|
|
|
|
|
|
Bolid USF1 będzie gotowy jesienią 2009 roku |
"Pierwsze testy chcemy wykonać w styczniu przyszłego roku". |
|
•Łukasz Godula, 26 lutego 2009, wyświetlenia: 3036 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Szef zespołu USF1 – Ken Anderson oczekuje, że ich pierwszy bolid Formuły 1 zostanie zbudowany do jesieni i będzie gotowy do pierwszej jazdy podczas zimowych testów przed następnym sezonem, które odbędą się po zniesieniu zakazu – w styczniu 2010 roku.
Były dyrektor techniczny zespołów Ligier i Onyx powiedział, że harmonogram ich przygotowań do startów stanie się bardziej klarowny w przyszłym miesiącu, ale jest przekonany, że debiut w styczniu będzie wystarczająco wczesny, aby dobrze przygotować się do sezonu 2010.
„Będziemy mieli bolid około września/października, abyśmy mogli zacząć statyczne testy w fabryce.” – powiedział Anderson. „Są jeszcze sprawy do załatwienia, takie jak dostawca silnika oraz kiedy kontrakt na dostawę się rozpocznie. Jesteśmy w fazie ciągłych zmian i wszystkie te rzeczy wyjaśnią się w najbliższych czterech-sześciu tygodniach. Jest teraz przepis mówiący, że nie możesz jeździć bolidem pomiędzy końcem sezonu a pierwszym dniem stycznia, więc raczej nie planujemy jazdy bolidem do stycznia przyszłego roku, jednak wtedy i tak będą jeszcze blisko trzy miesiące do pierwszego wyścigu”.
Dyrektor sportowy zespołu Peter Windsor dodaje, że w pierwszych dwóch sezonach ich cele będą stonowane. „Prawdziwym sukcesem w 2010 roku będzie po pierwsze udowodnienie, że bolid F1 może zostać zaprojektowany i zbudowany w Stanach Zjednoczonych, poza Europą, łamiąc tym samym dotychczasowy trend oraz robiąc to wydajnie i czysto. Mam na myśli przez to stworzenie dwóch dobrych bolidów, które są niezawodne, będą dojeżdżały do mety w wyścigach i być może zapewnią nam przyzwoity rezultaty w pierwszym roku”.
„W drugim roku chciałbym myśleć o zdobyciu kilku punktów, co oznacza finiszowanie w czołowej dziesiątce bądź ósemce. Później nie będzie już żadnych niemożliwych rzeczy. Podchodzę do wszystkiego dość zachowawczo, ponieważ jest to nowy zespół i musimy najpierw nauczyć się chodzić, zanim zaczniemy biegać”. Windsor potwierdził też, że USF1 będzie miało drugą bazę w Europie, ale powiedział, że sugerowana umowa z Epsilon Euskadi w Hiszpanii nie została sfinalizowana. „Będziemy mieli europejską bazę, która będzie głównie domem dla ciężarówek, naszego motorhome, wyposażenia do boksów oraz naszą siedzibą podczas testów”.
„To będzie baza logistyczna, niezbyt duża i ostatecznie może znajdować się wszędzie. Przede wszystkim chcielibyśmy, aby to była miła część świata, którą ludzie będą chcieli odwiedzić, głównie nasi inwestorzy i partnerzy. Hiszpania byłaby dobra, południowa Francja, północne Włochy – miejsce, gdzie żony sponsorów chciałyby przyjechać. Ponieważ jest to baza logistyczna, możemy być nieco liberalni w podjęciu tej decyzji. Hiszpania jest dość wysoko na naszej liście, ponieważ Joan (Villadelprat) oraz Sergio (Rinland) z Epsilona mają tam bardzo miłą siedzibę, wygląda ładnie i mielibyśmy tam wszystko, czego potrzebujemy. Ale umowa nie została jeszcze podpisana i nie zamierzamy podjąć tej decyzji zbyt szybko”.
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|