F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Cosworth stara się nadrobić stracony czas

Nie będzie jednak żadnych ulg w przepisach dla jednostek brytyjskiego producenta.
Patryk Pokwicki, 20 lipca 2009, wyświetlenia: 2149<< | lista | T- | T+ | >>
Z nieoficjalnych doniesień wynika, że firma Cosworth bardzo ciężko pracuje w ostatnim czasie, aby dostroić swój silnik do samochodów Formuły Jeden na rok 2010 w celu konkurowania z innymi producentami w stawce.

Brytyjski konstruktor silników był niedawno w centrum kryzysu politycznego, ponieważ FIA chciała, aby Cosworth był zwolniony z ograniczenia obrotów silnika do 18 tysięcy na minutę. Argumentem Maxa Mosleya był fakt, że silnik Coswortha na sezon 2010 będzie oparty na tym, którego Williams używał w 2006 roku, a więc nowe teamy Campos Meta, US F1 i Manor GP traciłyby z tego powodu do pozostałych zespołów.

Patrick Head stwierdził, że nawet jeśli silnik Coswortha będzie dochodził do 20 tysięcy obrotów na minutę, to zespoły używające go będą w niekorzystnej sytuacji jeśli chodzi o zużycie opon i wagę, ponieważ „zużywa on dużo więcej paliwa niż obecne silniki”. Ostatecznie jednak wygrały argumenty FOTA i Cosworth będzie musiał stosować się do tych samych przepisów, co pozostali producenci.

Nie dalej jak miesiąc temu Mosley powiedział, że brytyjska firma nie ma „ani czasu, ani zasobów, aby dostosować się do przepisów na 2010 rok”. Hiszpańska gazeta Diario AS twierdzi, że Adrian Campos dowiedziawszy się o ograniczeniu obrotów do 18 tysięcy na minutę dla Coswortha stwierdził, że jest to „katastrofa”. W gazecie mogliśmy również przeczytać, że brytyjska firma pracuje już nad ewolucją silnika z 2006 roku, aby przystosować się do przepisów na sezon 2010.

Źródło: F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.02.2023  Cosworth nie jest zainteresowany wejściem do F1
25.02.2021  Tost: Nowe przepisy powinny pozwolić na powrót Coswortha
26.01.2018  Aston Martin zainteresowany współpracą z Cosworthem przy projekcie F1
19.07.2017  Cosworth rozważa powrót do F1
30.03.2017  Stefano Domenicali będzie reprezentował VW na spotkaniu w Paryżu
Tagi:
Cosworth

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ir3n3usz, 20.07.2009 13:11[!]
No i bardzo dobrze. W Formule 1 nie ma miejsca na zacofanie konstrukcyjne.
uriah, 20.07.2009 13:22[!]
Cos cienko widze te nowe zespoly w F1
rafaello85, 20.07.2009 14:15[!]
Mnie też się wydaje, że na umowie z Cosworthem zespoły wyjdą jak "Zabłocki na mydle". Niech się jeszcze okaże, że faktycznie warunkiem ich ( nowych ekip ) angażu było podpsianie umowy z tym producentem:D
maren, 20.07.2009 14:16[!]
To jak oni sie deklarowali ze będą dostarczać silniki to myśleli, że mogą nowych zespołom dać stary silnik? Bezsensu. Wiadomo, że jak sie chce dostarczać silnik to musi on być jakiś konkurencyjny a nie z 2006 roku.
hagj, 20.07.2009 16:30[!]
A może wtedy Max im zagwarantował, że będzie to silnik w takiej a nie innej specyfikacji? Cóż, jak się okazało w tej kwestii FOTA ograła Maxia. Silniki "powered by Cosworth" raczej nie będą miały łatwego życia.
Agila, 20.07.2009 18:14[!]
Jednakowe przepisy dla wszystkich i tak powinno być [a nie jakieś ciemne układy i obiecanki] Co niektórzy juz żałują że dali się zmanipulować Maxiowi. Ciekawe jak to wszystko dalej sie potoczy?
ICEman, 20.07.2009 22:26[!]
Cosworth w 2006 ratował sie tylko wysokimi obrotami jako jedni z pierwszych osiągali juz zimą 20.000 rpm a teraz na 18tys rpm i pamietajmy ze te silniki sie psuły dosc czesto
Huckleberry, 21.07.2009 09:43[!]
No i dobrze. Bez sensu z tymi innymi wymogami dla nowych producentów.
Jeśli już to uwolnić rozwój i niech każdy pokaże na co go naprawdę stać.
Kamikadze2000, 23.07.2009 21:09[!]
Trzymam kciuki za to, by udało im się wszystko doprowadzić wszystko do porządku, gdyż bardzo szkoda jest mi niewinnie cierpiących na tym debiutantów. Szczerze powiedziawszy muszę się z niektórymi zgodzić - w 2010 roku Coswoth powinien przygotować jednostkę, by wystartować w 2011. Tak byłoby najrozsądniej!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca