F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

ADAC GT: Wypadek Giermaziaka na torze Lausitz

Polsko-niemiecki duet zakończył udział w 4 rundzie po piątkowych sesjach treningowych.
Inf. prasowa, 4 lipca 2009, wyświetlenia: 2491<< | lista | T- | T+ | >>
Polsko-niemiecki duet Kuba Giermaziak i Frank Kechele zakończył swój udział w 4 rundzie ADAC GT Masters rozgrywanej na niemieckim torze EuroSpeedway Lausitz po piątkowych sesjach treningowych. Kierowców Argo Racing nie opuszcza pech i w wyniku awarii samochodu nie ukończyli obu treningów przed jutrzejszymi kwalifikacjami.

Pierwszy trening początkowo przebiegał po myśli belgijskiego zespołu. Jako pierwszy na torze pojawił się Frank i tradycyjnie legitymował się najlepszym czasem spośród całej stawki. Po kilku okrążeniach Kechele zjechał do boksu i przekazał żółte R8 w ręce Kuby. Niestety polski kierowca nie pozostał na torze zbyt długo bo już po 3 okrążeniach awarii uległo przednie zawieszenie.

„Początek był jak zwykle obiecujący, jednak na trzecim okrążeniu na dohamowaniu do 7 zakrętu poczułem lekkie wibracje, ale nie myślałem, że to coś poważnego, bo w samochodach typu GT często dochodzi do podobnych sytuacji. Jednak już na dohamowaniu do pierwszego zakrętu na kolejnym okrążeniu eksplodowała przednia lewa opona i musiałem zjechać do boksu” – opowiada Kuba. „Okazało się, że uszkodzeniu uległo przednie, lewe zawieszenie i nie mogliśmy kontynuować sesji”.

Mimo, że kierowcy Argo Racing nie pojawili się na torze do końca treningu udało im się zająć 8 miejsce, co pozwalało mieć nadzieję na dobry wynik. Mechanicy szybko przywrócili Audi do pierwotnego stanu i Frank ponownie jako pierwszy wyjechał na tor. Wydawało się, że problemy zostały rozwiązane, bo już po chwili Audi z nr 4 znajdowało się na czele klasyfikacji. Niestety kiedy za kierownicą usiadł Kuba, R8 ponownie odmówiło posłuszeństwa. W wyniku awarii układu hamulcowego polski kierowca wypadł z toru na 7 zakręcie i przy prędkości ok. 90km/h uderzył w bandę.

„Tym razem do momentu wypadku wszystko przebiegało bez zastrzeżeń. Niestety przed 7 zakrętem, kiedy zacząłem hamować, od razu poczułem, że samochód nie zwalnia, więc jedyne co mogłem zrobić to wcisnąć hamulec z całej siły i puścić kierownicę, żeby nie połamać sobie rąk” – relacjonuje Kuba. „Uderzyłem w bandę bokiem, ale mimo to Audi nie nadaje się do dalszej jazdy. Jeszcze nie wiemy co zawiodło w naszym aucie, dlatego przekazaliśmy dane do Audi i mamy nadzieję, że dzięki temu poznamy przyczynę wypadku”.

Po wypadku Kuba został przewieziony do szpitala na kontrolę, gdyż lekarz zawodów podejrzewał złamanie żeber (podczas uderzenia na Kubę działało przeciążenie ok. 9g). Kompleksowe badania nie wykazały jednak żadnych złamań i polski kierowca po dwóch godzinach o własnych siłach opuścił szpital. Niestety pomimo tego, że Giermaziak jest zdolny i chętny do dalszej jazdy, belgijski zespół wycofał się z rywalizacji w 4 rundzie, gdyż uszkodzenia Audi są zbyt duże, aby usunąć je w jedną noc. Na pocieszenie kierowcom Argo Racing pozostaje fakt, że wygrali drugi trening o 0,261 sek. nad Schmicklerem i Bergmeisterem.

„Kolejny raz pokazaliśmy, że jeśli tylko dysponujemy sprawnym samochodem jesteśmy najlepsi, ale niestety cały czas prześladuje nas pech. Najgorsze jest to, że takich usterek nie da się przewidzieć, bo teoretycznie jest to nowy samochód więc wszystko powinno działać jak należy” – zakończył Kuba.

Źródło: Informacja biura prasowego Kuby Giermaziaka
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.09.2016  Broniszewski zdobywa tytuł w Blancpain GT Endurance Series
17.01.2016  Pech Michała Broniszewskiego w Dubaju
09.01.2016  Michał Broniszewski powraca do Dubaju
16.05.2015  Porsche pokazało nowy samochód klasy GT3
24.01.2015  Lamborghini zaprezentowało Huracana GT3
Tagi:
Giermaziak K.
Wyścigi GT
Polacy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Winner, 04.07.2009 10:16[!]
Ja już mam dosyć tego pecha Polaków a szczególnie pecha Giermaziaka
w.macko92, 04.07.2009 12:53[!]
@Winner

Świetnie że podzieliłeś się z nami swoimi odczuciami...Przecież to jest tak istotne...
Ducsen, 04.07.2009 13:12[!]
@w.macko92 - daj spokój, przecież to jeden z jego najsensowniejszych postów jakie tu napisał... ;]

A Kuba nie wystartuje na Silverstone w Eurocupie? Bo dzisiaj chyba R1 :|
Fire, 04.07.2009 13:21[!]
Kurcze wielka szkoda... Polacy nie mają szczęścia w motosporcie ostatnio... rok nieparzysty :D Po udanych wyścigach w FR. 2.0 liczyłem na TOP3 w ADAC GT... nawet po przejechaniu kilku okrążeń pokazują, że są najlepsi... nie mówiąc już o tym co by się działo gdyby dobrze ustawili auto :P Życzę temu chłopakowi wielu sukcesów, aby dotarł do F1... pamiętam wywiad z nim i jego dziewczyną :O w Dzień Dobry TVN, to naprawdę bardzo skromny i miły chłopak.

EDIT: Niech rzuca te metalowe puszki i kieruje swoją karierę na bolidy jednomiejscowe... np. FR 2.0 bo z tego co pamiętam i napisał Ducsen dziś wyścig na Silverstone :(
Kamikadze2000, 04.07.2009 16:05[!]
Ja wierzę, że Kuba w następnym roku będzie startował już w Formule 2. W końcu jeśli Litwin może, to czemu nie Polak? Ale tak na serio, myślę, że mógłby sobie tam poradzic. Moim zdaniem byłoby to dla niego najlepsze wyjście na pokazanie się z dobrej strony, gdyż w F3 nie trafi od razu do czołowej stajni. Powodzenia Jakubie!!!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca