F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Rocznice kierowców
Urodzili się:
97 lat temu R. Mieres
89 lat temu G. Starrabba

  Obecni kierowcy GP

  Obecni testerzy

  Byli mistrzowie świata
Pokaż wszystkich kierowców na literę:
A   B   C   D   E   F   G   H   I   J   K   L   M   N   O   P   Q   R   S   T   U   V   W   X   Y   Z

Fernando Alonso  (Mistrz Świata: 2005, 2006)
Kierowca zespołu Alpinenastępny >>
Narodowość:
  Hiszpania
Data urodzenia:29 lipca 1981 (40 lat temu)
Miejsce urodzenia:Oviedo
Miejsce zamieszkania:Dubaj (ZEA)
Oficjalna strona www:
www.fernandoalonso.com, języki:
Stan cywilny:Rozwodnik
Imiona dzieci:-
Wzrost:171 cm
Waga:68 kg
Ważniejsze tytuły
mistrzowskie poza F1:
1999 Euro-Open Movistar Nissan
2018, 2019 Le Mans 24H (zwycięzca)
2018/19 WEC
Testy w Formule 1:
(wyniki testów i inne dane)
Renault (2001-2002)
Pojedyncze testy z McLarenem (2019)
Pojedyncze testy z Renault (2020)
Pierwsze zgłoszenie:GP Australii - 4 marca 2001
Ostatnie zgłoszenie:GP Arabii Saudyjskiej - 5 grudnia 2021
Pierwsze zwycięstwo:GP Węgier - 24 sierpnia 2003
Ostatnie zwycięstwo:GP Hiszpanii - 12 maja 2013
Pierwsze pole position:GP Malezji - 23 marca 2003
Ostatnie pole position:GP Niemiec - 22 lipca 2012

Kariera
2020
Rezygnuje z regularnych startów na rzecz pojedynczych występów. Rok rozpoczyna od Rajdu Dakar za kierownicą Toyoty Hilux, dojeżdżając na metę zmagań na trzynastym miejscu. Z kolei we wrześniu notuje trzecie podejście do Indianapolis 500, które znów jest wielkim rozczarowaniem. Tęskniąc za Formułą 1 podejmuje się rozmów w sprawie powrotu od sezonu 2021. Osiąga porozumienie z Renault, które zmieni nazwę na Alpine. Podpisuje wieloletni kontrakt i w ramach przygotowań realizuje prywatny program testowy, bierze udział w sesji w Abu Zabi i pomaga w rozwoju bolidu z perspektywy symulatora.
2019
Pomimo odejścia z F1, pozostaje związany z McLarenem jako jego ambasador. Ekipa z Woking zaprasza go na grupowe testy w Bahrajnie, natomiast w maju przygotowuje mu bolid na Indianapolis 500. Drugi występ w amerykańskim klasyku kończy się jednak katastrofą. McLaren jest kompletnie nieprzygotowany i Alonso nie kwalifikuje się do wyścigu. Kontynuuje również współpracę z Toyotą w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, znów wygrywając Le Mans oraz sięgając po tytuł w całym cyklu z Sebastienem Buemim oraz Kazukim Nakajimą.
2018
Ma wysokie oczekiwania wobec McLarena i Renault, lecz bardzo szybko okazuje się, że sezon 2018 będzie przejściowym. Model MCL33 to tak naprawdę zeszłoroczny bolid z nową jednostką, która zaburzyła całą aerodynamikę. W Australii finiszuje na wysokim piątym miejscu po problemach rywali, lecz w kolejnych Grand Prix szczytem możliwości jest awans do Q2 i siódma lokata w niedzielę. W połowie sezonu zespół decyduje się na porzucenie rozwoju bolidu, co ma dramatyczny wpływ na osiągane wyniki. McLaren momentami jest dopiero przedostatnią siłą w stawce, a dodatkowo pojawiają się duże problemy z zawodnością. Rozczarowany brakiem perspektyw na powrót do czołówki decyduje się przerwać starty w F1 z końcem roku. Zajmuje jedenastą pozycję w klasyfikacji z dorobkiem 50 punktów, a na osłodę pozostaje mu wygrana z Toyotą w Le Mans.

Statystyki
 SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P. pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
 20211020770114002Alpine
 2018112150009006McLaren
 2017151817005017McLaren
 2016102054009013McLaren
 2015171811002007McLaren
 20146191610217002Ferrari
 20132192422917021Ferrari
 201222027831318202Ferrari
 201141925711018011Ferrari
 201021925251016251Ferrari
 200991726018123Renault
 2008518612312003Renault
 200731710941216231McLaren
 200611813471416652Renault
 200511813371516621Renault
 2004418590412105Renault
 2003616551411215Renault
 200123170000008Minardi
  Razem:332
(335)
197632
(9.6%)
98
(29.5%)
216
(65.1%)
22
(6.6%)
23
(6.9%)
60
(18.1%)
5 zespołów
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował,
P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany
Starty obejmują rozpoczęte wyścigi (w nawiasie podana jest suma zgłoszeń do grand prix)

Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu  |  Rezultaty wszystkich wyścigów
Wszystkie pole positions  |  Wszystkie zwycięstwa  |  Wszystkie najszybsze okrążenia
Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu
GPTorNrBolidOp.St.Fi.Dodatkowa informacja
Sezon 2021
Sakhir14Alpine A5219NShamulce
Imola14Alpine A5211510
Algarve14Alpine A521138
Catalunya14Alpine A5211017
Monte Carlo14Alpine A5211713
Baku14Alpine A52186
Paul Ricard14Alpine A52198
Red Bull Ring 14Alpine A52189
Red Bull Ring 14Alpine A5211410
Silverstone14Alpine A52177
Hungaroring14Alpine A52194
Spa-Francorchamps14Alpine A5211311
Zandvoort14Alpine A52196
Monza14Alpine A521108
Soczi14Alpine A52166
Istanbul14Alpine A521516
Austin14Alpine A52119NStylne skrzydło
Mexico City14Alpine A521129
Interlagos14Alpine A521129
Losail14Alpine A52133
Dżedda14Alpine A521--
Objaśnienia: St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie,
ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się,
WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu
następny >>  |  ^




F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca