F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hill: Kara dla Renault "woła o pomstę dla sportu"

Max Mosley natomiast uważa, że kara była najsurowszą, jaką mogła dać FIA.
Piotr Bogucki, 22 wrze?nia 2009, wyświetlenia: 3297<< | lista | T- | T+ | >>
Były mistrz świata Formuły 1 – Damon Hill ostro skrytykował decyzję FIA, by przyznać Renault karę wykluczenia w zawieszeniu, określając werdykt jako „wołający o pomstę dla sportu”. Francuski zespół uniknął wykluczenia z F1 pomimo udowodnienia mu bycia winnym ustawienia wyniku Grand Prix Singapuru z 2008 roku, co samo ciało zarządzające określiło jako pogwałcenie zasad o „niespotykanej wcześniej powadze”.

„Jednakowoż, mając na uwadze wymienione wcześniej okoliczności wpływające na złagodzenie kary, a w szczególności kroki podjęte przez Renault F1, mające na celu identyfikację i naprawienie błędów wewnątrz zespołu oraz potępienie działań osób zaangażowanych, Światowa Rada Sportów Motorowych (WMSC) zdecydowała o zawieszeniu dyskwalifikacji zespołu Renault F1 do końca sezonu 2011” – stwierdziła FIA w swoim werdykcie wydanym w poniedziałek.

Hill uważa, że kara dla Renault była zbyt pobłażliwa, jednak przyznaje, że takiej właśnie się spodziewał. „Nie jestem zaskoczony tym, że odpuścili Renault” – cytuje słowa Hilla gazeta Times. „To woła o pomstę dla sportu. Musimy popatrzeć na to z perspektywy braku konsekwencji w sposobie, w jaki FIA traktowała różne wykroczenia w przeciągu wielu lat, a wiedząc to co wiemy, nie możemy tego oddzielać od walki o wpływy, jaka ma miejsce za kulisami Formuły 1. F1 musi zadać sobie pytanie, czy jest to po prostu bardzo drogi rodzaj rozrywki, czy może pełnoprawny sport? Istnieje cała książka na temat tego, co jest źle z Formułą 1. Nazywa się 'Gra Berniego' i historia tego epizodu jest zupełnie typowa.”

Szef FIA – Max Mosley oświadczył, że kara jest sprawiedliwa, stwierdzając jednocześnie, że jest to najsurowsza kara, jaką może nałożyć FIA. „Uważam, że jest to słuszna decyzja” – stwierdził Mosley. „Sądzę, że winę przyznano tam, gdzie powinna być przyznana. Kara, jaką przyznaliśmy, jest najostrzejszą, jaką możemy nałożyć – czyli dyskwalifikację, zupełne wykluczenie ze sportu.”

„Kara dla Renault to dyskwalifikacja, jednak została ona zawieszona na dwa lata, a oznacza to tyle, że jeśli nie zrobią czegoś głupiego w ciągu tych dwóch lat, to nie będą mieć żadnych problemów. Ponieważ jednak Renault pokazało, że nie mieli absolutnie żadnej moralnej odpowiedzialności za to, co się stało, to w takich okolicznościach nie na miejscu byłoby nakładanie natychmiastowej kary”.

Tymczasem były szef zespołu Renault – Flavio Briatore został ukarany najmocniej, w efekcie tracąc prawo do jakiegokolwiek udziału w F1. Mosley uważa, że FIA nie miała innego wyboru. „Kara dla Briatore jest taka, że nie może on być więcej związany z zespołem, nie może być więcej związany z serią, nie może już nigdy pojawić się na padoku podczas którychkolwiek mistrzostw FIA i nie może już być menadżerem kierowców w F1” – powiedział Mosley. „Szkoda, że tak kończy się jego kariera, ale co innego mogliśmy zrobić?”

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.08.2023  Hill: Verstappen może dość wcześnie znudzić się F1
01.03.2023  Steiner: Spodziewam się, że Binotto jeszcze wróci do F1
20.10.2022  Hill: Haas potrzebuje doświadczonego kierowcy
08.06.2022  Hill: Norris skończył karierę Ricciardo w McLarenie
13.12.2021  Rosberg: Trzeba odciąć zespoły od komunikacji z dyrektorem wyścigu
Tagi:
Hill D.
Mosley M.
FIA
Renault

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Twarzer, 23.09.2009 11:52[!]
Och nie chodzi mi o to, ze Schumacher sie celowo rozbil, tylko ze kogos innego celowo rozbil (mysle, ze jako fan Schumachera doskonale pamietasz co sie stalo w tamtym wyscigu tylko probujesz negujac moj komentarz wybrnac z niewygodnej dla ciebie sytuacji). Zreszta jak pozniej, przed GP Francji Schumacher sie tlumaczyl, az sie platal w slowach... Doskonale wiesz o tym, ze Schumacher wielokrotnie stosowal nieuczciwe zagrywki wiedzac o tym co robi (Adelaida, Jerez).

A co do Monako, to o dziwo jakos go tak duza kara (ani jego szefow) nie spotkala jak w przypadku Singapuru/Piqueta.
rafaello85, 23.09.2009 12:44[!]
Twarzer---> wiem doskonale o co chodzi - Schumi wyjechał z boksu blokując Frentzena, w wyniku czego HH wyleciał z toru. Wiele osób mówi o wypchnięciu Niemca z trasy. Jesli już chcemy użyć słowa 'wypchnięcie' to idealnie można to porównać z GP Włoch'08 gdzie to Lewis Hamilton wypchnął ( stosując terminologię wielu kibiców, chociaż ja wolałbym powiedzieć 'zajechał drogę' ) Glockowi i Niemiec wyleciał na śliskie, trawiaste pobocze. Porównanie Hamiltona do Schumachera ( tzn HP Kanady'98 i GP Włoch'08 ) jest adekwatne, a porównanie Schumachera do Piqueta ( GP Kanady'98 i GP Singapuru'08 ) jest nieporozumieniem. O jeszcze jednej rzeczy napomnę - Schumi w Kanadzie dostał karę, a Hamilton we Włoszech nie...

I co o tym Jerez powiesz mi jeszcze ciekawego? Tzn. coś, o czym nie wiedziałem. Schumi walnął w Villeneuve'a, dostał najsurowszą karę z możliwych - odebrano mu wicemistrzostwo świata. Został CAŁKOWICIE wykluczony z klasyfikacji generalnej.
Adelaida - przepraszam Cię bardzo, Schumacher był z PRZODU. A o ile wiem, kierowca jadący z przodu ma prawo wybrać sobie tor jazdy. Michaal blokował Hilla, co nie jest niedozwolone. A, że skończyło się jak się skończyło to inna sprawa. Specjalnie tutaj napisałem o tej jeździe z przodu, bo tak broniony był tu rok temu Hamilton ( Ham-Glock z Monzy ), że Brytyjczyk był z przodu, a zatem miał prawo wybrać sobie tor jazdy.
Co do Monako - Schumacher nie rozwalił bolidu narażając życia innych ludzi. Ponadto Niemca PRZESUNIĘTO z 1 na 22 pole startowe, więc kary uniknął w przeciwieństwie do Piqueta, któremu włos z głowy nie spadł.


Rozmowa BARDZO zeszła z tematu. Koniec już o Schumacherze, Hamiltonie, Frentzenie itp. Tu dyskutujemy o Hillu:)
Twarzer, 23.09.2009 17:00[!]
Facet, nie udawaj glupka, gadasz o tym, ze Schumacher byl z przodu - jasne, byl, zgadzam sie. Jednak doprowadzil do wypadku, w wyniku ktorego jeden z bolidow pofrunal i moglby np. ranic iles osob. Tu chodzi o stawianie zdrowia i zycia ludzkiego w niebezpieczenstwie, wezze wreszcie przestan probowac zmieniac moja wypowiedz.
marios76, 23.09.2009 23:06[!]
rafaello85---> napomnę że jak nie widziałeś jak Michael zajeżdża drogę Damonowi w Adelaidzie 94, taranując go uszkodzonym bolidem gdy był wyprzedzany, to sorry. Miał wcześniej spotkanie z bandą, wiedział, że przegra wszystko więc zrobił WSZYSTKO by tak się nie stało. Koniec i kropka! A jak był dyskwalifikowany to słusznie, za ignorancje decyzji sędziów i wałki jakich dopuszczał się Briatore, za czasów szefowania w Benettonie... chyba że nic nie wiedział o nieregulaminowej desce podwozia, wałkach z paliwem( to chyba później) Może jak jesteśmy na tych wspomnieniach poproszę o jakieś jeszcze opinie? Rozróżniam racing accident, od chamstwa, gdy wiem że to ostatni moment, bo mam awarie i więcej nie poradzę... Masz tu filmik, przypomnij sobie:)
http://www.youtub...dex=0&playnext=1
polecam gorąco:)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca