F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

McLaren niezdecydowany w kwestii rozstawu osi

Zespół z Woking zachowuje elastyczne podejście do swoich planów.
Marek Roczniak, 26 sierpnia 2009, wyświetlenia: 2746<< | lista | T- | T+ | >>
Podczas Grand Prix Belgii obaj kierowcy McLarenaLewis Hamilton i Heikki Kovalainen będą mieli możliwość ścigania się wersją MP4-24 ze skróconym rozstawem osi, ale jeszcze nie zapadła decyzja, czy rzeczywiście z niej skorzystają.

W Walencji tylko Hamilton korzystał ze zmodyfikowanego podwozia, choć w trakcie weekendu zasugerował, że właściwie woli jeździć starszą wersją. Jednakże po przeprowadzeniu analizy danych w tym tygodniu zdecydowano, że w Belgii obaj kierowcy będą mogli skorzystać z krótszego wariantu.

Dyrektor zarządzający zespołem z Woking powiedział podczas dzisiejszej telekonferencji, że zachowują elastyczne podejście do swoich planów. „W kwestii pakietu na ten weekend powiedziałbym, że jest to bardziej ewolucja niż rewolucja” – wyjaśnił Jonathan Neale. „Spa wymaga innego poziomu siły dociskowej niż tory, na których ścigaliśmy się ostatnio, zatem mamy nowe skrzydła dostępne dla obydwu kierowców. Chodzi tu jednak bardziej o zbalansowanie samochodu pod ten tor, a nie o samą w sobie bezpośrednią poprawę osiągów. Myślę, że większość zespołów zrobi coś bardzo podobnego”.

„Mamy dostępny wariant krótszego rozstawu osi dla obydwu kierowców, czy raczej obu ekip inżynieryjnych i kiedy rozmawiałem z Patem Fryem ubiegłej nocy, gdy analizowaliśmy dane to stwierdziłem, że będzie to jedna z opcji dostępnych w ten weekend. W zależności od tego, jakie warunki będą panowały na torze w piątek rano, będziemy mogli pójść w dowolnym kierunku, dlatego nie nastawiamy się jeszcze na konkretne rozwiązanie w przypadku któregokolwiek z samochodów. Oba mogą jednak mieć krótszy rozstaw”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.05.2024  Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena
06.05.2024  Norris: Wielu we mnie wątpiło
01.05.2024  Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
24.04.2024  Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku
Tagi:
McLaren

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Zykmaster, 26.08.2009 21:28 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
A co do Gp Belgii to raczej RedBulla nikt nie zatrzyma ;) Takie moje zdanie ;) Pozdro ;)
Bart2005, 27.08.2009 00:03[!]
Jak nie jestem fanem Mclarena, to muszę przyznać, że lekcje odrobili wzorowo. Postęp jaki wykonali jest godny pozazdroszczenia. Ciekawe tylko na ile % angażują się w rozwój tegorocznego modelu a ile przeznaczają na przyszłoroczny i czy się na tym nie przejadą.
bartekws, 27.08.2009 00:06[!]
Może mi ktoś wyjaśnić co im może dawać skrócenie rozstawu osi? Trochę laikiem jestem w tym temacie ;)
Dżejson, 27.08.2009 01:41[!]
W 2007 McLaren miał najmniejszy rozstaw osi w stawce. Popatrz na wyniki GP Monako 07 to będziesz wiedział co daje :) W skrócie, mniejszy rozstaw osi = mniejszy kąt skrętu, większa zwrotność itp, czyli lepsze sprawowanie się w wolniejszych, ciasnych zakrętach. Na Spa nic im to nie da, a może nawet zaszkodzić, chyba, że ustawiają bolid pod 1. i ostatni zakręt, ale to bez sensu...
bartekws, 27.08.2009 02:35[!]
Dzięki wielkie za wytłumaczenie ;) tego się mniej więcej spodziewałem, ale wolałem się upewnić :D
virescens, 27.08.2009 10:01[!]
Coś za coś.
Należałby dodać:
mniejszy rozstaw osi = mniejszy kąt skrętu = szybciej zużywające się opony
Huckleberry, 27.08.2009 13:24[!]
I ponadto chyba mniejszy rozstaw osi powinien być lepszy na tory z wyższymi krawężnikami?
Kamikadze2000, 27.08.2009 20:08[!]
Myślę, że bez względu na to, co wybiorą, będzie im dośc trudno walczyc o zwycięstwo. Po prostu charakterystyka toru jest tego przeszkodą. Na Węgrzech i w Hiszpanii ich bolidy bardzo pasowały do torów, a KERS tylko pomagał im w osiągnięciu sukcesu. No cóż, mam nadzieje, że tylko pomogą Brawnom!!! :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca