Hehe, zaczyna się. Zaraz będą go pytać czy myśli o powtórzeniu rekordu MSC ;P
oj te sensacyjne wyniki z australii :),cos czuje ze piekna bajka o kopciuszku zakonczy sie gdy tylko 14 IV zapadnie decyzja o dyfuzorach.Jaka by nie byla ,inni to zastosuja ,czy zabronia uzywania-BGP wymydli sie w miare rozwoju sezonu.Stawiam na walke BMW z Ferrari
Ludzie nie bądźcie naiwni ze tylko dyfuzor daje BrawnGP te osiągi o po jego zmianie nagle spadną w środek stawki. Mają bardzo dobry samochód i z tym czy innym dyfuzorem będą się liczyć w stawce.
ICEMAN - a masz pewność, że FIA zabroni używać dyfuzorów?
Barrichello twierdzi, że po zamieszaniu na T1 został uszkodzony jego dyfuzor, a mimo to był w stanie jechać bardzo szybkim tempem, co pokazuje, że dyfuzor jest tylko częścią przewagi BGP001.
A mnie wydaje się, że FIA nie zabroni używania "spornego" dyfuzora. Został dopuszczony, a więc jest zgodny z przepisami - inna decyzja organu odwoławczego byłaby strzałem w kolano... swoje własne :-)
I także nie wydaje mi się, aby to tylko dyfuzor byl przyczynkiem do dobrych wyników Brawn GP...
ht-hubcio i RubiKub---> FIA na pewno nie zakaże dalszego używania dyfuzorów. A wiecie dlaczego? Bo to nie ona będzię wydawać werdykt! Sprawę rozpatrzy teraz Trybunał Apelacyjny, a to zupełnie inni, niezalezny twór.
Jak wspomniał Falarek - nie myślcie że wypasiony dyfuzor jest lekiem na osiągi bolidu. To jedna z wielu składowych. W tak wyrafinowanej konstrukcji wpływ na osiągi ma praktycznie wszystko. Spie.prz.yć (lub wznieść się ponad wszystkich) można wszedzie. Poczynając od strony mechanicznej: waga - tu odchudzić tam odchudzić zachowujac wytzymałość dzięki wymyślnym profilom a możemy więcej balastu porozkłądać tu i tam, tarcia wewnątrz mechanizmów, rozwiązania konstrukcyjne choćby silnika, skrzynia biegów ze swoja sprawnością i szybkością działąnia, system sprzęgła nawet, układ zawieszenia i amortyzatory - wiele możliwych konfiguracji i zachowań geometrii kół - a geometria kół czyli ich kąty przyłożenia do asfaltu, reakcje na obciążenie prostopadłe (w pionie), boczne, to ma ogromny wpływ na sterowność i przyczepność. Potem wydajność czysto pod kątem mocy - silnik. No i aero - wydajność aerodynamiczna. Taka "pi.erd.oła" jak delikatnie inaczej zakrzywione poszycie tu czy tam może wpłynąć na bardzo różne przepływy powietrz przy różnych prędkościach. Może w danym kształcie przy dużej prędkości dochodzić do oderwania się warstw powietrza, do turbulencji itp itd.
Dlatego - taki kształt dyfuzora może daje te dziesiąte części sekundy. Ale nie uratuje kiepskiego samochodu, czy nawet średniego nie wyniesie na ołtarze. I jeszcze kierowcy. Ci dwaj raczej mają pojęcie o dobrym set-up'ie samochodu. Dlatego nie przeceniał bym aż tak ich dyfuzorów.
A decyzja jaka by nie była wyrówna w tym temacie stawkę zapewne - pewnie większość już przygotowała lub kończy przygotowywać zmienione dyfuzory - tak na wypadek zatwierdzenia ich zgodności.
Pozdrawiam
Na Silverstone będą mieli jeszcze więcej kibiców- wszystkie brytolki upchnął czapki, spodnie, koszulki, majtki, skarpetki i stopery do uszu z logiem mclarena na dno szafy kupując białe ciuchy;)
|