F1 2020Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Rocznice kierowców
Urodzili się:
61 lat temu A. Nannini
84 lata temu J. Siffert
Zmarli:
52 lata temu J. Schlesser

  Obecni kierowcy GP

  Obecni testerzy

  Byli mistrzowie świata
Pokaż wszystkich kierowców na literę:
A   B   C   D   E   F   G   H   I   J   K   L   M   N   O   P   Q   R   S   T   U   V   W   X   Y   Z

Lewis Hamilton  (Mistrz Świata: 2008, 2014, 2015, 2017, 2018, 2019)
Kierowca zespołu Mercedes<< poprzedni  |  następny >>
Narodowość:
  Wielka Brytania
Data urodzenia:7 stycznia 1985 (35 lat temu)
Miejsce urodzenia:Stevenage
Miejsce zamieszkania:Monte Carlo (Monako)
Oficjalna strona www:
www.lewishamilton.com, języki:
Stan cywilny:Kawaler
Imiona dzieci:-
Wzrost:174 cm
Waga:68 kg
Ważniejsze tytuły
mistrzowskie poza F1:
2003 Brytyjska Formuła Renault
2005 F3 Euro Series
2006 GP2 Series
Testy w Formule 1:
(wyniki testów i inne dane)
McLaren (2006)
Pierwsze zgłoszenie:GP Australii - 18 marca 2007
Ostatnie zgłoszenie:GP Austrii - 5 lipca 2020
Pierwsze zwycięstwo:GP Kanady - 10 czerwca 2007
Ostatnie zwycięstwo:GP Abu Zabi - 1 grudnia 2019
Pierwsze pole position:GP Kanady - 10 czerwca 2007
Ostatnie pole position:GP Abu Zabi - 1 grudnia 2019

Kariera
2019
Mimo wyższości Valtteriego Bottasa w pierwszych czterech rundach, w ogólnym rozrachunku pierwsza połowa mistrzostw jest pod jego dyktando. Zwycięża w ośmiu wyścigach i jako lider klasyfikacji buduje pokaźną przewagę nad rywalami. Po letniej przerwie do głosu zaczynają dochodzić Ferrari oraz Red Bull, jednakże wygrywa jeszcze w Rosji, Meksyku i Abu Zabi, a w Stanach Zjednoczonych po raz szósty zostaje mistrzem świata Formuły 1. W porównaniu do poprzednich lat dużym kontrastem jest jego słabsza postawa w kwalifikacjach, w których zdobył tylko pięć pole position, dokładnie tyle samo co partner z Mercedesa.
2018
Po raz pierwszy w hybrydowej erze Mercedes musi nadrabiać straty do Ferrari. Mimo to swoim talentem udaje mu się maskować niedoskonałości modelu W09, co udowodnił sięgając po pole position na Silverstone, Hungaroringu czy Marina Bay, a także wygrywając w Niemczech po starcie dopiero z czternastego pola. Po letniej przerwie Mercedes odzyskuje mistrzowską formę, a Hamilton bezlitośnie wykorzystuje liczne błędy Sebastiana Vettela, który znów walczy z nim o mistrzowską koronę. Podobnie jak przed rokiem wygrywa tytuł w Meksyku, zrównując się z Juanem Manuelem Fangio. W całym sezonie jedenastokrotnie ustawia się na pierwszym polu i tryumfuje, a także jako pierwszy kierowca w historii przekracza próg czterystu punktów. Przedłuża umowę z zespołem do końca 2020 roku.
2017
Mercedes po zmianie przepisów traci sporą część swojej przewagi, przez co do walki o mistrzowskie tytuły włącza się Ferrari. W pierwszej połowie sezonu Hamilton musi uznać wyższość Vettela, który od GP Australii przewodzi klasyfikacji kierowców. Model W08 prezentuje bardzo niespójne osiągi, a w kilku rundach ma sporego pecha, przez którego traci szanse na dobre wyniki. Mimo to po letniej przerwie łapie wiatr w żagle i po tryumfie na Monzy wskakuje na pierwsze miejsce w tabeli, a po serii katastrofalnych występów Ferrari w Azji drastycznie wzrasta jego przewaga. Ostatecznie w Meksyku przypieczętowuje czwarty tytuł mistrza świata z dorobkiem dziewięciu zwycięstw. Ponadto w Grand Prix Włoch odbiera Michaelowi Schumacherowi rekord największej liczby zdobytych pole position.

Statystyki
 SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P. pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
 20204112001000Mercedes
 2019121413111721560Mercedes
 20181214081117201131Mercedes
 2017120363913201170Mercedes
 20162213801017191232Mercedes
 20151193811017181181Mercedes
 2014119384111616773Mercedes
 20134191891517511Mercedes
 20124201904714715McLaren
 20115192273616133McLaren
 20104192403915153McLaren
 200951749258403McLaren
 20081189851014711McLaren
 200721710941215621McLaren
  Razem:251
(251)
344384
(33.5%)
151
(60.2%)
214
(85.3%)
88
(35.1%)
47
(18.7%)
24
(9.6%)
2 zespoły
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował,
P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany
Starty obejmują rozpoczęte wyścigi (w nawiasie podana jest suma zgłoszeń do grand prix)

Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu  |  Rezultaty wszystkich wyścigów
Wszystkie pole positions  |  Wszystkie zwycięstwa  |  Wszystkie najszybsze okrążenia
Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu
GPTorNrBolidOp.St.Fi.Dodatkowa informacja
Sezon 2020
Red Bull Ring 44Mercedes W11 EQ Performance54
Objaśnienia: St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie,
ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się,
WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu
<< poprzedni  |  następny >>  |  ^




F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca