F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespoły walczą o usunięcie systemu KERS z regulaminu na 2010

Podczas środowego spotkania Technicznej Grupy Roboczej zespoły głosowały w sprawie KERS.
Michał Roszczyn, 22 sierpnia 2009, wyświetlenia: 2820<< | lista | T- | T+ | >>
Kilka zespołów wciąż naciska, by możliwość korzystania z systemu KERS została usunięta z regulacji technicznych Formuły 1 na sezon 2010, które zostały opublikowane przez FIA na początku obecnego tygodnia.

Zespoły stowarzyszone w FOTA na początku bieżącego roku postanowiły zawrzeć nieformalne porozumienie, by nie montować systemu odzyskiwania energii kinetycznej do przyszłorocznych bolidów.

Jednak niezręcznym w tej sytuacji jest fakt, że Williams i Force India oraz nowe ekipy F1 nie należą do FOTA, zatem nie są zobligowani do przestrzegania decyzji podjętych przez stowarzyszenie. Team z Grove wciąż pracuje nad rozwojem swojego systemu KERS i nie wyklucza korzystania z niego w przyszłym roku.

Podczas środowego spotkania Technicznej Grupy Roboczej w Walencji, zespoły głosowały w sprawie KERS na sezon 2010 i rzekomo trzy z nich – Williams i dwa nowe teamy – opowiedziały się za pozostaniem tejże technologii w regulacjach na przyszły rok.

„Według procedur Technicznej Grupy Roboczej, większość decyzji zostaje przekazanych do Komisji F1, która to głosuje, czy chce, aby rekomendacje lub propozycje stały się regulacjami” – powiedział wczoraj szef FOTA ds. technicznych – Ross Brawn. Zespoły chcą usunięcia KERS z przyszłorocznego regulaminu, więc teraz ruch należy do Komisji F1. „To jest tylko część procesu i zobaczymy, jak się to dalej potoczy” – dodał Anglik.

Źródło: OneStopStrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.10.2017  Zespoły omówią koncepcję wprowadzenia do F1 napędu na cztery koła
16.03.2012  FIA nie zrezygnuje z DRS
09.03.2012  Mercedes i McLaren eksperymentują z tylnym kanałem F
27.01.2012  Marussia bez systemu KERS w sezonie 2012
24.01.2012  Watson: DRS, KERS i opony Pirelli poprawiły rozrywkę w Formule 1
Tagi:
KERS
FOTA
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
buczu, 22.08.2009 13:38[!]
Dżejson - "...ConnectedDrive umożliwi podłączenie do internetu praktycznie gdziekolwiek." "BMW zaprezentuje podczas salonu samochodowego w Genewie system ConnectedDrive, który poprzez interfejs iDrive umożliwi połączyć się za pośrednictwem technologii EDGE z internetem." I gdzie tu KERS?
Żeby nie było to cytaty pochodzą z http://www.roadlo...otce-w-ofercie.html.
Nie zasłużyłeś na piwo:)
Dżejson, 22.08.2009 14:51[!]
EEEe sorry pomyliło mi się, to nie to :D Chodziło o technologię Efficient Dynamics 2 oczywiście :) To ma być coś nowego (nie wiem czy już to wprowadzili czy nie). Z tego co kiedyś czytałem ma to być oparte o ten sam system KERS, którego używali w F1. Czekam na piwo :)

EDIT : możliwe, że "to" kryje się teraz pod nazwą Active Hybrid :)
http://www.motone...hybrid-i-diesel.html
buczu, 22.08.2009 15:09[!]
Active Hybridem zasłużyłeś na ciepłego Wojaka:D
Swoją drogą co on robią z tych aut, jak to się zacznie kiedyś psuć to właściciel takiego auta się nie pozbiera.
A.S., 22.08.2009 15:32[!]
Widać wyraźnie, że dopracowany KERS zaczyna przynosić stosującemu go zespołowi wymierne skutki. Najlepszym przykładem jest McLaren.
Nie widzę więc żadnej przyczyny dla której powinno się zakazać stosowania tego systemu. No chyba, że komuś żal cztery litery ściska, że ktoś ma dobry KERS i umie dzięki niemu zdobywać przewagę nad konkurencją.
patgaw, 22.08.2009 16:36[!]
"Team z Woking wciąż "

skad Williams jest, jezeli moge jeszcze raz sie zapytac? :D
Dżejson, 22.08.2009 16:49[!]
Hahaha :D Dobre oko patgaw, ale że taki babol w newsie, oj nieładnie, nieładnie :)
YAHoO, 22.08.2009 16:59[!]
Hehehe też mnie zdziwiło "team z Woking" :D Już nie wiedziałem czy chodzi o Williamsa czy McLarena :D


Tym bardziej, że Jego system ma bardzo duże szanse na zastosowanie w normalnych samochodach.

No to żeś chłopie teraz dowalił...
maroo, 22.08.2009 17:26 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Do tych co gadają dyrdymały w stylu buczu:
buczu, 22.08.2009 12:41 "Tak ma marginesie, to wątpię, żeby to miało szersze zastosowanie w samochodach cywilnych. Chwilowy wzrost mocy? Po co? Żeby spod świateł ruszyć szybciej. Może miał by jakieś zastosowanie przy wyprzedzaniu, ale nie zapominajmy, że ulica to ni tor. Jak nie mam miejsca nie wyprzedzaj. Bedzie bezpieczniej dla Ciebie i innych. Jednym słowem KERS to porażka."

Otóż po pierwsze KERS szczególnie mechaniczny w samochodach cywilnych to coś co już dawno powinno być testowane. Nie jakieś chore hybrydy które w sumie to więcej szkody dla środowiska robią niż korzyści. Po drugie, tak buczu chwilowy wzrost mocy, szczególnie przy ruszaniu spod świateł, szczególnie w centrach miast. Dlaczego? A w którym momencie albo w jakich sytuacjach jazdy, spalane jest najwięcej paliwa, emitowane najwięcej wszelkich niechcianych efektów spalania paliwa? Właśnie przy czestym ruszaniu (po hamowaniu które to zamienia energie już spalonego paliwa czyli w tym wypadku kinetyczną w... ciepełko które fiu do atmosfery), jeździe na niskich biegach, przyspieszaniu. I właśnie mechaniczny KERS w mieście to jest to co chciałbym mieć w swoim samochodznie. A czy elektryczna wersja też? Jedyną jej wadą jest chemia akumulująca energię. Wszak akumulatory nie sa wieczne, nie są idealne - wymagają utylizacji a ich ilość aktualnie wyrzucana na świecie jest już tragicznie kłopotliwa (wszystkie baterie, akumulatory i akumulatorki wszelkiej maści to jest ogromny problem). Choć z drugiej strony praca nad KERS a chemicznym akumulatorem może pomóc w wynalezieniu nowych znacznie lepszych generacji akumulatorów?...
kusza, 22.08.2009 17:47[!]
KERS Williamsa oparty na magazynie energii w postaci kola zamachowego ma zastosowanie generalnie tylko w samochodach wyscigowych poprzez relatywnie krotki czas przechowywania tej odzyskanej energii. Ta energia w tym systemie jest bardzo "ulotna". Za plus mozna przyjac przyjmowanie duzych dawek energii w krotkim czasie i oddania w krotkim czasie. Zastosowanie w samochodach cywilnych ma tylko sens KERS bateryjny, kiedy to zgromadzona energie mozemy dluzej przechowywac. Z drugiej strony praca nad bateryjnym KERSem pozwala na poszukiwanie i rozwijanie nowych technologii przechowywania energii w bateriach, co ma zastosowanie wszedzie tam gdzie jest zapotrzebowanie na nie. Da sie rozpoznac u niektorych kolegow wyzej totalny brak znajomosci tematu.

TheStig:
Dobra uwaga o starcie z rozladowanym KERSem, przeciez regulamin mowi, o energii odzyskanej podczas wyscigu, chyba, ze start jest wyjatkiem. :-]
AdamSlomek, 23.08.2009 01:09[!]
kusza--> a ile ty tej energii chcesz zmagazynować i niby po co?? To ma służyć do odzyskania energii z hamowania do ponownego rozpędzenia auta i podejrzewam, że w zwykłych samochodach nawet nie będziesz miał przycisku do uwalniania KERS, tylko samochód automatycznie ją uwolni podczas ponownego przyśpieszania. A w przypadku KERSu mechanicznego stracisz tą energię tylko dojeżdżając do celu i bedzie to energia tylko z ostatniego hamowania.
Williams ze swoim tanim KERSem chce właśnie trafić do zwykłych samochodów i (co wg. mnie jest strzałem w 10) do autobusów komunikacji miejskiej. A za przycisk z napisem KERS będziesz musiał raczej słono zapłacić, bo podejrzewam że zobaczysz taki tylko w sportowych samochodach i tam rzeczywiście przyda się zmagazynowanie większej ilości energii, żeby w odpowiednim momencie (wyprzedzanie, albo start) ja uwolnić:D
kusza, 23.08.2009 13:35[!]
AdamSlomek:
chlopie czy ty umiesz czytac ze zrozumieniem?? Przeczytaj jeszcze raz szczegolnie poczatek moich wypocin.
AdamSlomek, 24.08.2009 23:27[!]
Czytać się naumiałem (co prawda późno, ale się udało;p), twoje wypociny zrozumiałem, aczkolwiek się z nimi nie zgadzam. Williams chyba też nie, skoro chce montować swoje KERSy w autobusach... no chyba, że chodzi o jakieś sportowe wersje autobusów komunikacji miejskiej, to wtedy ty masz rację;D
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca