F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hamilton spokojnie podchodzi do wydarzeń z Abu Zabi

"Oczywiście to wielki zawód, lecz takie właśnie są czasem wyścigi".
Konrad Házi, 3 listopada 2009, wyświetlenia: 2086<< | lista | T- | T+ | >>
Lewis Hamilton podchodzi ze stoickim spokojem do problemów z hamulcami, które miał podczas GP Abu Zabi i stwierdził, że szkoda mu straconej szansy, choć wie, iż takie rzeczy po prostu zdarzają się w wyścigach.

Kierowca McLarena, który startował z pierwszego pola, budował sukcesywnie przewagę nad jadącym za nim Sebastianem Vettelem i przez sześć kolejnych okrążeń poprawiał rekord okrążenia. Na nic się to jednak zdało, ponieważ w bolidzie Brytyjczyka pojawiły się problemy z hamulcami, przez co nie zmieścił się w zakręcie 17 i stracił ponad połowę przewagi.

Kilka okrążeń później sytuacja pogorszyła się jeszcze bardziej, ponieważ jak się okazało klocki hamulcowe przy prawym tylnym kole zużywały się za bardzo. Inżynierowie Hamiltona próbowali zmagać się z problemem poprzez nakaz oszczędzania hamulców. Ostatecznie nie przyniosło to żadnego rezultatu i zespół nakazał mu zjechać, by nie ryzykować poważniejszej kraksy.

„Dobrze wystartowałem, jednak bardzo szybko okazało się, że coś jest nie tak z hamulcami” – przyznał Hamilton. „Po trzech lub czterech okrążeniach stało się jasne, że jest problem z prawymi tylnymi klockami hamulcowymi, przez co nie byłem w stanie zdecydowanie odjechać Sebastianowi i Markowi. Gdy problem się pogłębił, zespół nakazał mi zjechać na końcu okrążenia”.

„Oczywiście to wielki zawód, bo nie mogliśmy pokazać w pełni naszych osiągów z wcześniejszej sesji, lecz takie właśnie są czasem wyścigi. Myślę, że powinniśmy być dumni z tego co osiągnęliśmy. Kto by pomyślał na początku sezonu, że zakończymy go na trzecim miejscu wśród konstruktorów? To był niesamowity rok i już nie mogę się doczekać rozpoczęcia kolejnego sezonu, by móc znów stanąć do walki o mistrzostwo świata”.

McLaren stwierdził, że „dokładnie zbada przyczynę problemu”, chociaż wstępne analizy wskazują na to, że był to po prostu jednorazowy problem z klockiem hamulcowym. „Lewis jechał naprawdę niesamowicie w trakcie tego weekendu, jak i w ciągu całego roku” – stwierdził Martin Whitmarsh. „Jednak po kilku okrążeniach wyścigu jego hamulce zaczęły wykazywać nadmierne zużycie, zdaje się, że klocek był felerny, przez co kazaliśmy mu się zatrzymać ze względów bezpieczeństwa. To wielka szkoda, ponieważ każdego dnia pokazywał w Abu Zabi miażdżącą przewagę”.

Źródło: Crash.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności
21.04.2024  Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami
20.04.2024  Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1
19.04.2024  Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach
06.04.2024  Hamilton: Skończyłem z przypadkowymi zmianami w ustawieniach
Tagi:
McLaren
Hamilton L.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Patryk777, 03.11.2009 11:13[!]
szkoda, ale tytuł mistrzowski w 2010 wróci do niego :) w 2011 do Kubicy xD
Jacobss, 03.11.2009 11:35[!]
Lewis i tak jeszcze nic nie wie o awariach i porazkach. Gdyby mial chociaz polowe awarii, jakie mial Kimi w McLarenie, to by sie chlopczyk zalamal psychicznie. Porownujac Raikkonena z 2003 roku i Lewisa z obecnego (czyli kierowcow rownych stazem) uwazam, ze obaj sa na podobnym, piekielnie szybkim poziomie. Roznica jest taka, ze Lewis juz jest mistrzem, a Kimi przegral wtedy tytul z Schumacherem z powodu awarii. Wiadomo, ze Kimi mial trudniej, niz Lewis rok temu. Inne opony deszczowe od Ferrari (Michelin mial tylko full wet, a Bridgestone intermiedy), walka z ciezszymi kierowcami (Montoya, Schumacher) i gorsze auto od Williamsa i Ferki. Mimo wszystko, obaj rownie szybcy, ale Kimi mial zawsze tego pecha z awaryjnoscia.

Lewisowi przydalaby sie taka szkola.

Patryk777 - Najpierw bedzie musial pokonac swojego kolege z zespolu, jednego z najlepszych kierowcow obecnej F1, Kimiego Raikkonena. O Ferdku w Ferce nie wspomne...
michael85, 03.11.2009 12:08[!]
Trochę szkoda mi Kimiego choć nie jestem jego wielkim fanem. Tyle czasu ostro walczył i dawał z siebie wszystko w McL, w Ferrari zwycięstwo też nie przyszło łatwo, a kariera nie potoczyła się tak jakby tego oczekiwał. Lewis wszystko dostał na tacy i pomimo katastrofalnych błędów fartem wygrał w 2008. Mam nadzieję że to jego pierwsze i ostatnie zwycięstwo w MŚ.
MinetaUrPIQUET, 03.11.2009 12:41[!]
@ michael: Czemu tak piszesz? Hamilton jest w miarę równym kierowcą co pokazują jego wyniki. Owszem, miewa wpadki ale częściej przytrafiają mu się przebłyski dobrej (genialnej) formy. Kto jak kto, ale on akurat może zasługiwać na tytuł mś - w tym roku ich auto nie było zbyt dobre i rozpoczeli sezon nijako ale mimo wszystko to Lewis uplasował się za najlepszą 4 kierowców tego sezonu.

Czasami wydaje mi się że Heikki jedzie na 95% tego co bolid potrafi a Lewis na 105% [oczywiście wiem że Lewis ma "lepiej" w zespole (nowe części itp.) ale mimo wszystko często odnoszę wrażenie że Lewis potrafi wycisnąć z bolidu max]
A.S., 03.11.2009 21:00[!]
Jacobss – Lewis przeżył w McLarenia coś gorszego niż awarie – Ferdka za kolegę zespołowego:)
Już tak nie przesadzaj z tym tytułem dla Kimiego w 2003. Z bólem muszę przyznać, że w sławetnym 2003 czerwoni dysponowali niestety o niebo lepszym sprzętem niż McLaren (który cały sezon ścigał się starym modelem, bo nowy okazał się niewypałem). Gdyby wtedy Kimi zdobył tytuł to byłby po prostu wielki fuks. Co innego rok 2005. Tam Raikkonen stracił tytuł dzięki awariom, ale i też tragicznej postawie Juana Pablo, który oddawał punkty Ferdynandowi na każdym kroku.

MinetaUrPIQUET – odpuść sobie. Przekonywanie michaela85 do talentu Lewisa Hamiltona, to jak przekonywanie Fidela Castro do kapitalizmu :)

A wracając do tematu wiadomości. No cóż awarię się zdarzają, szkoda tylko, że jemu zdarzyła się w sytuacji kiedy miał naprawdę niemal 100% szanse na sukces. A nie mógł mu ten klocek wysiąść w Turcji albo na Silverstone (tam by to nie zrobiło różnicy). Może mu ten wadliwy klocek ktoś podrzucił. Widziałem nowego szefa FIA snującego się po garażach...:)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca