F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kierowcy zespołu Williams domagają się uściślenia przepisów

Marek Roczniak, 6 maja 2004, wyświetlenia: 670<< | lista | T- | T+ | >>
Kierowcy z zespołu Williams nadal nie mogą zapomnieć o incydentach związanych z wyprzedzaniem, które przydarzyły się im blisko dwa tygodnie podczas wyścigu na torze Imola. Juan Pablo Montoya stwierdził, że zamierza dzisiaj porozmawiać z dyrektorem wyścigu – Charlie Whitingiem w sprawie przepisu, który zezwala kierowcom na wykonanie tylko jednego manewru obronnego. „Jak to możliwe, że istnieje przepis jednego manewru w Formule 1 i mimo to Michael Schumacher skręca najpierw w lewo, a potem w prawo i uchodzi mu to na sucho? To są przecież dwa manewry”.

Kolumbijczykowi nie chodzi w tym momencie o kolizję na zakręcie Tosa, a o walkę tuż przed drugą szykaną, kiedy to miał szansę na wyprzedzenie Niemca, ale został zablokowany. Kierowca Ferrari będzie z pewnością twierdził, iż drugi manewr to było wykorzystanie prawa do użycia optymalnego toru jazdy na zakręcie, natomiast według Montoi było to przekroczenie przepisów.

Z kolei Ralf Schumacher jest niezadowolony z kolizji Fernando Alonso, gdyż przepisy nie określają jasno, w którym momencie bolidy znajdują się już obok siebie, a kiedy jeszcze nie. „Po wyścigu zostałem wezwany przez stewardów i zostałem pouczony, że jeśli ktoś jedzie obok mnie, to muszę mu zostawić wolne miejsce. Ale w którym momencie bolidy są już obok siebie? Chcę, aby zostało to wyjaśnione”. Przy okazji Niemiec nie omieszkał skrytykować swojego partnera za to, że ma pretensje do Michaela, a potem postępuje tak samo jak on. Młodszy z braci Schumacherów ma oczywiście na myśli moment, w którym Montoya zmusił go do zjechania na pobocze. Kolumbijczyk ma jednak większe pretensje do Michaela Schumachera o dwukrotną zmianę kierunku jazdy, a nie o samo wypchnięcie z toru.

Być może najlepszym rozwiązaniem dla obydwu kierowców z zespołu Williams (a przynamniej dla Ralfa, który w tym sezonie nie wypada zbyt dobrze w porównaniu z Montoyą) będzie, jeśli skupią się bardziej na samej jeździe, a nie na roztrząsaniu wydarzeń z przeszłości. Nie da się jednak ukryć, że przepisy w wielu przypadkach są dosyć niejasne i niejednokrotnie można odnieść wrażenie, że kierowcy nie są równo traktowani.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.04.2024  Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa
23.04.2024  Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego
16.04.2024  The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza
07.04.2024  Albon: Już przed uderzeniem bałem się o części zamienne
05.04.2024  Sargeant: Popełniłem głupi błąd w pierwszym treningu
Tagi:
Williams
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca