|
|
|
|
|
|
Sauber: Żądania BMW były zbyt wysokie |
Nie udało się sprzedać zespołu z Hinwil już teraz, aby możliwe był podpisanie umowy Concorde. |
|
•Marek Roczniak, 6 sierpnia 2009, wyświetlenia: 7511 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Jak już wczoraj informowaliśmy w wiadomości dotyczącej FOTA, koncern BMW nie zdołał doprowadzić do sprzedania zespołu BMW Sauber już teraz, aby stajnia z Hinwil zdążyła podpisać nowe porozumienie Concorde, co zagwarantowałoby jej pieniądze z podziału zysków generowanych przez F1 przez trzy następne lata.
Dawny właściciel tego zespołu – Peter Sauber próbował znaleźć inwestorów, wraz z którymi mógłby przejąć ekipę Formuły 1 od BMW, jednak stwierdził dzisiaj, że żądania finansowe koncernu z Monachium były zbyt wysokie, aby mógł je spełnić. Mimo to nadal będzie się starał pomóc uratować zespół.
„Po ogłoszeniu przez BMW decyzji, że zamierzają wycofać się z F1 po zakończeniu sezonu 2009, próbowałem zorganizować przejęcie zespołu” – powiedział Sauber, który był szefem stajni z Hinwil od 1993 do 2005 roku. „Jednakże negocjacje z BMW zakończyły się fiaskiem, ponieważ ich żądania były dla mnie po prostu zbyt wysokie. W następstwie tego nie byłem w stanie podpisać Concorde Agreement, które gwarantuje wielomilionowe wypłaty i pozwoliłoby zabezpieczyć przyszłość zespołu”.
„Jestem niezwykle rozczarowany i niepocieszony” – dodał Szwajcar. „To dla mnie najbardziej gorzki dzień w mojej 40-letniej karierze w sportach motorowych. To także druzgocące niepowodzenie dla tego zespołu. Teraz trzeba szukać innych rozwiązań, a odpowiedzialność za to spoczywa w rękach BMW. Niemniej jednak nadal deklaruję chęć pomocy, tak jak uczyniłem to już wcześniej”.
Szef BMW Motorsport – Mario Theissen powiedział w wydanym dzisiaj oświadczeniu, że było zbyt mało czasu od ogłoszenia w dniu 29 lipca decyzji o wycofaniu się z F1, aby już teraz udało się uzgodnić z potencjalnymi inwestorami warunki „tak skomplikowanej transakcji, jaką jest sprzedaż zespołu”. Potwierdził też, że w nadchodzących tygodniach wraz z Peterem Sauberem będą szukać innego rozwiązania, które mogłoby umożliwić przetrwanie zespołowi z Hinwil po sezonie 2009.
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|