|
|
|
|
|
|
Mobil 1 o nowych wyzwaniach w sezonie 2009 |
Wydłużona praca silników bolidów to dla środków smarnych ekstremalne wyzwanie. |
|
•Inf. prasowa, 5 sierpnia 2009, wyświetlenia: 1689 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Zmiany w regulaminie i większa rywalizacja w tegorocznym sezonie Formuły 1 spowodowały, że używane przez zespół Vodafone McLaren Mercedes środki smarne Mobil 1 jeszcze nigdy nie musiały tak doskonale chronić silników bolidów.
Od zakończenia ubiegłorocznego sezonu, w regulaminie wyścigów Formuły 1 pojawiła się seria zmian: system odzyskiwania energii kinetycznej KERS, zmiany w aerodynamice, ponowne wprowadzenie "slików", czyli opon bez bieżnika. Jednak najważniejszą z perspektywy Mobil 1 zmianą było wydłużenie życia silników. Obecnie każdy kierowca ma dostęp jedynie do ośmiu silników w sezonie, co rodzi potrzebę jeszcze lepszej ich ochrony.
Bruce Crawley, Mobil 1 Motorsport Technology Manager tak komentuje wpływ zmian w regulaminie na używane przez zespół środki smarne Mobil 1: „Wydłużenie życia silnika bolidu oznacza, że obecnie musimy poświęcić jeszcze większą uwagę ochronie, przy ciągłej poprawie osiągów. Obecnie, środki smarne Mobil 1 muszą chronić i chłodzić ponad 300 ruchomych części silnika przez ponad 2000 kilometrów. To jest około 25% więcej, niż w poprzednim sezonie. W tym samym czasie, środki smarne muszą zapewnić najwyższą wydajność, jak chociażby podczas błyskawicznej redukcji 6 biegów w czasie poniżej 1,2 sekundy”.
Innym wyzwaniem wynikającym ze zmian w regulaminie, przed którym stanął ExxonMobil jako partner technologiczny Vodafone McLaren Mercedes i producent olejów Mobil 1, to zakaz prowadzenia testów na torze w trakcie sezonu. Dr Tony Harlow, który z ramienia ExxonMobil stale towarzyszy zespołowi Vodafone McLaren Mercedes, dając mu wsparcie techniczne mówi: „Wraz z wprowadzeniem zakazu testów w trakcie sezonu, praca jaką wykonaliśmy w Centrum Technologicznym McLarena, podczas poprzedzających sezon testów w Portugalii i Hiszpanii oraz w naszym centrum badawczym w Paulsboro (USA) zyskała w tym roku jeszcze bardziej na znaczeniu”.
„Naszym stałym celem jest zapewnienie maksymalnej mocy wyjściowej oraz niezawodności silnika. Musimy przygotować olej do pracy w silniku Mercedes-Benz w temperaturze do 300°C. Nasza współpraca obejmuje też szybkie analizy środków smarnych na miejscu, w laboratorium na torze. Przez cały wyścigowy weekend dostarczamy w ten sposób między sesjami najnowsze dane o stanie i wydajności oleju oraz o stanie silnika. Tak więc możemy wykryć i odpowiednio zareagować na każde kłopoty z osiągami” – dodaje Harlow.
Źródło: Informacja prasowa
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|