F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Alonso: Dyfuzory zadecydują o mistrzostwie

"Brawn GP jest w tym momencie na zupełnie innym poziomie".
Piotr Bogucki, 31 marca 2009, wyświetlenia: 4948<< | lista | T- | T+ | >>
Dwukrotny mistrz świata Fernando Alonso stwierdził, że decyzja FIA w sprawie projektu tylnej części dyfuzorów może w znaczącym stopniu zadecydować o tegorocznym mistrzostwie.

Przed Grand Prix Australii zespoły Ferrari, Red Bull oraz Renault złożyły protest przeciwko Toyocie, Williamsowi oraz Brawn GP w sprawie wykonania tylnej części dyfuzorów w ich bolidach. Co prawda protest został odrzucony przez sędziów, jednak zespoły wniosły apelację od decyzji, która zostanie rozpatrzona przez FIA 14 kwietnia.

Bolidy Brawn GP zdominowały niedzielne grand prix na torze Albert Park, z Jensonem Buttonem i Rubensem Barrichello odpowiednio na pierwszej i drugiej pozycji zarówno w kwalifikacjach, jak i w wyścigu. Toyota zdołała dojechać na pozycjach trzeciej i piątej (zanim Jarno Trulli otrzymał karę za wyprzedzanie przy SC), a kierowca Williamsa Nico Rosberg był siódmy.

Alonso, który linię mety przekroczył jako szósty sądzi, że ciężko będzie dogonić zespół Brawn GP, jeśli FIA orzeknie, że dyfuzory są legalne. „Będziemy musieli poczekać na ich decyzję do 14 kwietnia” – powiedział Alonso w wywiadzie dla radia Cadena Ser. „Jeśli będą mogli z tym jeździć, to będą mieli lekką przewagę i wszystkie zespoły będą próbowały skopiować ten pomysł. Jest to jednak trudne, ponieważ musisz wtedy pracować nad całym samochodem”.

„To nie jest tylko dodanie dyfuzora i od razu samochód jest o sekundę szybszy. Dyfuzor sprawia, że jesteś szybszy, jeśli masz nowy przód, nowe boczne wloty powietrza, nową pokrywę silnika. Musisz przebudować całą aerodynamikę, co zajmuje wiele miesięcy. Zobaczymy, co postanowią. Jest to dość skomplikowana sytuacja i mistrzostwa mogą być już mniej więcej ustawione 14 kwietnia. Jeśli dyfuzory są legalne, bolidy Brawna będą niemalże nieosiągalne dla innych zespołów”.

Alonso stwierdził, że Brawn GP znajduje się teraz we własnej lidze i potwierdził, że trudno będzie ich pokonać w najbliższych wyścigach. „Pokazali, że są na zupełnie innym poziomie. W tym momencie są nie do pokonania. Byli na pierwszej i drugiej pozycji w kwalifikacjach oraz w wyścigu i ciężko będzie ich pokonać w najbliższych wyścigach”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
30.04.2024  Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso
21.04.2024  Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu
20.04.2024  Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
18.04.2024  AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją
Tagi:
Brawn
Alonso F.
FIA

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
macrocosm, 01.04.2009 10:46[!]
Tyle razy pisłaem, że załatwianie takich spraw "za pięć dwunasta" to skandal jak na standarty F1. Jak ktoś pisze wyżej tyle zmian, że głowa mała i nic dziwnego że nikt nad tym nie panuje. Co do dyfuzorów: jak sędziowie zadecydują o legalizacji tego wynalazku to 7 zespołów będzie miesiąc w plecy (zakładam, że w fabrykach już pierwsze testy dyfuzorów idą na całego). Ich wina - powie ktoś. - Trzeba było kombinować. Ale prawda jest taka, że takie ekipy jak Mc, bmw czy ferrari nie pozwolą sobie na choćby małe przekręty regulaminowe i 10 razy sprawdzą zanim coś wyprodukują. Święta Trójca nie miała nic do stacenia: "albo kolejny rok w ogonie albo kombinujemy". I wykombinowali, zapewne w jakimś stopniu konsultując to między sobą. A jak zakwestionują dyfuzorki to... no właśnie. Jakoś trudno mi sobie wyobrazić kolejny cyrk w F1, tym razem z odebraniem pucharów i punktów.
Fan1, 01.04.2009 10:58[!]
Dokładnie, z F1 robi się pośmiewisko przez te bieganie do sędziów, ludzie wskakują na podium, a potem się im mówi, że nie powinni tam być. To samo z organizatorami GP, dziennikarzami, kibicami - ogromne przedsięwzięcie, do którego tak jak w Malezji nie wiadomo jak podchodzić, skoro zaraz wszystko może być zakwestionowane. Dziecinada starych dziadków z FIA, wprowadzają coś i nie panują nad tym totalnie.
marios76, 01.04.2009 11:00[!]
paolo weź pod uwagę, że był SC podczas wyścigu, i w dużej mierze zniwelował przewagę Jensona... Kubica pojechał naprawdę świetny wyścig i tylko On i Vettel mieli coś do powiedzenia przez cały dystans, no minus 3 kółka.
Ciekaw jestem opinii jakie by tu padły gdyby Robert wygrał? Myślę że popadlibyśmy w hurraoptymizm, a prawda jest taka,że Brawn ma przewagę i w dobie tylu regulaminowych zmian ciężko nie dopatrywać się mistrzostwa w debiucie-bo kto ich dogoni od razu? Malezja wiele wyjaśni, ale nie wszystko. A o kierowcach nie piszcie słabi czy przeciętni-to są dwaj doświadczeni zawodnicy, którzy i parę wyścigów wygrali i podium nie jest dla nich czymś nieznanym. Konstruktorów mogą zdobyć-tylko jakiś geniusz może im pogmatwać szyki indywidualnie...
Zobaczymy po Malezji, jak daleko jest Ferrari i BMW (bo różnica między Nickiem a Robertem, była conajmniej zastanawiająca)
Speedster, 01.04.2009 11:11[!]
Powoli zaczynają mi działać na nerwy te płaczliwe wypowiedzi Alonso z ostatniego okresu, on chyba rzeczywiście musi nie czuć się zbyt pewnie i dlatego na siłę usprawiedliwia swoje poczynania z Australii, jak również stara się usprawiedliwić swoje przyszłe (w domyśle niezbyt dobre) poczynania w następnych wyścigach... tak, to wszystko przez dyfuzory...
Zomo, 01.04.2009 11:52 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
@GTC: napisz jeszcze ze Ci brakuje jak po staremu, bolidow fruwajacych w kuli ognia, ludzkich czlonkow rozrywanych po torze i krwi chlustajacej na widownie!! Bez corridy swiat juz nie jest taki sam? FIA BARDZO dobrze robi stawiajac bezpieczenstwo ponad wszystko!! Jak ktos chce poogladac bolidy bedzace po torze z szybkosciami odrzutowca, zderzajace sie i wybuchajace w efektowny sposob niech sobie wlaczy PSX-a.

Wracajac do tematu - troche bez sensu jest ocenianie dyfuzorow w kategorii ostatnich okrazen z Australii kiedy Kubica dochodzil Buttona na oponach w dużo lepszym stanie! Gdyby Button mial wtedy opony takie same jak Kubica to raczej pewne ze to on regularnie by odchodzil BMW.
Mruk, 01.04.2009 12:10 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Ale na poczatku to Button jechal na oponach w dużo lepszym stanie gdy odchodzil Kubicy.
Button stracil przez SC za to jechal pierwszy z nikim nie musial walczyc i nikt go nie blokowal.
Na dystansie calego wyscigu wypadli dosc podobnie.

Mysle, ze bez KERS na prawdziwych torach (a nie na ulicznym jak GP Australii) duzej szybkosci Brown GP nie pokaze.
beekeeper, 01.04.2009 12:22[!]
@ZOMO: zasadniczo nie sądzę aby budowa przedniego skrzydła AD2009 to stawianie ponad wszystko na bezpieczeństwo
@Mruk: ubiegłeś mnie - w całym wyścigu wypadli dość podobnie i co było już wielokrotnie komentowane SC pomógł BUT bo wyjechał okrążenie za późno
Martol, 01.04.2009 14:46[!]
W zeszlym roku tez tak bylo Hamilton zdominowal wyscig , a w Malezji bylo juz zupelnie inaczej, widocznie Albert Park jest latwym torem do ustawienia bolidu. Wszystko okaze sie w najblizszy weekend czy dyfuzorki naprawde cos daja czy nie. Robert i cala reszta , ktora ruszala , na super miekkich oponach i gdyby wiedzieli , ze tak szybko sie sie zuzywaja to zatankowali by samochod na 8-10 okrazen i kto wie czy nie startowal by z pole position. Bo reszta zespolow nie wiem czy zauwazyliscie wydluzyla swoje przejazdy tak zeby na ostatniej zmianie wyjechac na max 10 okrazen na tych "zielonych" oponach.Tylko Wiliams zaryzykowal i Rosberga wypuscil na wiecej niz 14 okrazen co bylo widac jak sie jego samochod zachowywal po przejechaniu ok 8 okrazen.
rafaello85, 01.04.2009 20:17[!]
Trybunał Apelacyjny ustawi nam wyniki końcowe:)
paolo, 01.04.2009 21:16[!]
marios76: a jakaż to była ogromna przewaga, którą SC zniwelował? Do tego dodaj ślizgacze na jakich jechało BMW Kubicy i powiedz mi czy to była miażdżąca przewaga? Tak jak pisałem, dyfuzor Brawna daje im przewagę, ale ciekawe dlaczego Rosberg nie wygrał? Brawn ma ogólnie ciekawy bolid, nie tylko dyfuzor, ale niski nos, najbardziej rozbudowane przednie skrzydło, silnik Mercedesa, na pewno coś w podłodze itd. Są najszybsi, ale nie wynika to tylko z budowy dyfuzora. Spokojnie można powiedzieć, że RBR i BMW były szybsze od kanapkowych dyfuzorów Toyoty i Williamsa, także nie ma co generalizować. Z drugiej strony nikt nie twierdzi, że to nic nie daje, ale twierdzenie, że dyfuzory zadecydują o mistrzostwie to gruba przesada.
Jędruś, 01.04.2009 21:26[!]
Alonso ma sporo racji.

Zespoły z kontrowersyjnymi dyfuzorami mają dużo przewagę nad resztą. Prawda jest taka , że Brawn GP nawet bez systemu ,, Zwycięzca zgarnia całą pule '' może przesądzić losy mistrzostwa już tego lata.
Jednak jeśli FIA pozytywnie rozpatrzy apelacje Ferrari, Red Bulla i Renault to w takim układzie te zespoły mogą być strasznie pokrzywdzone , gdyż ich czasy nagle spadną o 0,5 albo i nawet 1 sekunde. Brawn GP który obecnie szuka wpływowych sponsorów i Williams który ich traci bez pieniędzy na rozwój będą w takiej sytuacji pod ścianą. W nieco lepszej sytuacji mogła by być Toyota , ale centrala juz dawno zakręciła kurek z pieniędzmi i teraz muszą robić wynik.


Tak więc niezależnie od wyników tej apelacji FIA odniosła kolejną porażke i poniekąd ustawiła mistrzostwa. Nieświadomie ale zawsze.

Wątpię czy ktokolwiek po tym będzie chciał by Max został na kolejną kadencje :D
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca