F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Schumacher kwestionuje karę dla Vettela

"On (Vettel) był po wewnętrznej - nie mógł po prostu rozpłynąć się w powietrzu".
DamianF1, 30 marca 2009, wyświetlenia: 7002<< | lista | T- | T+ | >>
Jak donosi niemiecka gazeta Bild, Michael Schumacher po wyścigu w Melbourne zakwestionował decyzję sędziów o nałożeniu kary na jego rodaka Sebastiana Vettela.

Vettel zaraz po wyścigu przeprosił swój zespół, a także BMW i Roberta Kubicę za wypadek, do którego doszło na trzy okrążenia przed metą pierwszego wyścigu sezonu. Niektóre media cytowały także 21-latka mówiącego o sobie "idiota" po feralnej kolizji.

Sędziowie postanowili ukarać Niemca przesunięciem o 10 pozycji w dół na starcie do GP Malezji, jednak nie wszyscy zgadzają się z tą decyzją. „On (Vettel) był po wewnętrznej – nie mógł po prostu rozpłynąć się w powietrzu” – cytuje Bild wypowiedź Michaela Schumachera. Inny były mistrz świata Keke Rosberg stwierdził z kolei, że Vettel został ukarany za to, iż jest nadmiernie „uczciwym gościem”.

Źródło: F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli
16.04.2024  Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC
10.04.2024  Plan spalony na panewce - powrót Vettela z emerytury
04.04.2024  Hamilton: Vettel byłby niesamowitą opcją dla Mercedesa
28.03.2024  Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem
Tagi:
Vettel S.
Schumacher Mich.
Kubica R.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
klip150, 31.03.2009 11:55[!]
ataki typu kamikadze tzn. raczej staranuję delikwenta niż pozwolę się wyprzedzić NIE SŁUŻĄ F1. Jeżeli jadący z tyłu będzie miał pewność, że próba wyprzedzenia skończy się kolizją nie podejmie wogóle takiej próby. Nie będzie więc walki na torze i wyprzedzań. Schumacher broni swojego pupila i wielkiej nadziei niemców.
adams, 31.03.2009 14:11[!]
kwestionuje bo zrobiłby identycznie. Z tą różnicą,że Vettel z braku umiejętności.
A.S., 31.03.2009 18:32[!]
Szanowny AVE, chyba zupełnie nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi (no ale wybaczam -czytanie bez zrozumienia to ponoć przypadłość 70% Polaków).
Piękna tego sportu nie stanowią bynajmniej wypadki przy prędkości 300km/h i nie o tym mówiłem. W sytuacji gdy samochody wyprzedzają się na torze kontakty są po prostu nieuchronne. Tak więc obligatoryjne karanie za każdy kontakt z innym zawodnikiem w perespektywie zabiło by ten sport.
Piękno F1 stanowi bezpośrednia walka na torze, czyli wyprzedzanie. Jeśli podczas próby ataku (czy obrony) wydarzy się kraksa – oczywiście nie zamierzona i nie będąca efektem brawury, to ja po prostu uważam, że zawodnicy nie powinni być za takie incydenty karani. Inaczej będziemy znów oglądać procesję, a wynik wyścigu ustalany będzie podczas kwalifikacji, wymiany opon i tankowania, bo próba walki bezpośredniej będzie po prostu nieopłacalna.
Ave, 31.03.2009 19:25[!]
A.S. By zostac moim pupilem trzeba wykazac sie nieco wieksza dawka intelektu.
W sytuacji gdy samochody wyprzedzają się na torze kontakty są po prostu nieuchronne.
Bzdurnosc. Kontakt takowy w 99% jest efektem bledu kierowcy w ocenie mozliwosci bolidu.
Heh. Na tym prawie zakoncze - podobno klawiatura ma swoja zywotnosc liczona w kliknieciach ;)

Inny punkt odniesien.
Sytuacja. Ostatni wyscig sezonu. O tytul walcza kierowca A oraz B. Kierowca B ma o 1 punkt wiecej od kierowcy A. Dochodzi do incydentu (Kubica-Vettel). Kierowca B ma swiadomosc, ze jego opony nie pozwalaja na opoznianie hamowania. Dalej bawic sie opis hipoteki zdarzen ?
Przepraszam, jestem idiota..
Jestem Mistrzem Swiata!
Toz to drukarnia w pelnym wymiarze.
Ps. A.S. Stac Cie na to (mniemam) by to ogarnac :)
A.S., 31.03.2009 20:11[!]
Nie potrzebnie się unosisz drogi AVE. Czyżbyś miał problemy natury emocjonalnej?
Kontakt, kolizja jest zawsze wynikiem błędu – to oczywiste. Jakaż nudna była by F1, gdyby każdy kierowca był doskonałą, bezbłędną maszyną? Jednak karać za wszystko i to surowo nie jest metodą.
Opisana przez Ciebie hipotetyczna sytuacja, jako żywo przypomina finał walki o tytuł z roku ’94. Wtedy notabene broniący się na torze zdobył tytuł, właśnie kasując zawodnika, który będąc szybszym próbował go wyprzedzić. Jak pamiętasz żadnych kar tam nie było (choć tam akurat być powinny).
Hipotezy, które wysuwasz dotyczą chamskiego, bezpardonowego ataku lub obrony w sytuacji kiedy jedynym możliwym skutkiem takiego zachowania jest faul i takowe zachowanie (nie fair) się komuś opłaca. W takich sytuacjach kary winny być i to bardzo surowe. W przypadku incydentu Vettel – Kubica o celowym knowaniu nie było mowy. Atakujący i broniący stracili wszystko, nic nie zyskali i zyskać nie mogli na faulu. Zwykły wyścigowy incydent, dla polaków niezwykle bolesny.
Chodzi mi tylko o to by nie wylać dziecka z kąpielą i dążąc do ideału czystej walki na torze, dzięki głupim karom, nie pozbyć się walki z torów w ogóle.
Jędruś, 31.03.2009 20:48[!]
,,Kontakt, kolizja jest zawsze wynikiem błędu – to oczywiste. '' - czasem kolizja jest także przyczyną warunku naturalnych lub np awarii hamulców.
A.S., 31.03.2009 21:27[!]
Dobrze, dobrze - Jędruś – litości, oczywiście masz rację, ale moja wypowiedź dotyczyła sytuacji kolizji nie będących efektem awarii technicznych i czynników naturalnych. Cytat wyrwany z kontekstu.
Pozdrawiam.
NEO86, 14.04.2009 13:28[!]
Uważam że to tak samo wina Roberta jak i Sebasiana i powinno to być potraktowane jako zwykły incydent wyścigowy
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca