F1 2021Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia Hiszpania
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Rocznice kierowców
Urodzili się:
97 lat temu J. Riseley-Prichard
Zmarli:
21 lat temu C. Forberg

  Obecni kierowcy GP

  Obecni testerzy

  Byli mistrzowie świata
Pokaż wszystkich kierowców na literę:
A   B   C   D   E   F   G   H   I   J   K   L   M   N   O   P   Q   R   S   T   U   V   W   X   Y   Z

Fernando Alonso  (Mistrz Świata: 2005, 2006)
Kierowca zespołu Alpinenastępny >>
Narodowość:
  Hiszpania
Data urodzenia:29 lipca 1981 (39 lat temu)
Miejsce urodzenia:Oviedo
Miejsce zamieszkania:Dubaj (ZEA)
Oficjalna strona www:
www.fernandoalonso.com, języki:
Stan cywilny:Rozwodnik
Imiona dzieci:-
Wzrost:171 cm
Waga:68 kg
Ważniejsze tytuły
mistrzowskie poza F1:
1999 Euro-Open Movistar Nissan
2018, 2019 Le Mans 24H (zwycięzca)
2018/19 WEC
Testy w Formule 1:
(wyniki testów i inne dane)
Renault (2001-2002)
Pojedyncze testy z McLarenem (2019)
Pojedyncze testy z Renault (2020)
Pierwsze zgłoszenie:GP Australii - 4 marca 2001
Ostatnie zgłoszenie:GP Abu Zabi - 25 listopada 2018
Pierwsze zwycięstwo:GP Węgier - 24 sierpnia 2003
Ostatnie zwycięstwo:GP Hiszpanii - 12 maja 2013
Pierwsze pole position:GP Malezji - 23 marca 2003
Ostatnie pole position:GP Niemiec - 22 lipca 2012

Kariera
2020
Rezygnuje z dalszych startów w WEC, jednakże kontynuuje współpracę z Toyotą i bierze udział w Rajdzie Dakar za kierownicą modelu Hilux. W rajdowej rywalizacji plasuje się na trzynastym miejscu. W dalszej części roku rozstaje się z ekipą F1 McLarena, choć znów przystępuje w jej barwach do Indianapolis 500. Tym razem zespół jest o wiele lepiej przygotowany, lecz wyścig kończy dopiero na 21. pozycji. Tęskniąc za Formułą 1 podejmuje się rozmów z Renault, które zmienia nazwę na Alpine, i w lipcu podpisuje wieloletni kontrakt na starty od sezonu 2021. W ramach przygotowań do powrotu realizuje prywatny program testowy, bierze udział w sesji w Abu Zabi, a także pomaga w rozwoju bolidu z perspektywy symulatora.
2019
Pomimo odejścia z F1, pozostaje związany z McLarenem jako jego ambasador. Ekipa z Woking zaprasza go na grupowe testy w Bahrajnie, natomiast w maju przygotowuje mu bolid na Indianapolis 500. Drugi występ w amerykańskim klasyku kończy się jednak katastrofą. McLaren jest kompletnie nieprzygotowany i Alonso nie kwalifikuje się do wyścigu. Kontynuuje również współpracę z Toyotą w Długodystansowych Mistrzostwach świata, znów wygrywając Le Mans oraz sięgając po tytuł w całym cyklu z Sebastienem Buemim oraz Kazukim Nakajimą.
2018
Ma wysokie oczekiwania wobec McLarena i Renault, lecz bardzo szybko okazuje się, że sezon 2018 będzie przejściowym. Model MCL33 to tak naprawdę zeszłoroczny bolid z nową jednostką, która zaburzyła całą aerodynamikę. W Australii finiszuje na wysokim piątym miejscu po problemach rywali, lecz w kolejnych Grand Prix szczytem możliwości jest awans do Q2 i siódma lokata w niedzielę. W połowie sezonu zespół decyduje się na porzucenie rozwoju bolidu, co ma dramatyczny wpływ na osiągane wyniki. McLaren momentami jest dopiero przedostatnią siłą w stawce, a dodatkowo pojawiają się duże problemy z zawodnością. Rozczarowany brakiem perspektyw na powrót do czołówki decyduje się przerwać starty w F1 z końcem roku. Zajmuje jedenastą pozycję w klasyfikacji z dorobkiem 50 punktów, a na osłodę pozostaje mu wygrana z Toyotą w Le Mans.

Statystyki
 SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P. pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
 2018112150009006McLaren
 2017151817005017McLaren
 2016102054009013McLaren
 2015171811002007McLaren
 20146191610217002Ferrari
 20132192422917021Ferrari
 201222027831318202Ferrari
 201141925711018011Ferrari
 201021925251016251Ferrari
 200991726018123Renault
 2008518612312003Renault
 200731710941216231McLaren
 200611813471416652Renault
 200511813371516621Renault
 2004418590412105Renault
 2003616551411215Renault
 200123170000008Minardi
  Razem:312
(314)
189932
(10.3%)
97
(31.1%)
202
(64.7%)
22
(7.1%)
23
(7.4%)
58
(18.6%)
4 zespoły
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował,
P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany
Starty obejmują rozpoczęte wyścigi (w nawiasie podana jest suma zgłoszeń do grand prix)

Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu  |  Rezultaty wszystkich wyścigów
Wszystkie pole positions  |  Wszystkie zwycięstwa  |  Wszystkie najszybsze okrążenia
Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu
GPTorNrBolidOp.St.Fi.Dodatkowa informacja
Sezon 2018
Albert Park14McLaren MCL33105
Sakhir14McLaren MCL33137
Shanghai14McLaren MCL33137
Baku14McLaren MCL33127
Catalunya14McLaren MCL3388
Monte Carlo14McLaren MCL337NSskrzynia biegów
Gilles Villeneuve14McLaren MCL3314NSwydech
Paul Ricard14McLaren MCL331616zawieszenie
Red Bull Ring 14McLaren MCL33PL8
Silverstone14McLaren MCL33138
Hockenheim14McLaren MCL331116skrzynia biegów
Hungaroring14McLaren MCL33118
Spa-Francorchamps14McLaren MCL3314NSkolizja z Hulkenbergiem i Leclerkiem
Monza14McLaren MCL3313NSjednostka napędowa
Marina Bay14McLaren MCL33117
Soczi14McLaren MCL331614
Suzuka14McLaren MCL331814
Austin14McLaren MCL3313NSkolizja ze Strollem
Mexico City14McLaren MCL3312NSjednostka napędowa
Interlagos14McLaren MCL331717 kara doliczenia 5 sekund za ignorowanie niebieskich flag
Yas Marina14McLaren MCL331511
Objaśnienia: St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie,
ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się,
WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu
następny >>  |  ^




F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca