F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mercedes planuje dostarczać silniki trzem zespołom oprócz McLarena

"Nasz silnik postrzegany jest jako bardzo dobry, może nawet jako najlepszy".
Patryk Pokwicki, 12 lipca 2009, wyświetlenia: 2191<< | lista | T- | T+ | >>
Mercedes planuje dostarczać swoje silniki trzem klienckim zespołom w przyszłym sezonie, co wzmacnia plotki, że zespół Red Bull Racing chce zmienić dostawcę silników z Renault właśnie na firmę ze Stuttgartu. Oprócz tych trzech zespołów silniki Mercedesa miałby oczywiście McLaren.

AUTOSPORT już wcześniej informował o tym, że Red Bull byłby zainteresowany zmianą jednostek napędowych na te produkowane przez Mercedesa, ale umowa była dosyć skomplikowana z uwagi na fakt, że niemiecki producent dostarcza swoje jednostki napędowe już trzem zespołom – jednemu więcej, niż jest to dozwolone bez specjalnej zgody FIA.

Jednakże w następstwie ostatnich zmian regulaminowych zatwierdzonych przez ciało zarządzające, Mercedes będzie mógł dostarczać silniki w sumie czterem zespołom, co zamierza uczynić. Szef Mercedes-Benz Motorsport – Norbert Haug potwierdził w sobotę na Nurburgringu, że odbywają się aktualnie rozmowy na temat sfinalizowania planów firmy na przyszły rok.

„Nie wszystko zostało jeszcze ustalone” – powiedział. „Światowa Rada Sportów Motorowych zdecydowała, że producenci silników mogą dostarczać jednostki napędowe czterem zespołom, a nie jak do tej pory – dwóm. Możemy uzyskać pewne korzyści ze wspierania trzech innych (poza McLarenem) i to jest nasz plan. Jesteśmy w trakcie negocjacji. Moglibyśmy wspierać trzy klienckie zespoły”.

Na pytanie czy Red Bull jest jednym z zespołów, który mieliby wspierać, Haug odpowiedział: „Nie mogę wyjawić, o jakie chodzi zespoły, ale pozytywne jest to, że mamy wielu zainteresowanych. Nasz silnik postrzegany jest jako bardzo dobry, może nawet jako najlepszy. Nasza ekipa w High Performance Engines wykonała bardzo dobrą pracę w ostatnich latach. Jestem pewny, że po Bahrajnie w 2004 roku nikt nie zapytałby nas o to, czy możemy dostarczać im silniki”.

Force India ma już zagwarantowaną długoterminową umowę z Mercedesem i prawie pewne jest, że obecnie liderujący Brawn GP również przedłuży swoją roczną umowę. Red Bull chcę zakończyć współpracę z Renault po tym sezonie i kilka razy dali do zrozumienia, że dobrze zastanowią się przed wybraniem dostawcy na kolejne lata.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2024  Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku
21.04.2024  Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami
20.04.2024  Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1
19.04.2024  Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach
18.04.2024  AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją
Tagi:
Haug N.
Red Bull
Mercedes

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
el_roberto, 12.07.2009 12:13[!]
Wytłumaczy ktoś, co się stało w Bahrajnie w 2004 ? :)
Fire, 12.07.2009 12:16[!]
Silniki Mercedesa: Mclaren, Force India, RBR, Brawn GP/ od sezonu 2010 ;) Są to chyba najlepsze silniki, nawet Baricz po pierwszych testach mówił, że silnik daje ogromną moc w porównaniu do jednostek napędowych Hondy...

@el_roberto, chyba chodzi o to że, obydwu kierowcą nawaliły silniki w Bahrainie 2004 podczas wyścigu, a Kimiemu podczas FL :D
Bart, 12.07.2009 12:23[!]
W Bahrajnie 2004 były widowiskowe wybuchy silników Mercedesa, szczególnie u Kimiego;)
mateusz, 12.07.2009 12:23[!]
rafaello85, 12.07.2009 12:28[!]
Odkąd wprowadzono te ograniczenia ( najpierw do 19 000 pbr/min., a później do 18 000 obr/minu ), to silniki Mercedesa są bardzo mocne i niezawodne. Kto by pomyslał, że kiedyś notorycznie się psuły;)
Pieczar, 12.07.2009 12:42[!]
el roberto - silnik Kimasa puścił pięknego (jednego z wielu zresztą w tamtym okresie) dymka ;) Mercedes jest tak dobry teraz dzięki ograniczeniu obrotów jakie wprowadzono w 2007 roku.
Czechoslowak, 12.07.2009 12:58[!]
silniki Merca zaczęły poprawiać się od czasu kiedy Daimler przejął całkowicie Ilmora (2005 rok) i przemianował na Mercedes HPE (domyślam się, że wraz z tym przejęciem nastąpiły pewne zmiany kadrowe), ograniczenie obrotów raczej nie stanowi tu istotnego powodu a jedynie zbiegło się z tym w czasie.
ICEman, 12.07.2009 13:23[!]
silinki merca od 2006 są wprost genialne
Kamikadze2000, 12.07.2009 18:49[!]
Zgadzam się! Silniki Mercedesa są fantastyczne, a w połączeniu z kontrukcją Brawna lub też McLarena w latach 2007-2008 niesamowite. To właśnie niezawodność pomogła Lewisowi w zdobyciu tytułu mistrza świata. Gratulacje Panowie!!! Jesteście teraz najlepsi w swojej branży.

Znaczy się konstrukcje: MP4-22, MP4-23 i BGP001 idealne.
maroo, 13.07.2009 15:16[!]
Ehhh, jak czytam takie komentarze... z ideologią w stylu "silniki merca sa dobre bo jest ograniczenie obrotów". Ja rozumię że obroty silnika przekłądają sie na jego trwałość. Ale nie można upraszczać - odkąd sa ograniczenia, nie sypią się. A innym jak wtedy (przed wprowadzeniem 19 czy 18k obrotów) się nie sypały a teraz sypią to co? Prędziej coś w ten deseń: zwiększono precyzję obróbki np. wału korbowego, korbowodów, uzyskano bardziej jednorodną strukturę materiału, zawężono jakieś tolerancje, wyeliminowano jakiś słaby punkt czy to w silniku czy osprzęcie itp itd. I przy okazji doszło do tego zmniejszenie obrotów max silnika.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca