|
|
|
|
|
|
Stewart krytykuje ostatnie działania FIA |
Tymczasem Rzym zrezygnuje z planów zorganizowania grand prix, jeśli Ferrari odejdzie z F1. |
|
•Konrad Házi, 15 maja 2009, wyświetlenia: 1670 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Etatowy krytyk Maxa Mosleya – Jackie Stewart po raz kolejny skrytykował działania prezydenta FIA, mające na celu ograniczenie budżetów zespołów. Wielu czołowych producentów zaangażowanych w ten sport zagroziło w związku z tym odejściem z F1, a popiera je wiele czołowych nazwisk z kręgu wyścigów.
„To są prywatne spółki, które działają po to, by zarabiać budując samochody” – powiedział Szkot dziennikowi Daily Express. „FIA po prostu dostaje od nich pieniądze. Nie utrzyma się bez tych zespołów, a mimo to chce jeszcze powiedzieć BMW, Ferrari, Renault, Toyocie i Mercedesowi – wielkim spółkom – ile mogą maksymalnie wyłożyć na F1” – dodał Stewart.
Trzykrotny mistrz świata, który nadal jest zaangażowany w F1 jako ambasador sponsora zespołu Williams, odrzucił jednak obawy, że ostatnie wydarzenia mogą doprowadzić do upadku tego sportu czy jego zdewaluowania. „Nic nie grozi Formule Jeden ze strony zespołów” – twierdzi Stewart. „Ten sport jest wielki i będzie wciąż istniał niezależnie od tego, co się stanie. Nie musimy mu mówić, co ma robić”.
Okazuje się, że nie tylko starty fabrycznych zespołów w F1 będą zależeć od najbliższych decyzji politycznych, które zostaną podjęte w tym sporcie. Władze Rzymu, które cały czas czynią kroki mające na celu zorganizowanie wyścigu Formuły 1 na ulicach tego miasta zapowiedziały, że w przypadku odejścia Ferrari z tego sportu porzucą swoje plany.
„Nie biorę nawet pod uwagę możliwości organizacji GP w Rzymie, jeśli nie będzie Ferrari” – powiedział w środę burmistrz włoskiej stolicy Gianni Alemanno gazecie Corriere dello Sport. Opublikowane zostały już plany toru znajdującego się w dzielnicy 1930s Nur District i mierzącego 4,7 kilometra. 200 milionów dolarów na budowę toru będzie pochodziło od prywatnych inwestorów.
„Zamierzamy uruchomić komitet organizacyjny i potem oficjalnie zgłosić naszą kandydaturę dołączenia do kalendarza grand prix” – dodał Alemanno. Formalne zgłoszenie nie zostało jeszcze skierowane do ciała zarządzającego F1, jednak data debiutu została wstępnie ustalona na 2012 rok.
Źródło: PaddockTalk.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|