F1 2019Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Rocznice kierowców
Brak rocznic tego dnia...

  Obecni kierowcy GP

  Obecni testerzy

  Byli mistrzowie świata
Pokaż wszystkich kierowców na literę:
A   B   C   D   E   F   G   H   I   J   K   L   M   N   O   P   Q   R   S   T   U   V   W   X   Y   Z

Lewis Hamilton  (Mistrz Świata: 2008, 2014, 2015, 2017, 2018)
Kierowca zespołu Mercedes<< poprzedni  |  następny >>
Narodowość:
  Wielka Brytania
Data urodzenia:7 stycznia 1985 (34 lata temu)
Miejsce urodzenia:Stevenage
Miejsce zamieszkania:Monte Carlo (Monako)
Oficjalna strona www:
www.lewishamilton.com, języki:
Stan cywilny:Kawaler
Imiona dzieci:-
Wzrost:174 cm
Waga:68 kg
Ważniejsze tytuły
mistrzowskie poza F1:
2003 Brytyjska Formuła Renault
2005 F3 Euro Series
2006 GP2 Series
Testy w Formule 1:
(wyniki testów i inne dane)
McLaren (2006)
Pierwsze zgłoszenie:GP Australii - 18 marca 2007
Ostatnie zgłoszenie:GP Wielkiej Brytanii - 14 lipca 2019
Pierwsze zwycięstwo:GP Kanady - 10 czerwca 2007
Ostatnie zwycięstwo:GP Wielkiej Brytanii - 14 lipca 2019
Pierwsze pole position:GP Kanady - 10 czerwca 2007
Ostatnie pole position:GP Francji - 23 czerwca 2019

Kariera
2018
Po raz pierwszy w hybrydowej erze Mercedes musi nadrabiać straty do Ferrari. Mimo to swoim talentem udaje mu się maskować niedoskonałości modelu W09, co udowodnił sięgając po pole position na Silverstone, Hungaroringu czy Marina Bay, a także wygrywając w Niemczech po starcie dopiero z czternastego pola. Po letniej przerwie Mercedes odzyskuje mistrzowską formę, a Hamilton bezlitośnie wykorzystuje liczne błędy Sebastiana Vettela, który znów walczy z nim o mistrzowską koronę. Podobnie jak przed rokiem wygrywa tytuł w Meksyku, zrównując się z Juanem Manuelem Fangio. W całym sezonie jedenastokrotnie ustawia się na pierwszym polu i tryumfuje, a także jako pierwszy kierowca w historii przekracza próg czterystu punktów. Przedłuża umowę z zespołem do końca 2020 roku.
2017
Mercedes po zmianie przepisów traci sporą część swojej przewagi, przez co do walki o mistrzowskie tytuły włącza się Ferrari. W pierwszej połowie sezonu Hamilton musi uznać wyższość Vettela, który od GP Australii przewodzi klasyfikacji kierowców. Model W08 prezentuje bardzo niespójne osiągi, a w kilku rundach ma sporego pecha, przez którego traci szanse na dobre wyniki. Mimo to po letniej przerwie łapie wiatr w żagle i po tryumfie na Monzy wskakuje na pierwsze miejsce w tabeli, a po serii katastrofalnych występów Ferrari w Azji drastycznie wzrasta jego przewaga. Ostatecznie w Meksyku przypieczętowuje czwarty tytuł mistrza świata z dorobkiem dziewięciu zwycięstw. Ponadto w Grand Prix Włoch odbiera Michaelowi Schumacherowi rekord największej liczby zdobytych pole position.
2016
Sezon 2016 jest jednym z najbardziej pechowych w jego karierze. Wygrywa dziesięć wyścigów, lecz to nie wystarcza do zdobycia czwartego tytułu mistrza świata Formuły 1, który trafia w ręce Nico Rosberga. Jego Mercedesa trapią liczne usterki jak w Chinach czy Malezji, gdzie po defekcie silnika spalinowego traci pewne zwycięstwo, natomiast w Belgii po przekroczeniu dozwolonej liczby podzespołów rusza z ostatniej linii. W Hiszpanii bierze udział w kolizji z zespołowym partnerem, do której doszło podczas walki o pozycję lidera, natomiast w Abu Zabi celowo go spowalnia, by podtrzymać swoje szanse na tytuł. Ostatecznie jest drugi z dorobkiem 380 punktów.

Statystyki
 SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P. pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
 20191102237910320Mercedes
 20181214081117201131Mercedes
 2017120363913201170Mercedes
 20162213801017191232Mercedes
 20151193811017181181Mercedes
 2014119384111616773Mercedes
 20134191891517511Mercedes
 20124201904714715McLaren
 20115192273616133McLaren
 20104192403915153McLaren
 200951749258403McLaren
 20081189851014711McLaren
 200721710941215621McLaren
  Razem:239
(239)
324180
(33.5%)
143
(59.8%)
202
(84.5%)
86
(36.0%)
43
(18.0%)
24
(10.0%)
2 zespoły
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował,
P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany
Starty obejmują rozpoczęte wyścigi (w nawiasie podana jest suma zgłoszeń do grand prix)

Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu  |  Rezultaty wszystkich wyścigów
Wszystkie pole positions  |  Wszystkie zwycięstwa  |  Wszystkie najszybsze okrążenia
Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu
GPTorNrBolidOp.St.Fi.Dodatkowa informacja
Sezon 2019
Albert Park44Mercedes W10 EQ Power+12
Sakhir44Mercedes W10 EQ Power+31
Shanghai44Mercedes W10 EQ Power+21
Baku44Mercedes W10 EQ Power+22
Catalunya44Mercedes W10 EQ Power+21 (naj. okr.)
Monte Carlo44Mercedes W10 EQ Power+11
Gilles Villeneuve44Mercedes W10 EQ Power+21
Paul Ricard44Mercedes W10 EQ Power+11
Red Bull Ring 44Mercedes W10 EQ Power+45
Silverstone44Mercedes W10 EQ Power+21 (naj. okr.)
Objaśnienia: St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie,
ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się,
WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu
<< poprzedni  |  następny >>  |  ^




F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca