F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GP Singapuru: opis kwalifikacji

Wypadek Barrichello zakończył kwalifikacje na Marina Bay po pierwszych przejazdach w Q3.
Marek Roczniak, 26 wrze?nia 2009, wyświetlenia: 6271<< | lista | T- | T+ | >>
Lewis Hamilton utrzymał świetną formę z trzeciego treningu na torze Marina Bay i zdobył drugie pole position z rzędu, a trzecie w tym sezonie. Zadanie kierowcy McLarena ułatwił nieco Rubens Barrichello, rozbijając się w końcówce Q3, przez co każdy kierowca z czołowej dziesiątki zdołał wykonać tylko jedno okrążenie pomiarowe.

Hamilton jako ostatni ustanowił czas – 1:47,891, który dał mu pierwszą pozycję startową. Wraz z Brytyjczykiem z pierwszego rzędu wystartuje Sebastian Vettel. Robert Kubica jutrzejszy wyścig rozpocznie z ósmej pozycji, a liderzy mistrzostw świata – Barrichello i Button odpowiednio z 10 i 12.

Q1

Kwalifikacje rozpoczęły się od informacji, że w bolidzie Barrichello zamontowana została nowa skrzynia biegów, co oznaczało, że Brazylijczyka czeka obniżenie pozycji startowej o pięć miejsc. Grosjean na swoim okrążeniu wyjazdowym z boksów musiał skorzystać z bocznej uliczki w jednym z zakrętów, ale udało mu się wrócić na tor. Po pierwszej serii okrążeń najszybszy był Button z czasem 1:48,632. Kolejne miejsca zajmowali Buemi, Webber, Fisichella i Liuzzi. W siódmej minucie na czoło klasyfikacji wysunęli się Barrichello (1:47,939), Vettel i Kovalainen. Następnie najlepszym czasem popisał się Rosberg, wykręcając 1:47,639.

W chwilę później jeszcze wyżej poprzeczkę podniósł Vettel (1:47,541), a następnie na pierwsze miejsce wskoczył Hamilton z czasem 1:47,241, poprawiając się następnie na 1:46,977. Trzeci był w tym momencie Kovalainen (1:47,542), a na kolejnych pozycjach w pierwszej piętnastce znajdowali się Button, Rosberg, Buemi, Barrichello, Nakajima, Glock, Alonso, Webber, Kubica, Raikkonen, Fisichella i Sutil. Zagrożeni odpadnięciem z dalszej rywalizacji byli Trulli, Heidfeld, Alguersuari, Liuzzi i Grosjean.

Sześć minut przed końcem Q1 Grosjean wykręcił 1:48,623 i awansował na 12 miejsce. Dwie minuty później Raikkonen wykręcił 1:47,293 i przesunął się z czternastego na drugie miejsce. Następnie Heidfeld i Rosberg awansowali na miejsca 3 i 4, uzyskując odpowiednio czasy 1:47,347 i 1:47,390. W ostatnich sekundach sesji Button znalazł się na drugiej pozycji po uzyskaniu czasu 1:47,180. Barrichello wykręcił 1:47,397, co dało mu szóste miejsce. Kubica Q1 ukończył z czasem 1:47,615 na dziewiątej pozycji, a pierwszą dziesiątkę zamknął Nakajima.

Ponadto do Q2 przeszli Webber, Buemi, Trulli, Alonso i Glock, a miejscami na starcie 16-20 musieli zadowolić się Sutil, Alguersuari, Fisichella, Grosjean i Liuzzi.

Q2

W drugiej części kwalifikacji jako pierwszy czas okrążenia uzyskał Vettel – 1:51,995. Dużo szybciej pojechali od razu Webber, Barrichello, Raikkonen i Button, a następnie czasy poniżej jednej minuty i 47 sekund uzyskali Rosberg (1:46,197), Hamilton, Glock i Kovalainen. Szósty był Nakajima, a pierwszą dziesiątkę zamykali po pierwszych przejazdach Webber, Barrichello, Kubica i Raikkonen. Heidfeld wskoczył następnie na piąte miejsce z czasem 1:46,832, po czym został zrzucony na szóste miejsce przez Alonso, który wykręcił 1:46,767. Zagrożeni odpadnięciem z dalszej rywalizacji byli więc w tym momencie Kubica, Raikkonen, Button, Trulli i Buemi.

W końcówce drugiej sesji z wyjazdu na tor zrezygnował Rosberg, mając blisko pół sekundy przewagi nad najbliższym rywalem. Kubica poprawił się tymczasem na 1:46,813 i wskoczył na szóste miejsce. Następnie przed kierowcą BMW pojawili się Webber (1:46,328 – P2) i Barrichello (1:46,787 – P7), tak więc Polak Q2 ukończył na ósmej pozycji. Pierwszą dziesiątkę zamknęli Heidfeld i Kovalainen, a do ostatniej fazy kwalifikacji nie przeszli Nakajima, Button, Raikkonen, Buemi i Trulli – kierowcy ci wystartują jutro z miejsc 11-15.

Q3

W ostatniej części kwalifikacji na tor jako pierwsi wyjechali Rosberg, Vettel i Heidfeld, a już po chwili wszyscy kierowcy biorący udział w Q3 byli poza aleją serwisową. Rosberg wykręcił 1:48,348, Vettel – 1:48,204, Webber – 1:48,722, Barrichello – 1:48,828, Alonso – 1:49,054, Glock – 1:49,180, Heidfeld – 1:49,307, Kubica – 1:49,514 i Kovalainen – 1:49,778. Na koniec pierwszych przejazdów Hamilton wykręcił 1:47,891 i znalazł się w posiadaniu prowizorycznego pole position.

W końcówce kwalifikacji Barrichello pojechał za szeroko w jednym z zakrętów i uderzył w bandę, powodując wywieszenie czerwonej flagi. Do końca sesji było już zaledwie 26 sekund, tak więc w rzeczywistości był to koniec kwalifikacji, jako że żaden z kierowców nie miał już możliwości przejechania pełnego okrążenia pomiarowego, nawet gdyby sesja została wznowiona.

Hamilton zdobył zatem pole position, a wraz z nim z pierwszego rzędu startuje Vettel. Drugi rząd utworzą Rosberg i Webber, trzeci – Alonso i Glock, czwarty – Heidfeld i Kubica, a piąty – Kovalainen i Barrichello, którego pozycja startowa została obniżona o pięć miejsc za wymianę skrzyni biegów.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Singapuru
•  Przewidywana kolejność startowa do wyścigu o Grand Prix Singapuru

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 78%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych kwalifikacji można znaleźć tutaj.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Marina Bay
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
paolo, 26.09.2009 17:31[!]
Szkoda Rubensa. Biedny bo choćby nie wiadomo co robił to nie pozwolą mu zdobyć tytułu. Dwoi się i troi, mimo że Brawn mu dorzucił 5 miejsc i tak jest przed Buttonem ale ciekawe co będzie jutro? Mało paliwa, "awaria" sprzęgła albo skrzyni na starcie czy problemy z maszyną tankującą? Szkoda chłopa bo jest w życiowej formie.
Jacobss, 26.09.2009 17:39[!]
O czym ty gadasz chłopie? Kto mu się kazał rozwalić? Wymiana skrzyni jest konsekwencją uszkodzenia tyłu, a nie jakieś widzimisię Brawna.
paolo, 26.09.2009 17:58[!]
Jacobss: A gdzie on ten tył twoim zdaniem uszkodził?
noofaq, 26.09.2009 17:59[!]
z tego co wiem to już przed ostatnim wyścigiem były wątpliwości czy nie będzie zmiany skrzyni u Barrichello - powód wyciek oleju na Spa jeśli dobrze pamiętam..
Rubens może jest dobry, ale nie jest aż tak dobry..

za to forma Hamiltona na tym torze naprawde robi wrażenie (podobnie jak Rosberga)

BMW wyraźnie lepiej niż do tej pory - dotychczas na mocnodociskowych torach byli słabiutcy..
paolo, 26.09.2009 18:04[!]
noofaq: Dokładnie tak. Wymieniono skrzynię, która wygrała na Monza. "Rubens może jest dobry, ale nie jest aż tak dobry" Owszem są lepsi ale jego partner z zespołu desygnowany na MŚ jest 7 pozycji za nim. Dzięki "uszkodzonej" skrzyni już tylko dwie.
tomekf248, 26.09.2009 19:37[!]
Pamiętajcie, że wymiana części mechanicznych, w tym przypadku zawieszenia skutkuje startem z alei serwisowej. Nawet jeśli SC pojawi się już na L1, to i tak Rubens musiałby się przebić przez całą stawkę. W zeszłym roku Massa pokazał, że wyprzedzanie na tym torze jest niemożliwe, nawet mając samochód lepszy 0,5s na okrążeniu.
paolo, 27.09.2009 07:27[!]
tomekf248: I o to właśnie chodzi niestety. Brawn ma taką przewagę w konstruktorach, że bardziej jest mu na rękę brak punktów dla Rubensa. Dzięki dzwonowi Brawnowi humor się poprawił, a Jenson przestał się stresować. Niestety Button kompletnie nie trzyma ciśnienia i trzeba go dopchnąć do końca sezonu. Jeśli ktoś twierdzi, że Hamilton jest marnym mistrzem to proponuję poczekać na koronację nowego. To dopiero będzie lalunia. Powiem szczerze, że stęskniłem się za walką Ferrari z McLarenem i kierowców z jajami. Brakuje w tym wszystkim rozpychania się na torze i twardej walki. Liczę na porządną rywalizację Fernando, Kimiego, Lewisa i Felipe w przyszłym roku, a wirtualnej walce Jensona z Rubensem i hipotetycznej z bykami już dziękuję.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca