F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Sauber: Żądania BMW były zbyt wysokie

Nie udało się sprzedać zespołu z Hinwil już teraz, aby możliwe był podpisanie umowy Concorde.
Marek Roczniak, 6 sierpnia 2009, wyświetlenia: 7511<< | lista | T- | T+ | >>
Jak już wczoraj informowaliśmy w wiadomości dotyczącej FOTA, koncern BMW nie zdołał doprowadzić do sprzedania zespołu BMW Sauber już teraz, aby stajnia z Hinwil zdążyła podpisać nowe porozumienie Concorde, co zagwarantowałoby jej pieniądze z podziału zysków generowanych przez F1 przez trzy następne lata.

Dawny właściciel tego zespołu – Peter Sauber próbował znaleźć inwestorów, wraz z którymi mógłby przejąć ekipę Formuły 1 od BMW, jednak stwierdził dzisiaj, że żądania finansowe koncernu z Monachium były zbyt wysokie, aby mógł je spełnić. Mimo to nadal będzie się starał pomóc uratować zespół.

„Po ogłoszeniu przez BMW decyzji, że zamierzają wycofać się z F1 po zakończeniu sezonu 2009, próbowałem zorganizować przejęcie zespołu” – powiedział Sauber, który był szefem stajni z Hinwil od 1993 do 2005 roku. „Jednakże negocjacje z BMW zakończyły się fiaskiem, ponieważ ich żądania były dla mnie po prostu zbyt wysokie. W następstwie tego nie byłem w stanie podpisać Concorde Agreement, które gwarantuje wielomilionowe wypłaty i pozwoliłoby zabezpieczyć przyszłość zespołu”.

„Jestem niezwykle rozczarowany i niepocieszony” – dodał Szwajcar. „To dla mnie najbardziej gorzki dzień w mojej 40-letniej karierze w sportach motorowych. To także druzgocące niepowodzenie dla tego zespołu. Teraz trzeba szukać innych rozwiązań, a odpowiedzialność za to spoczywa w rękach BMW. Niemniej jednak nadal deklaruję chęć pomocy, tak jak uczyniłem to już wcześniej”.

Szef BMW Motorsport – Mario Theissen powiedział w wydanym dzisiaj oświadczeniu, że było zbyt mało czasu od ogłoszenia w dniu 29 lipca decyzji o wycofaniu się z F1, aby już teraz udało się uzgodnić z potencjalnymi inwestorami warunki „tak skomplikowanej transakcji, jaką jest sprzedaż zespołu”. Potwierdził też, że w nadchodzących tygodniach wraz z Peterem Sauberem będą szukać innego rozwiązania, które mogłoby umożliwić przetrwanie zespołowi z Hinwil po sezonie 2009.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.09.2022  Alfa Romeo nie wyklucza podjęcia współpracy z Haasem
22.06.2020  Kubica wciąż żałuje straconej szansy na tytuł z BMW w 2008 roku
23.04.2020  Heidfeld: Vettel nie zrobił wrażenia w BMW Sauber
13.02.2020  Kubica dołączył do stawki DTM na sezon 2020
11.02.2020  AMuS: Orlen prowadzi intensywne rozmowy z BMW
Tagi:
Sauber P.
BMW
Theissen M.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
golakr, 07.08.2009 12:34[!]
"maroo, 07.08.2009 00:10    [ ukrywaj tego użytkownika ]
golakr – a ile warta jest nazwa BMW, czy BMW F1 czy tez Team BMWF1 itp itd przy nazwie BMW Sauber? Sauber to marka, dosyć znana, a zdecydowanie bardziej niż BMW w sporcie. Tak więc nie tyle byli mili panowie z BMW co sprytni i wiedzieli że Sauber w nazwie brzmi powaznie."

Doprawdy? BMW jest mniej znane w sporcie? Tak tylko dla przypomnienia bo widac kolega zna tylko Saubera z powodów których łatwo sie domyślić.

Sporty motorowe: F1, WTCC, Formula BMW
Do tego golf, jachting i co najważniejsze udział i sukcesy w tych zawodach z najwyższej półki.
Zomo, 07.08.2009 15:50[!]
@golakr
F1 - pokazali tyle ze wstyd komentowac...
WTCC - scigaja sie z Ladami i Seatami... Przy odrobinie dobrej woli mozna takie wyscigi zorganizowac na kazdym polskim osiedlu...
Formula BMW - nie znam, ale nazwa mowi za siebie - nikt tam BMW nie skopie tylka :-))))
Golf - nie znam? Produkuja kije czy dolki do golfa? Jak im idzie?
Jachting - nie komentuje, nie moja dzialka...
trak711, 07.08.2009 18:14[!]
Być może BMW (a ja osobiście tak myślę) nie odprzedają nikomu z zewnątrz swoich zasobów technicznych zgromadzonych w ramach teamu F1 ponieważ to dla nich żaden interes. Mają doskonałą fabrykę z perłą w koronie w postaci nowoczesnego systemu symulowania komputerowego i pracowników, którzy już trzeci rok się w to wdrażają. Po co mieliby to sprzedawać. Tylko sytuacja, w której doszłoby do przeinwestowania miałby jakikolwiek sens. I te wszystkie uwagi, że im się nie udało, że z podkulonym ogonem itd, wydają mi się śmieszne. Nie sprzedadzą bo to co stworzyli jest wartościowe i przetworzą to w innych seriach wyścigowych i w ramach samego koncernu. Po za tym, chyba żaden koncern nie chciałby się naciąć na "syndrom Hondy". Zarząd BMW też musi mieć z tyłu głowy pytanie - a jeśli zespół sprzedany Sauberowi dobrze sobie poradzi w 2010 to jak o nas pomyślą klienci?
Norbi123, 09.08.2009 12:15[!]
Zomo@ Jezeli za zalosne uwazasz 3 lata pelnych startow w f1 i w kazdym z nich zajecie trzeciego miejsca konstruktor i krocie wyscigow konczonych na podium i prawie kazdy w pierwszej osemce to idz z bogiem, ktos nie dawno wypowiadal sie ze swiatka F1, zeby stworzyc konkurencyjny bolid trzeba z 10 sezonow, im to udalo sie juz w pierwszym, co prawda mieli pomoc Saubera, ktory siedzial w tym dlugo ale nigdy nie byly to specialnie szybkie konstrukcje
who85, 10.08.2009 00:08[!]
Ze sprzedażą BMW tak łatwo nie pójdzie jak z Hondą, z tej prostej przyczyny że inżynierowie pracujący nad bolidem są pracownikami BMW a nie zespołu BMW Sauber. I tu pojawia się konflikt interesów, bo BMW zapewne nie chce się pozbyć tylu specjalistów których może przesunąć do innych projektów.
michal, 10.08.2009 11:47[!]
@zomo
''WTCC – scigaja sie z Ladami i Seatami... Przy odrobinie dobrej woli mozna takie wyscigi zorganizowac na kazdym polskim osiedlu...''
Nie opowiadaj bzdur
Simi, 10.08.2009 13:16[!]
Hmm... No ciekawe jak to się potoczy. Może Sauber jednak wykupi zespół? Zobaczymy. Fajnie byłoby widzieć 13 zespołów w przyszłym roku.
Zomo żałosny jest twój komentarz.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca