F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Przyszłość Ralfa Schumachera, a sprawa obecnej formy Toyoty

Marek Roczniak, 15 marca 2004, wyświetlenia: 923<< | lista | T- | T+ | >>
W zeszłym tygodniu Willi Weber straszył, iż reprezentowany przez niego kierowca – Ralf Schumacher jest bliski podpisania kontraktu z zespołem Renault. Miało to najprawdopodobniej skłonić władze zespołu Williams, który jest obecnym pracodawcą Niemca, do jak najszybszego przedłużenia kontraktu poza rok 2004. Plany te pokrzyżował jednak Flavio Briatore, zaprzeczając ewentualnym powiązaniom młodszego z braci Schumacherów z zespołem Renault. Dzisiaj w mediach pojawiły się spekulacje na temat przejścia Ralfa do Toyoty po zakończeniu obecnego sezonu. Osoba mająca powiązania z japońską stajnią w wywiadzie udzielonym gazecie The People powiedziała: „Ralf odbywał kolejne spotkania z zespołem w celu uzgodnienia szczegółów na temat kontraktu i jest już gotowy do podpisania go”.

Trudno przewidzieć, na ile to jest bliskie prawdzie. Tak czy inaczej rozmowy z zespołem Williams na temat przedłużenia kontraktu mają się odbyć przy okazji trzeciego wyścigu sezonu, który odbędzie się za niecałe trzy tygodnie w Bahrajnie i należy się spodziewać, że pozostanie w stajni z Grove będzie sprawą priorytetową. Tym bardziej, że Toyota nienajlepiej rozpoczęła obecny sezon. Dyrektor techniczny japońskiej stajni – Mike Gascoyne zażartował ostatnio, iż w związku z niezbyt imponującą prędkością bolidów TF104 wkrótce powinny pojawić się plotki na temat wyrzucenia go z zespołu. Tak właśnie się w stało w 2001 roku, kiedy to Gascoyne był jeszcze dyrektorem technicznym w Benettonie. Ówczesna forma tej stajni nie odbiegała zbytnio od obecnej Toyoty, jednak kolejne dwa bolidy, które powstały pod nadzorem Gascoyne'a już po przeistoczeniu Benettona w Renault, stanowiły wyraźne kroki na przód. Ten sam cel Brytyjczyk zamierza również osiągnąć z Toyotą, ale zdaje sobie sprawę z tego, iż potrzeba na to czasu.

Podczas najbliższego wyścigu bolidy TF104 będą wyposażone w nowe przednie spojlery i inne elementy, które powinny zwiększyć wydajność aerodynamiczną. Ponadto tor Sepang powinien być bardziej przychylny dla tych bolidów, gdyż jego dwie długie proste powinny umożliwić rozwinięcie skrzydeł uznawanym za jedne z mocniejszych w F1 silnikom Toyoty. Skoro już mowa o silnikach, to z ostatniej wypowiedzi Davida Coultharda wynika, iż w Australii zespół McLaren zmuszony był do celowego ograniczenia mocy jednostek napędowych Mercedes-Ilmor w obawie o ich wytrzymałość. Jak bardzo były one ograniczone – z tym pytaniem Szkot odsyła dziennikarzy do inżynierów z firmy Ilmor. Podobno silniki te rozpędzały się do niewiele ponad 17 tysięcy obrotów na minutę, a dla porównania silniki BMW zamontowane w bolidach zespołu Williams osiągały 19 tysięcy. Ograniczenie maksymalnych obrotów na niewiele się jednak zdało w przypadku Kimiego Raikkonena, którego z walki wyeliminowała awaria silnika we wczesnej fazie wyścigu.

Źródło: F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.02.2024  Ralf Schumacher: Mick byłby dobrym następcą Hamiltona
24.01.2024  R. Schumacher: Szafnauer mógłby zostać szefem Haasa
21.11.2023  Steiner: Nie mamy sobie nic do zarzucenia po Las Vegas
14.11.2023  Hulkenberg powróci w Las Vegas do starszej specyfikacji bolidu
07.11.2023  R. Schumacher: Gene Haas powinien rozważyć sprzedaż zespołu
Tagi:
Schumacher R.
Toyota

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca