F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Stewart krytykuje ostatnie działania FIA

Tymczasem Rzym zrezygnuje z planów zorganizowania grand prix, jeśli Ferrari odejdzie z F1.
Konrad Házi, 15 maja 2009, wyświetlenia: 1670<< | lista | T- | T+ | >>
Etatowy krytyk Maxa MosleyaJackie Stewart po raz kolejny skrytykował działania prezydenta FIA, mające na celu ograniczenie budżetów zespołów. Wielu czołowych producentów zaangażowanych w ten sport zagroziło w związku z tym odejściem z F1, a popiera je wiele czołowych nazwisk z kręgu wyścigów.

„To są prywatne spółki, które działają po to, by zarabiać budując samochody” – powiedział Szkot dziennikowi Daily Express. „FIA po prostu dostaje od nich pieniądze. Nie utrzyma się bez tych zespołów, a mimo to chce jeszcze powiedzieć BMW, Ferrari, Renault, Toyocie i Mercedesowi – wielkim spółkom – ile mogą maksymalnie wyłożyć na F1” – dodał Stewart.

Trzykrotny mistrz świata, który nadal jest zaangażowany w F1 jako ambasador sponsora zespołu Williams, odrzucił jednak obawy, że ostatnie wydarzenia mogą doprowadzić do upadku tego sportu czy jego zdewaluowania. „Nic nie grozi Formule Jeden ze strony zespołów” – twierdzi Stewart. „Ten sport jest wielki i będzie wciąż istniał niezależnie od tego, co się stanie. Nie musimy mu mówić, co ma robić”.

Okazuje się, że nie tylko starty fabrycznych zespołów w F1 będą zależeć od najbliższych decyzji politycznych, które zostaną podjęte w tym sporcie. Władze Rzymu, które cały czas czynią kroki mające na celu zorganizowanie wyścigu Formuły 1 na ulicach tego miasta zapowiedziały, że w przypadku odejścia Ferrari z tego sportu porzucą swoje plany.

„Nie biorę nawet pod uwagę możliwości organizacji GP w Rzymie, jeśli nie będzie Ferrari” – powiedział w środę burmistrz włoskiej stolicy Gianni Alemanno gazecie Corriere dello Sport. Opublikowane zostały już plany toru znajdującego się w dzielnicy 1930s Nur District i mierzącego 4,7 kilometra. 200 milionów dolarów na budowę toru będzie pochodziło od prywatnych inwestorów.

„Zamierzamy uruchomić komitet organizacyjny i potem oficjalnie zgłosić naszą kandydaturę dołączenia do kalendarza grand prix” – dodał Alemanno. Formalne zgłoszenie nie zostało jeszcze skierowane do ciała zarządzającego F1, jednak data debiutu została wstępnie ustalona na 2012 rok.

Źródło: PaddockTalk.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
F1 ogólnie
Kalendarz GP
Ferrari
Stewart J.
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Huckleberry, 15.05.2009 16:13[!]
„FIA po prostu dostaje od nich pieniądze. Nie utrzyma się bez tych zespołów, a mimo to chce jeszcze powiedzieć BMW, Ferrari, Renault, Toyocie i Mercedesowi – wielkim spółkom – ile mogą maksymalnie wyłożyć na F1” - naprawdę ostatnio bardzo się zgadzam ze Stewartem. Gada rozsądnie.
Kamikadze2000, 15.05.2009 19:02[!]
Również się z nim zgadzam. FIA trochę przesadza, no ale jak wiemy, chcą po prostu maksymalnego zcięcia kosztów, by Formuła 1 wróciła do złotych lat 80-90, kiedy było multum zespołów, wydających śmieszne pieniądze. Zapomnieli jednak, że są już inne czasy, i że mimo kryzysu, zespoły nadal chcą wydawać nawet 200 mln, byleby tylko być na szczycie. Oczywiście jestem za cięciami, ale nie za podziałem.
kuba_new, 15.05.2009 22:16[!]
no coz chlopina ma racja i moim zdaniem
szkoda tylko ze maxiu tego nie czai :)
rafaello85, 15.05.2009 22:22[!]
W tej kwestii w pełni zgadzam się ze Stewartem. Odgórne narzucanie budżetu jest niesprawiedliwe. Ponadto bezsensowne jest tworzenie podwójnych standardów dla poszczególnych ekip.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca