F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

IndyCar: Zmiany w aerodynamice w celu poprawy widowiska

Podczas ostatniej rundy w Richmond mieliśmy zaledwie dwie zmiany na prowadzeniu.
Bartosz Pyciarz, 3 lipca 2009, wyświetlenia: 2677<< | lista | T- | T+ | >>
Władze serii IndyCar ogłosiły, że zostaną wprowadzone poprawki w pakiecie aerodynamicznym na owalne tory, mające na celu poprawę widowiska. Na najbliższy wyścig na owalu w Kentucky (1 sierpnia), który poprzedzą trzy wyścigi na drogowych torach, bolidy zostaną wyposażone w dodatkowe elementy aerodynamiczne przy kołach i bocznych wlotach powietrza.

Według pomysłodawców zmiany te mają dać dodatkowe około 136 kg siły dociskowej, co według szefów serii zwiększy ilość wyprzedzania w czasie wyścigu. Ostatnie wyścigi nie obfitowały w dużą ilość akcji na torze, co spotkało się z krytyką obserwatorów i doprowadziło do tego, że dwójka kierowców Ganassi przepraszała nawet kibiców za brak emocji w czasie wyścigu!

W czasie ostatnich wyścigów losy rywalizacji rozstrzygały się w boksach, a czołówka była szybsza od najwolniejszych kierowców o ponad sekundę na 0,75-milowym torze. O ile jeszcze podczas wyścigów w Milewaukee i Iowa można było zaobserwować jakąś na akcję na torze, to w czasie wyścigów w Kansas, Indianapolis czy Texasie brakowało walki koło w koło, a w końcu wyścigi na superspeedwayach są renomą w tej serii.

Prezes IndyCar Series – Brian Barnhart przyznał, że muszą odzyskać status serii, w której wszyscy jeżdżą blisko siebie i jest dużo walki. „Zawsze musimy robić wszystko co w naszej mocy, aby wyścigi były emocjonujące i skłaniały do śledzenia motosportu. Sądzę, że ostatnie lata, zwłaszcza z tą wersją bolidu, pozwalały nam osiągać ten cel”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2024  Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025
03.08.2023  O'Ward i Palou bliscy startu w piątkowych sesjach z McLarenem
23.06.2023  Alex Palou łączony z awansem do F1 w 2024 roku
21.10.2022  Latifi: Informacje o moim przejściu do IndyCar są nieprawdziwe
25.01.2022  Herta: Chciałbym spróbować sił w F1, gdyby pojawiła się okazja
Tagi:
IndyCar

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kibic sribic, 03.07.2009 15:28[!]
może być ciekawie...
Anderis, 03.07.2009 18:00[!]
W F1 zmniejszyli docisk, żeby było więcej wyprzedzania, a w IndyCar zwiększają :D
Pieczar, 03.07.2009 20:35[!]
No i ma to sens na owalach - tam żeby się utrzymać za poprzedzającym samochodem musi być jak największy docisk. Szczególnie na zakrętach, które pokonuje się prawie na pełnej prędkości.
kemek, 03.07.2009 22:10[!]
Prawie? :D
Pieczar, 03.07.2009 23:41[!]
Zależy od toru - na takim Indy jest znacznie większa prędkość na zakrętach niż np. w Milwauke. Ale szczerze mówiąc nie wiem, czy na jakimś jadą bez zdejmowania nogi z gazu (takie cuda to tylko w NASCAR na Talladega i Daytona ;])
Bobrowy, 04.07.2009 01:59[!]
Tylko na superspeedwayach nie zdejmują nogi z gazu np. Texas :) na mniejszych owalach trzeba gdzieniegdzie wcisnąć hamulec.
Filek, 04.07.2009 09:45[!]
Skupiacie się na drobiazgach,a zauważcie co on mówi o kibicach? To jest baedzo ważne,na tym polega właśnie wyścig w USA.Wszystko dla kibiców a nie tak jak w F1,zespoły ,kierowcy ,później coś tam jeszcze i na szarym końcuuuuuuuuuuuuuuu my kibice. To czy sa takie czy inne techniczne nowinki ,nie jest ważne
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca