F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zakaz tankowania w czasie wyścigów nadal w planach

Zespoły Formuły 1 zrzeszone w FOTA popierają wprowadzenie tego przepisu.
Marek Roczniak, 26 czerwca 2009, wyświetlenia: 3939<< | lista | T- | T+ | >>
Wygląda na to, że zakaz tankowania paliwa w czasie wyścigów Formuły 1 nadal może zostać wprowadzony w życie od sezonu 2010, jeśli zostanie to przegłosowane podczas ustalania poprawek w przepisach na przyszły rok.

W ramach porozumienia zawartego w środę pomiędzy Stowarzyszeniem Zespołów Formuły Jeden (FOTA) i FIA zdecydowano, że ogłoszone po 28 kwietnia wszelkie zmiany w przepisach na sezon 2010 zostaną anulowane, a w przyszłym roku będą obowiązywać tylko nieznacznie zmodyfikowane obecne regulaminy.

Cofnięcie ostatnich zmian na sezon 2010 miało na celu przede wszystkim wyeliminowanie ograniczenia budżetów zespołów, ale inną ze zmian ogłoszonych także 29 kwietnia był zakaz tankowania paliwa w czasie wyścigów. Źródło serwisu AUTOSPORT wewnątrz FOTA potwierdziło, że trwające obecnie prace nad ustaleniem tego, jakie zmiany powinny zostać wprowadzone do przyszłorocznych przepisów, obejmują także zakaz tankowania.

„Będzie kilka poprawek w przepisach, które muszą zostać zatwierdzone jednomyślnie. Dotyczy to tankowania oraz kilku innych rzeczy i powinno zostać ustalone w ciągu najbliższych kilku tygodni” – powiedziała osoba z FOTA. Warto dodać, że to właśnie zespoły chciały zakazu tankowania podczas wyścigów ze względu na ogromne koszty związane z transportowaniem na wszystkie tory maszynerii do szybkiego nalewania paliwa, zwłaszcza że różne strategie tankowania nie poprawiały specjalnie samego ścigania.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
fernandof1, 26.06.2009 14:01[!]
mam pytanie ile taki bag może pomieścić ten co jest w tym sezonie
Dżejson, 26.06.2009 14:04[!]
Co to jest bag ? :) Chyba że chodziło Ci o bak, to ja powiem że zbiornik paliwa w bolidzie pomieści co najmniej 100 L paliwa, przypuszczam że to oscyluje wokół 120 L.
Kajek, 26.06.2009 14:07[!]
"powiedziała osoba z FOTA"

Coraz bardziej tajemnicze te wiadomosci...
Maraz, 26.06.2009 14:14[!]
No wiadomo, że AUTOSPORT nie chce zdradzić swojego źródła - ile to już listów Mosleya do FOTA wyciekło do mediów, szkoda tracić takiego informatora... :D
cobra, 26.06.2009 14:46[!]
I bardzo dobrze. Oby tylko teamy zdążyły z naniesieniem (solidnych) poprawek do swoich konstrukcji w związku z większym obciążeniem paliwem.
lakeman, 26.06.2009 15:06[!]
„Będzie kilka poprawek w przepisach, które muszą zostać zatwierdzone jednomyślnie. Dotyczy to tankowania oraz kilku innych rzeczy i powinno zostać ustalone w ciągu najbliższych kilku tygodni”
Możliwe że zmiany będą dotyczyły tankowania, ale np. w kwalifikacjach - ta wypowiedź nie narzuca, że chodzi o tankowanie w wyścigu. Ja mam nadzieję że do zakazu tankowania nie dojdzie.
michal5, 26.06.2009 15:28[!]
lakeman@ tu chodzi o zakaz tankowania w wyścigu
"Warto dodać, że to właśnie zespoły chciały zakazu tankowania podczas wyścigów ze względu na ogromne koszty związane z transportowaniem na wszystkie tory maszynerii do szybkiego nalewania paliwa, zwłaszcza że różne strategie tankowania nie poprawiały specjalnie samego ścigania"
ergie, 26.06.2009 17:52[!]
Coś mi się zdaje, że jak zobaczymy nowe przepisy F1 to nam będzie bardzo wesoło. Choć za zakazem tankowania jestem w pełni.
kusza, 26.06.2009 20:54[!]
Teraz kolesie od przykrecania nakretki na kolo spokojnie maja czas lepszy niz ci od nalewania. Gdy tankowania nie bedzie to dopiero beda sie zginac przy tych kolach! Jestem ciekaw rywalizacji miedzy soba i miedzy teamami.
Sir Wolf, 26.06.2009 21:27[!]
Jako rekompensatę zakazu tankowania wprowadził bym dużo bardziej miękkie mieszanki opon - w normie będą 3 postoje, no i będzie co oglądać!
YAHoO, 26.06.2009 21:40[!]
@ergie

Już raz powiedziałeś, że uważasz że teraz będzie cyrk i ubaw po pachy i wystarczy, po co powtarzasz to w każdym newsie ?
Agila, 26.06.2009 22:26[!]
Bardzo dobrze że nie będzie tankowania. Będziemy mieli w kwalifikacjach emocje do samego końca [a nie jak teraz w Q3 gdzie to waga decyduje a przez to nie ma walki tylko strategia] i będzie można powiedzieć że F1 jest ekologiczna - zespoły bedą mogy się chwalić ile to robią dla zmniejszenia spalania :) . Ciekawe co jeszcze ustalą?? Czyżby zakaz podwójnego dyfuzora? KERS chyba na pewno wyleci ;)
rafaello85, 27.06.2009 11:47[!]
Mnie akurat bardzo odpowiada zniesienie zakazu tankowania. Nikt mi nie wmówi, że jazda z pełnym bakiem ( zapasem paliwa na cały wyścig ) sprawi, że wyścigi będą ciekawsze. Nie będzie więcej wyprzedzania, ani więcej akcji na torze. Ci, którzy uważają inaczej, srodze się rozczarują. Już w tym roku obiecywali nam cuda na kiju. I co?
ergie, 27.06.2009 16:46[!]
rafaello85> masz w 100% rację. Cysterną to można króliki gonić a nie ścigać się. Jedno jednak jest bezcenne, zatrzymanie się prowadzącego bolidu na 100 m przed metą z powodu braku paliwa :)
Kamikadze2000, 27.06.2009 17:44[!]
@rafaelli85 - masz rację, ale jeśli miałoby to znacząco zmniejszyc koszty, niech podtrzymają ten zakaz. Ja jestem neutralny. Moim zdaniem i tak wyścigi będą ciekawe, ale jak ciąc koszty, to ciąc w każdy rozsądny sposób, jak np. właśnie w taki.
wlodzio_boss, 28.06.2009 00:04[!]
Niech wprowadzają kocioł opalany mokrą słomą i żagle, a będzie im szczęście :(
ergie, 28.06.2009 16:31[!]
Tak się zastanawiam na ile obecna sytuacja w F1 podobna jest o tej z 1982 r. Wtedy w wyniku wolności technologicznej i nieograniczonego rozwoju bolidów doszło do całej serii poważnych wypadków, a ofiary były nawet wśród kibiców. I to właśnie wtedy federacja wprowadziła ograniczenia technologiczne, które odebrane były wtedy jako zatrzymanie rozwoju wyścigów (chodziło głównie o zakaz wykorzystywania efektu przyziemnego - który był prawdziwą rewolucją), ale w efekcie poprawiło się bezpieczeństwo kierowców i kibiców. Czy teraz nie dojdzie znowu do śrubowania osiągów ponad miarę, co nie wątpliwie zapewni zwiększona oglądalność, ale może mieć skutki uboczne. Dla mnie w wyścigach nie tyle ważna jest kosmiczna technologia i osiągi ponad miarę ale akcja na torze i efekt zaskoczenia i ta niewiadoma kto naprawdę będzie najlepszy. Ale czy to jest zbieżne z oczekiwaniami największych producentów? Obawiam się, że nie. Tak więc czy to naprawę FOTA powinna decydować o regulaminie?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca