców nie opłacił jeszcze swojej superlicencji na rok 2009, ale dodał, iż zwykle nie spieszą się oni z tym, odkładając to na ostatnią chwilę. W zeszłym miesiącu 68-letni Brytyjczyk zaproponował kierowcom rozmowy na temat wysokości opłat za superlicencję, ale pod warunkiem, że ujawnią szczegółowe dane na temat swoich zarobków. „Wygląda na to, że nie chcą podzielić się ze mną tymi informacjami.” – powiedział.

Źródło: F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.12.2023  Todt: Massa może odnieść sukces w sprawie crashgate
24.05.2021  Max Mosley nie żyje
15.04.2020  Mosley: Sezon 2020 powinien zostać odwołany
12.02.2019  Mosley popiera decyzję o wprowadzeniu systemu Halo do F1
28.10.2017  Ecclestone: Mercedes wsparł Ferrari w rozwoju silnika V6
Tagi:
Mosley M.
GPDA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rafaello85, 06.02.2009 12:11[!]
Maxiu - chcesz zmieniać świat? Zacznij od siebie! Daj dobry przykład, obniż wypłatę sobie i innym dziadkom z FIA.

EDYTA:
Hmm, przyznam szczerze, że nie wiedziałem o tym że Max pracuje za friko. W takim razie zwracam mu HONOR.
Jednak moje zdanie ( w kwestii podwyższenia opłat dla kierowców ) pozostaje niezmienne.
Maraz, 06.02.2009 12:18[!]
No tu akurat Mosley zdaje się daje najlepszy z możliwych przykładów, bo z tego co wiem nie pobiera żadnej pensji z tytułu bycia prezydenta FIA :)
Huckleberry, 06.02.2009 12:22[!]
Wszystko jest względne. Im ma się więcej pieniędzy tym droższe jest utrzymanie i łatwiej przesadzić z wydatkami :)
noofaq, 06.02.2009 12:22[!]
jak dla mnie to ta podwyżka w tym roku to pikuś :)

w zeszłym było o wiele bardziej hardcorowo -> wtedy trzeba było walczyć
Huckleberry, 06.02.2009 12:26[!]
„Kierowcy są głównymi beneficjentami wszystkich tych pieniędzy, które są inwestowane w poprawę ich bezpieczeństwa.” - Mam wrażenie jakby Max mówił - Nie zapłacicie? Dobrze, od przyszłego sezonu wprowadzamy zakaz używania kasków i będziecie korzystać z Krajowego Systemu Ratowniczo - Gaśniczego... A samochód medyczny poprowadzi Nakajima ...:P
kuczar, 06.02.2009 13:43[!]
Hej, a jakby tak żaden kierowca nie opłacił tej licencji, to co, mistrzostwa nie odbyłyby się? :)
blader, 06.02.2009 14:29[!]
wszyscy chcą tylko zyskać na tym kryzysie. pracodawcy tłumaczą się, że nie będzie podwyżek bo kryzys, rząd tłumaczy, że gospodarka leży i kwiczy, że nie będzie obiecanych rzeczy bo kryzys:/
Zgadzam się w 100% z Mosley'em - ta opłata to i tak tylko odsetek z ich gigantycznych zarobków. A słabsi kierowcy, którzy mają mniej pkt i zarabiają mniej także zapłacą mniej.
SAP, 06.02.2009 14:47[!]
Wydaje mi się, że coś tu się nie zgadza. Z tego co o bezpieczeństwie mówi Mosley wychodziłoby, że pieniądze kursują (powinny kursować) wedle systemu kierowcy -> FIA -> tor. Jeśli jednak to tory płacą za możliwość organizowania GP i to one je remontują oraz odpowiadają za opiekę medyczną, a teamy dostosowują bolidy do standardów bezpieczeństwa to w jaki sposób te pieniądze są przeznaczane na bezpieczeństwo?
michael85, 06.02.2009 15:04[!]
Jak go widzę to nasuwa się tylko jedno skojarzenie: Stary a głupi! Tu niby chcą ciąć koszty a w takiej sprawie nie przejmują się ich podniesieniem. Pan Mosley jest jak nasz premier. Obiecuje obniżenie podatków po czym podnosi na samochody powyżej 2L. Hipokryci!
marrcus, 06.02.2009 15:08[!]
litości kierowcy bulionerzy bedą sie kłócili o podwyżke 100 $ hahaha lol ;)

kasy FIA i tak dostnia mniej bo z tylko 18 sciagną a nie 20
Jędruś, 06.02.2009 21:43[!]
SAP - to nie są aż tak duże pieniądze. FIA inwestuje je w badania nad bezpieczeństwem. Przecież to nie są aż tak kolosalne kwoty w porówaniu choćby do zbudowania nowego bolidu.

W sumie prawdę gada , choć nie każdy kierowca aż tyle zarabia.
NEO86, 23.02.2009 14:01[!]
Na miejscu kierowców to ja bym zastrajkował i nie płacił i musieliby się ugiąć bo niedopuścili by aby wyścig F1 się nie odbył a tym samym oni nie zarobili kasy
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca