|
|
|
|
|
|
IndyCar: Franchitti wygrał szalony wyścig w Toronto |
Szkot odzyskał tym samym prowadzenie w mistrzostwach i ma 2 punkty przewagi nad Dixonem. |
|
•Marek Roczniak, 13 lipca 2009, wyświetlenia: 2806 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Dario Franchitti odniósł trzecie zwycięstwo w tym sezonie podczas wczorajszego wyścigu IndyCar Series w Toronto, który miał dość dramatyczny, żeby nie powiedzieć szalony przebieg. Po starcie z pole position, kierowca Ganassi Racing linię mety przekroczył przed Ryanem Briscoe i powracającym do startów Willem Powerem, który poprowadził trzecią Dallarę zespołu Penske.
Jeszcze przed właściwym rozpoczęciem ścigania się, a więc przed przekroczeniem linii start/meta podczas lotnego startu, Graham Rahal i Power zderzyli się ze sobą, co dla pierwszego z nich skończyło się uszkodzeniem skrzydła, a dla Powera przebiciem opony. W dodatku w powstałym zamieszaniu, gdy wszyscy starali przebrnąć przez ten incydent, oponę w swoim bolidzie uszkodził także Briscoe. Cała trójka znalazła się więc na końcu stawki.
Kanadyjscy fani mieli kilka emocjonujących momentów, jako że w dalszej fazie rywalizacji na prowadzeniu znajdowali się przez pewien czas dwaj kierowcy z tego kraju – Alex Tagliani i Paul Tracy. Niestety Tracy odpadł z wyścigu po kolizji z Helio Castronevesem na 66 okrążeniu, gdy obaj walczyli o drugie miejsce (Castroneves także zakończył jazdę w wyniku tego zdarzenia), natomiast Tagliani wydawał się jechać po zwycięstwo, gdy żółta flaga pokrzyżowała jego plany w okolicy ostatniej rundy postojów.
Neutralizacja, która rozstrzygnęła o losach zwycięstwa była następstwem kolizji pomiędzy Rahalem i Edem Carpenterem. Franchitti był już wtedy w boksach na swoim ostatnim postoju i po powrocie na tor oraz postojach innych kierowców znalazł się na drugiej pozycji – pomiędzy Castronevesem i Tracym, który także wykonał postój przed wywieszeniem żółtej flagi, ale okazał się on dość wolny i dlatego Kanadyjczyk spadł na trzecie miejsce. Tymczasem Tagliani musiał czekać na ściśnięcie stawki za samochodem bezpieczeństwa, zanim mógł wykonać postój i w efekcie spadł z pierwszej na dziewiątą pozycję.
Po wznowieniu wyścigu Franchitti atakował zawzięcie Castronevesa i w końcu wyprzedził Brazylijczyka, gdy ten pojechał za szeroko na pierwszym zakręcie. Na kolejnym kółku Tracy próbował wyprzedzić Castronevesa na trzecim zakręcie, ale doszło do kontaktu i Tracy wpadł na ścianę, a w bolidzie Castronevesa uszkodzone zostało zawieszenie. Pięć okrążeń później jazdę z powodu uszkodzenia zawieszenia zakończył także Tony Kanaan. Następnie Ernesto Viso zderzył się z Mario Moraesem na trzecim zakręcie, a w chwilę później w tym samym miejscu kolizję mieli Tagliani i Tomas Scheckter, wpadając przy okazji na stojący samochód Moraesa. O dziwo z całej czwórki do mety nie dojechał tylko Scheckter.
Po uspokojeniu się sytuacji na ostatnich okrążeniach Franchitti spokojnie dowiózł pierwsze miejsce do mety, a tymczasem Briscoe i Power, pomimo początkowych problemów, dzięki kolejnym neutralizacjom przebili się w końcu do czołówki, by stanąć na pozostałych stopniach podium. Czwarty na mecie zameldował się dotychczasowy lider mistrzostw – Scott Dixon, który podobnie jak Power skorzystał pod koniec wyścigu z nieudanego ataku Justina Wilsona na pozycję Briscoe, by wyprzedzić Brytyjczyka. Zwycięzca poprzedniego wyścigu musiał więc zadowolić się piątym miejscem, a za nim finiszowała Danica Patrick, kolejny raz w tym sezonie będąc najwyżej sklasyfikowanym kierowcą zespołu Andretti Green.
Po odniesieniu trzeciego zwycięstwa w tym sezonie Franchitti odzyskał prowadzenie w mistrzostwach i ma obecnie dwa punkty przewagi nad Dixonem. Kolejny wyścig zostanie rozegrany za dwa tygodnie – także w Kanadzie.
•IndyCar Series > 2009 > Honda Indy Toronto, Toronto - 2,831 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 10 | Dario Franchitti | | Target Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 85 | 1h43m47,141 | 50 |
2. | 6 | Ryan Briscoe | | Penske Racing | Dallara Honda | 85 | +0:01,674 | 40 |
3. | 12 | Will Power | | Penske Racing | Dallara Honda | 85 | +0:02,135 | 35 |
4. | 9 | Scott Dixon | | Target Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 85 | +0:02,480 | 32 |
5. | 18 | Justin Wilson | | Dale Coyne Racing | Dallara Honda | 85 | +0:02,923 | 30 |
6. | 7 | Danica Patrick | | Andretti Green Racing | Dallara Honda | 85 | +0:06,409 | 28 |
7. | 14 | Ryan Hunter-Reay | | A. J. Foyt Enterprises | Dallara Honda | 85 | +0:07,183 | 26 |
8. | 26 | Marco Andretti | | Andretti Green Racing | Dallara Honda | 85 | +0:08,255 | 24 |
9. | 34 | Alex Tagliani | | Conquest Racing | Dallara Honda | 85 | +0:13,474 | 22 |
10. | 2 | Raphael Matos | | Luczo-Dragon Racing | Dallara Honda | 85 | +0:16,098 | 20 |
11. | 5 | Mario Moraes | | KV Racing Technology | Dallara Honda | 85 | +0:19,014 | 19 |
12. | 27 | Hideki Mutoh | | Andretti Green Racing | Dallara Honda | 85 | +0:17,600 | 18 |
13. | 13 | Ernesto Viso | | HVM Racing | Dallara Honda | 85 | +0:17,956 | 17 |
14. | 4 | Dan Wheldon | | Panther Racing | Dallara Honda | 85 | +0:24,961 | 16 |
15. | 20 | Ed Carpenter | | Vision Racing | Dallara Honda | 85 | +0:25,555 | 15 |
16. | 23 | Tomas Scheckter | | Dreyer & Reinbold Racing | Dallara Honda | 74 | 11 okr. | 14 |
17. | 11 | Tony Kanaan | | Andretti Green Racing | Dallara Honda | 70 | 15 okr. | 13 |
18. | 3 | Helio Castroneves | | Penske Racing | Dallara Honda | 65 | 20 okr. | 12 |
19. | 15 | Paul Tracy | | KV Racing Technology | Dallara Honda | 65 | 20 okr. | 12 |
20. | 02 | Graham Rahal | | Newman/Haas/Lanigan Racing | Dallara Honda | 57 | 28 okr. | 12 |
21. | 98 | Richard Antinucci | | Team 3G | Dallara Honda | 41 | 44 okr. | 12 |
22. | 24 | Mike Conway | | Dreyer & Reinbold Racing | Dallara Honda | 32 | 53 okr. | 12 |
23. | 06 | Robert Doornbos | | Newman/Haas/Lanigan Racing | Dallara Honda | 26 | 59 okr. | 12 |
| |
Pole position: Dario Franchitti (Ganassi Racing #10) - 1:01,025 (+1 pkt.) Najszybsze okrążenie: Ryan Briscoe (Penske Racing #6) - 1:02,231 na 84 okrążeniu Premia za prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Dario Franchitti (Ganassi Racing #10) +2 pkt. Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|