F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Michael: Dobra forma Williamsa jest wynikiem nowych przepisów

W tym roku zespół spisuje się dużo lepiej i tylko raz żaden z jego kierowców nie wszedł do Q3.
Patryk Pokwicki, 16 lipca 2009, wyświetlenia: 1388<< | lista | T- | T+ | >>
Szef techniczny Williamsa – Sam Michael uważa, że zespół z Grove swoją dobrą i równą formę zawdzięcza nowemu regulaminowi na 2009 rok, dzięki któremu wszystko zaczęło się niejako od nowa.

W 2008 roku forma Williamsa była różna. Bywało, że udało im się zakwalifikować w pierwszej szóstce na torach ulicznych, ale za to na szybszych obiektach nie wchodzili do ostatniego bloku kwalifikacji. W tym roku zespół spisuje się dużo lepiej i tylko raz żaden z jego kierowców nie wszedł do Q3. Stało się to podczas ostatniego GP Niemiec, jednak trzeba pamiętać, że warunki na torze bardzo szybko się zmieniały.

„Ze względu na zmianę przepisów, obecne samochody różnią się bardzo od tych z przed roku, szczególnie jeśli chodzi o budowę przedniego skrzydła i dyfuzora” – powiedział Michael zapytany przez AUTOSPORT, dlaczego Williams prezentuje tak równą formę w tym sezonie. „FW30 nigdy nie został rozwinięty przy starych regulacjach do tego samego poziomu, co bolid innych zespołów. Zawsze zmagaliśmy się z szybkimi zakrętami, ponieważ mieliśmy niewystarczający docisk. Potem, ze względu na wczesne porzucenie prac nad tamtym samochodem wszystko wyglądało jeszcze gorzej”.

Jeden z kierowców Williamsa – Kazuki Nakajima powiedział, że jest duża różnica pomiędzy starym bolidem a FW31, jeśli chodzi o regularność osiągów. „Samochód jest bardzo spójny, co wynika z jego charakterystyki” – powiedział serwisowi. „Bardzo dobrze jest móc zobaczyć, że zespół jest w stanie skonstruować tak dobry bolid. Prowadząc poprzedni czułeś, jakbyś na każdym torze prowadził inny samochód. Na niektórych opony dawały dobrą przyczepność, a na innych nie. W tym roku samochód jest bardzo spójny i na każdym torze jeździ się podobnie, co ułatwia sprawę kierowcy”.

Pomimo dobrych występów Williamsa w tym roku Michael nadal uważa, że zespół najlepiej radzi sobie na torach ulicznych i liczy na udane występy w trzech kolejnych takich wyścigach, jakie zostaną rozegrane w tym sezonie. „Jest pewien trend” – powiedział Michael. „Nie jest to taka sama sytuacja jak rok temu, ale w Monako i Melbourne byliśmy bardziej konkurencyjni, więc nadal jesteśmy szybsi na torach ulicznych. W kalendarzu mamy jeszcze Walencję, Singapur oraz Abu Zabi, więc zobaczymy, jak tam wypadniemy. Na szybszych torach radzimy sobie dużo lepiej niż w poprzednich latach, ale nadal jesteśmy szybsi na wolniejszych obiektach”.

Obecnie zespół Franka Williamsa zajmuje piąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów, po ostatnim czwartym miejscu Nico Rosberga na Nurburgring. Michael dodaje jednak, że dalsza część sezonu nie zapowiada się dla nich na zbyt łatwą: „Wystarczy spojrzeć na McLarena, który zdecydowanie zaczyna się poprawiać, zatem utrudni nam to trochę zadanie”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.05.2024  Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024
04.05.2024  Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele
03.05.2024  Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami
03.05.2024  RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em
02.05.2024  Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024
Tagi:
Michael S.
Williams

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Stonek, 16.07.2009 14:26[!]
"Dobra forma Williamsa..."

Czyżby w tym sezonie mi coś umknęło?
Fire, 16.07.2009 14:45[!]
Hah... no nie wiem, czy wyniki ze środka stawki mogą być odebrane jako dobre, jak na zespół który dziewięciokrotnie zdobywał mistrzostwo świata konstruktorów... co prawda ostatni 12 lat tamu, ale zawsze ;) Ostatnia wygrana 5 lat temu :/
rado123F1, 16.07.2009 15:45[!]
Sam Michael ostatnio się lansuje w mediach :) Wiliams wbrew pozorom ne jest tak słaby w tym sezonie. Zdarzało się, że taktycy zawalali wyścigi Rosbergowi. Kazuki nie jest dobrym kierowcą, więc nie umie on wykrzesać wszystkiego z bolidu
ht-hubcio, 16.07.2009 17:45[!]
Fire: a co oni mają zrobić z taką kasą. Rosberg tylko dwa razy niezapunktował w tym sezonie, ostatnio IV, i dwa razy V miejsce - to jest dobra forma, nie jakaś super-świetna, ale dobra i trzeba się z Michaelem zgodzić.
Anderis, 16.07.2009 19:39[!]
Rosberg mimo startu z piętnastego pola i mimo problemów z tankowaniem w ostatnim wyścigu (bodajże od pierwszego tankowania do końca wyścigu miał na pokładzie więcej paliwa, niż potrzebował), zdobył czwarte miejsce, mimo braku deszczu, SC i innych nieprzewidzianych zdarzeń. Jeżeli ktoś twierdzi, że to nie jest dobra forma jak na zespół, który od prawie 5 lat nie wygrał wyścigu, to ja nie wiem, czego on oczekuje. A tak poza tym, gdyby wszystko zagrało, to Rosberg mógł mieć spokojnie podium w Australii, Malezji i Monaco. Zabrakło jednak cwaniactwa, a właściwie to nawet tylko solidnej roboty ze strony strategów.
Kamikadze2000, 16.07.2009 22:05[!]
Forma Williamsa na pewno jest lepsza, niż w dwóch ubiegłych sezonach, ale ogólnie nie tak dobrze, jakby się wydawało. W klasyfikacji generalnej mogli być wyżej, gdyby nie błędy w strategiach, w boksach itp. Od GP Turcji widać jednak, że Nico wykorzystuje każdą nadarzającą się okazję. W końcu 5 i 4 pozycję w UK i GER zawdzięcza błędom innych. Kazuki choć ma zerowy dorobek, ogólnie prezentuje się dobrze. Brakuje mu po prostu szczęścia, jak brakowało w tamtym np. Bourdais. Gdyby nie różne incydenty na starcie lub też np. w boksie podczas wcześniej już wspomnianego GP pod Stambułem, miałby co najmniej połowę punktów Niemca. Mam więc nadzieje, że od Węgier będzie lepiej!
rafaello85, 16.07.2009 23:57[!]
Na tegorocznych przepisach skorzystało kilka zespołów, nie tylko Williams.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca