F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

BMW bez KERS w Hiszpanii i Monako

Niemiecko-szwajcarski zespół nie użyje tego systemu również w Monako.
Patryk Pokwicki, 5 maja 2009, wyświetlenia: 3161<< | lista | T- | T+ | >>
BMW Sauber F1 Team postanowił nie korzystać z KERS podczas najbliższego GP Hiszpanii. Zespół zdecydował się nie użyć tego systemu, ponieważ wprowadził duże zmiany aerodynamiczne w swoim samochodzie i na tym chcą się głównie koncentrować.

BMW chce również zrezygnować z używania systemu odzyskiwania energii kinetycznej podczas Grand Prix Monako. W tym wypadku system nie dawałby po prostu żadnych korzyści, ponieważ tor ten jest dość wolny z uwagi na brak długich prostych.

GP Hiszpanii będzie pierwszym przypadkiem, kiedy team użyje na torze wyścigowym swój nowy pakiet aerodynamiczny, choć pewne rozwiązania zostały już sprawdzone. „Nie będziemy mieć KERS w żadnym samochodzie w Barcelonie, ponieważ nowe części nie będą dobrze współgrały z tym systemem” – powiedział szef zespołu Mario Theissen. „Prawdopodobnie w Turcji użyjemy KERS ponownie”.

Niemiec dodał, że ogólnie jest bardzo zadowolony z KERS. Nick Heidfeld używał tego systemu w każdym z dotychczasowych wyścigów w tym roku, ale Robert Kubica tylko w Bahrajnie. Na innych torach było to dla niego niekorzystne ze względu na większą wagę ciała, która powodowała gorszy rozkład masy w bolidzie.

„Podsumowując, jestem bardzo zadowolony z naszego systemu KERS” – powiedział Theissen. „Działał niezawodnie, nawet podczas ulewy w Malezji. Nie używamy go zawsze ze względu na konfiguracje naszego samochodu. Patrząc na to, że mamy teraz opony typu slick, musimy dobrze rozłożyć ciężar dla przedniej osi, podczas gdy KERS jest umieszczony po środku i przesuwa środek ciężkości w kierunku tyłu samochodu, co nie jest korzystne”.

Niekorzystna sytuacja z powodu limitu wagi bolidów w przypadku cięższych kierowców, takich jak Kubica, ulegnie poprawie w przyszłym roku, bowiem FIA zatwierdziła już podniesienie limitu o 15 kg, do 620 kg.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.10.2017  Zespoły omówią koncepcję wprowadzenia do F1 napędu na cztery koła
16.03.2012  FIA nie zrezygnuje z DRS
09.03.2012  Mercedes i McLaren eksperymentują z tylnym kanałem F
27.01.2012  Marussia bez systemu KERS w sezonie 2012
24.01.2012  Watson: DRS, KERS i opony Pirelli poprawiły rozrywkę w Formule 1
Tagi:
Theissen M.
BMW
KERS

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
DonGemolo, 05.05.2009 12:06[!]
BMWe, będzie czarnym koniem w Barcelonie.
Mexi, 05.05.2009 12:17[!]
Odnoszę wrażenie że BMW się miota. Najpierw KERS i przywiązanie do niego, teraz radykalna przebudowa auta i bez KERS...Niestety robią półśrodki a to raczej się nei sprawdzi.
ir3n3usz, 05.05.2009 12:29[!]
Możemy tylko gdybać. Mniej więcej będziemy mieli obraz szybkości BMW podczas najbliższych kwalifikacji. Pozostaje tylko czekać.
yorg, 05.05.2009 12:31[!]
@Mexi
To, że zapowiedzieli tezygnację z KERS na tych dwóch torach nie powinno dziwić, nie przyniósł by on tam poprawy osiągów i dobrze że BMW jako zagorzały zwolennik tej technologii przynajmniej to dostrzega.
akkim, 05.05.2009 12:44[!]
Kolejny argument dajesz mi Marianie,
przed sezonem w złą stronę, szło przygotowanie,
KERS miał być podstawą, bolidu punkt „0”,
na dalszy plan zeszły aspekty aero.
Teraz ruch nerwowy i taniec na linie,
trochę przypomina muchę w pajęczynie.
Choć sam system niezły, waszą mocną stroną,
przebudowa świadczy, że coś przeoczono.
AdamSlomek, 05.05.2009 12:51[!]
„Nie będziemy mieć KERS w żadnym samochodzie w Barcelonie, ponieważ nowe części nie będą dobrze współgrały z tym systemem” - można to odczytać tak: nowy pakiet aero potrzebuje więcej balastu i z kers nawet Heidfeld jest za ciężki... wychodzi z tego, że albo rybki albo akwarium.
Mexi, 05.05.2009 13:00[!]
BMW samo nie wie co robić i widać, że próbują każdego rozwiązania ale półśrodkami. Są strasznie zadowoleni z KERS, dlatego wersja B bolidu nie ma na niego miejsca (nowe sidepody).

Czekają w kwietniu na decyzję aby wprowadzić/zacząć budować nowy dyfuzor po czym odkładają jego wprowadzenie na kolejny wyścig. Obecnie jest to "bliżej nieokreślona przyszłośc" (czyt. nigdy)..

@yorg: Montmeló to wypadkowa Bahrajun + Melbourne (jeden raczej S&G, drugi szybkie łuki) więc nie kumam argumentu że nagle KERS nie przynosi zysku. Zwłąszcza u Heidfelda, ktory KERS miał w obu tych wyścigach.
quickmick, 05.05.2009 13:20[!]
Mnie wydaje się to dość proste - z tego, co mówi Marian mają kompletnie nowy pakiet aerodynamiczny. Nie mieli go okazji przetestować (poza CFD).
Jeśli chcą go sprawdzić, muszą mieć bolid w wersji surowej na zasadzie - zalać paliwem, wypuścić na tor i zobaczyć, jak się sprawuje.
Jak będzie OK, to mogą zacząć dokładać do niego balast (dla wyważenia) czy KERS, ale muszą zacząć od stanu "zero".
KERS nie będzie dawał im pełnego obrazu, bo nawet lżejsi kierowcy narzekają, że KERS wymaga precyzyjnego wyważenia bolidu.
Nawiasem mówiąc, te zmiany muszą być duże, jeśli decydują się na taki krok - bo to trochę tak, jakby zaczynali okres testów od najbliższego piątku (trochę się spóźnili chłopaki, ale lepiej późno niż wcale).
korzo, 05.05.2009 13:22[!]
@Mexi, nie rozumiem o ci ci chodzi? jakie znowu półśrodki? jeśli dla ciebie całkowicie nowy pakiet aero to półśrodek to może si lepiej nie odzywaj! to że BMW będzie jeździło bez KERS to bardzo mądra decyzja, z racji tego że nie ma testów w trakcie sezonu to jedyną okazją na sprawdzenie nowych elementów są treningi przed wyścigiem. więc skoro BMW przywozi kompletnie nowy pakiet to chyba lepiej jak go przetestują zamiast szukać przez wszystkie sesje treningowe odpowiedniego rozłożenia balastu co jak wiadomo jest trudne z powodu KERSu. coś kosztem czegoś więc nie biadol tyle!
Alakhai, 05.05.2009 13:39[!]
wszystko ładnie i pięknie, a nie tak dawno były wypowiedzi wcześniej, mamy pakiet szykowany na Barcelonę dzięki któremu auto będzie lżejsze i bez problemu KERS w bolidzie Roberta się znajdzie, więc jak dla mnie kolejna porażka BMW, podskoczą trochę zapewne do przodu, ale czy to będzie wystarczająco,
Volk, 05.05.2009 13:51[!]
Ciekawe czy jakikolwiek zespól zastosuje KERS w Monako.
zawias, 05.05.2009 13:58[!]
Jedyna słuszna decyzja. Monako było oczywiste ale Barcelona już nie.
barteks, 05.05.2009 14:23[!]
Nie jadą z KERS-em, bo po prostu się nie mieści w nowych sidepodach. Koniec kropka.
Maraz, 05.05.2009 14:52[!]
Theissen ujawnił, że nie będą też mieli podwójnego dyfuzora w Hiszpanii. News in progress...
slawek86, 05.05.2009 14:54[!]
A czy BMW nie pracowało nad odchudzeniem bolidu, żeby Kubica miał móc bezproblemu zamontować KERS? To co nie udało im się czy sobie odpuścili z tym na Barcelonę bo tam KERS nie jest potrzebny? Podobnie jest chyba w Ferrari - czy wiadomo już coś na temat tego czy użyją oni KERS w Barcelonie?
Berlesi27, 05.05.2009 15:15[!]
Czyli BMW poświęca weekend w Hiszpanii na eksperymenty... może to i lepiej.
rafaello85, 05.05.2009 16:23[!]
Myślę, że w Hiszpanii KERS mógłby im się przydać. Są tu długie proste - jest gdzie pocisnąć. Natomiast w Monako KERS raczej byłby tylko zbędnym balastem.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca