F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

McLaren celuje w zwycięstwo na Węgrzech

"Mamy nadzieję, że na Węgrzech będziemy dysponowali autem, które pozwoli nam zwyciężyć".
Michał Roszczyn, 16 lipca 2009, wyświetlenia: 2563<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół McLaren uważa, że jego bolid dzięki poprawkom wprowadzonym na Grand Prix Niemiec będzie zdolny do odniesienia zwycięstwa w wyścigu na Węgrzech.

Ulepszona podłoga i przednie skrzydło poprawiły tempo MP4-24 o około 0,7 sekundy na okrążeniu toru Nurburgring, co daje duże nadzieje na resztę sezonu. Oczekuje się, że charakterystyka toru Hungaroring będzie pasować bolidowi angielskiej ekipy, która tym samym chciałaby przerwać dominację Red Bull Racing i Brawn GP.

Szef McLarena – Martin Whitmarsh powiedział, że jego zespół do każdego wyścigu podchodzi z nadzieją na wygraną, ale sądzi, że obiekt na Węgrzech daje prawdziwą szansę na osiągnięcie tego celu. „Nastąpił pewien postęp w Niemczech i musimy się upewnić, że będziemy wciąż naciskać i osiągniemy lepszy rezultat w następnym wyścigu. Zawsze jedziemy po zwycięstwo, ale nie zawsze mamy odpowiedni sprzęt, by tego dokonać. Mamy nadzieję, że na Węgrzech będziemy dysponowali autem, które pozwoli nam zwyciężyć”.

Choć ekipa z Woking rozpoczęła już przenoszenie swoich zasobów na projekt przyszłorocznego samochodu, który będzie się znacznie różnić od obecnego, to jednak Whitmarsh wyjaśnił, że zespół nie zwalnia tempa rozwoju bolidu MP4-24. „Nie zmierzamy w tym roku po mistrzostwo świata i musimy lepiej wykonać naszą pracę związaną z przyszłym sezonem. Wkładamy więcej wysiłku w przyszłoroczny program, niż w analogicznym okresie w zeszłym roku, ale musimy się upewnić, że się nie zdekoncentrujemy”.

„Czy zmieniliśmy nasz samochód w zwycięską maszynę? Nie bardzo. Czy poczyniliśmy pewien postęp? Tak. Czy to pokazuje, że filozofia dotycząca samochodu na przyszły rok jest odpowiednim kierunkiem? Myślę, że tak. To jest zachęcające. Musimy się upewnić, że na tym się skupiamy. Będziemy nadal rozwijać tegoroczny samochód. Całkowicie zmieniliśmy koncepcję aerodynamiczną, przepływu powietrza wokół samochodu i chociaż nie jestem aerodynamikiem, to mogę zobaczyć w danych, że chłopaki idą teraz w dobrą stronę”.

„Zatem zaczynamy od nowa i mamy lepszą pozycję wyjściową i zdolność do rozwijania samochodu – myślę więc, że samochód bardzo mocno się rozwinie w pozostałej części sezonu. Musimy się upewnić, że inwestujemy w rozwój obszarów, które wzbogacą naszą wiedzę i – mam nadzieję – doprowadzą do rozwoju przyszłorocznego samochodu, zamiast w nieistotne części obecnego bolidu, które nie pomogą nam w przyszłym roku”.

Mówiąc o postępach związanych z samochodem na sezon 2010, Whitmarsh powiedział: „Przyszłoroczny samochód już teraz całkiem różni się od obecnego. Przyczynił się do tego przepis o zakazie tankowania w trakcie wyścigu, ale już wcześniej jasne dla nas było, że bolid na przyszły sezon będzie się znacząco różnił w stosunku do obecnego. Posiadając wolny bolid podejmujesz mniejsze ryzyko – dlatego nasze podejście na przyszły rok jest agresywne. Mając na początku roku bardzo konkurencyjny samochód, automatycznie stajesz się ostrożniejszy w rozwoju jego następcy. Jednak my już zdecydowaliśmy, że cokolwiek się stanie, przyszłoroczny samochód będzie się zdecydowanie różnić od obecnego”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
24.04.2024  Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku
22.04.2024  Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach
21.04.2024  Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari
Tagi:
McLaren
Whitmarsh M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rado123F1, 16.07.2009 17:22[!]
Tempo Mclarena ostatnio mocno wzrosło, ale to chyba jeszcze nie ten czas i nie ta pora. Wszystkie teamy (oprócz BMW) wprowadzają poprawki, więc nie będzie łatwo im złapać czołówkę.Jeśli tor będzie leżał może walka o podium przy dobrych zbiegach okoliczności.
ht-hubcio, 16.07.2009 18:09[!]
trzeba jezdzic, a nie gadac.. ale przynajmiej widac, ze sie wziely Maki do roboty
fernandof1, 16.07.2009 18:18[!]
już duzo kandydatów na podium jest
BGP
RBR
Reno
Ferrari
McL


A może feorce india jeszcze i toro rosso a bmw bedzie liczyło na punkty
Ralph1537, 16.07.2009 18:38[!]
a u bmw poprawy ani widu ani słychu
Angulo, 16.07.2009 18:50[!]
Ja nie mam nic przeciw :) Jednak patrząc realistycznie to podium już będzie świetnym osiągnięciem.
akkim, 16.07.2009 18:51[!]
Nie będę ukrywał, że trochę zgłupiałem,
czytam te wypowiedzi cieknące pijarem
i nie wiem, czy bolidy w roku przyszłym ulegną przemianie,
czy jak Marian mówi - tylko tankowanie ???

Martin mówi - bolid różni się znacząco,
za to Marian - przypominał będzie budowę bieżącą,
bo aero w zasadzie to samo zostanie,
więc, czyje prawdziwe w wypowiedziach zdanie ?

Czy Ktoś z Was, technicznie bardziej wyrobiony,
mógłby Nam przybliżyć zmiany od tej strony.
Bo gdy czytam obydwu - mówią co innego,
o prelekcję proszę Kogoś wdrożonego.
niza, 16.07.2009 19:16[!]
akkim a ja Ci powiem, że jeżeli dana konstrukcja jest do kitu to należałoby po prostu zbudować bolid "od podstaw" na następny sezon.
Przynajmniej takie jest moje rozumowanie (Whitmarsh jakoś też ma taki plan), ale chyba doktor czy profesor Marian ma inną wizję
akkim, 16.07.2009 19:38[!]
niza dzięki, że Wyraziłaś/łeś Swoje zdanie.
To, że wizje są różne dla mnie oczywiste,
lecz chodzi mi o zmiany, te czysto technicze.
/ o braku tankowania wiem /
michael85, 16.07.2009 19:48[!]
Mam nadzieję, że McL ma zeza i nie trafi w podium ;)
Agila, 16.07.2009 19:51[!]
A czy wiadomo już czy dystans wyścigu w przyszłym sezonie zostnie skrócony w związku z tym zakazem tankowania???
bicampeon, 16.07.2009 20:11[!]
Od dłuższego czasu cisza na ten temat, zatem wątpliwe, by wprowadzono taką zmianę. Choć niczego nie można być pewnym.
Phaedra, 16.07.2009 21:30[!]
Hamilton 2 s. straty do FL Alo w Niemczech, jak oni to wyliczyli że beda walczyc o zwyciestwo. BMW starcilo 1 s.
gnt3c, 16.07.2009 22:26[!]
Phaedra nie możesz porównywać czasów Hamiltona do ALO, po T1 i spadku 1 lap down, he was just cruisin' around...wiadomo że od wtedy myśli miał dwie, albo spadnie deszcz albo oszczędzam auto na Hungaroring...
Phaedra, 16.07.2009 22:34[!]
A co za problem na 5 kolek podkrecic tempo zeby sprawdzic jak sprawują sie poprawki. Alo to zrobil wiec maja jakas podstawe zeby myslec o podium a McL opowiada dowcipy fanboy'om o zwyciestwie.
Kamikadze2000, 16.07.2009 22:42[!]
Ależ w ogóle (prawie) wszystkie ekipy pozytywnie nastawione. A McLaren - hohohoh - no cóż, trzeba tylko życzyć spełnienia marzeń. Tor na Węgrzech od zawsze bardzo im pasował i z pewnością teraz nie będzie inaczej. Wyniki w Niemczech wyglądają zachęcają, więc o ich formę w kolejnym wyścigu nie powinniśmy się martwić. Mam tylko nadzieje, że jak zabiorą komuś punkty, to tylko Red Bullom!!!
ht-hubcio, 16.07.2009 22:58[!]
Phaedra - a po co podkręcać tempo, skoro robił to w kwalifikacjach i na treningu? Oni mają 8 silników na sezon, skrzynia też musi swoje wytrzymać - muszą oszczędzać.
rafaello85, 16.07.2009 23:56[!]
No nie wiem czy obecna ich konstrukacja jest w stanie walczyć o zwycięstwo. Śmiem wątpić.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca