F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Williams liczy na owocną współpracę z Cosworthem

"Cosworth z pewnością dobrze się spisze".
Konrad Házi, 7 listopada 2009, wyświetlenia: 1922<< | lista | T- | T+ | >>
Dyrektor techniczny Williamsa – Sam Michael jest przekonany, że Cosworth przygotuje konkurencyjny silnik na przyszły sezon Formuły 1. Przez ostatnie trzy lata stajnia z Grove korzystała z jednostek napędowych Toyoty, a od przyszłego sezonu powróci do współpracy z brytyjskim producentem.

Mimo, iż Cosworth ma za sobą trzy lata przerwy od F1, to jednak Michael powiedział w wywiadzie dla magazynu AUTOSPORT, że ma nadzieje na to, iż producent z Northampton dostarczy im mocną jednostkę napędową. „Nie dowiemy się jednak tego, póki nie wyjedziemy na tor” – powiedział zapytany o to, czy silnik Coswortha będzie jednostką pozwalającą na wygrywanie.

„Naszym celem od zawsze było znalezienie się w czołówce, a teraz gdy stawka jest tak ciasna, jest to nawet bardziej prawdopodobne dzięki przepisom, które bardzo wyrównały stawkę. Zyskanie dzięki zmianom aerodynamiki kilku dziesiątych sekundy może pozwolić na wygrywanie wyścigów. Dlatego tak wielu kierowców wygrywało w tym roku. Cosworth z pewnością dobrze się spisze”.

Williams po raz ostatni korzystał z jednostek Coswortha w 2006 roku, a od tego czasu zespół podąża inną drogą. Michael przekonuje jednak, że nie byłoby dobrze, gdyby wtedy kontynuowali współpracę z tym dostawcą. „Wiele rzeczy się zmieniło od 2006 roku. Jeśli spojrzeć na okres od początku roku 2000 do początku roku 2007, to w stawce dominowali producenci samochodów, jednak teraz to się szybko zmienia. Było wiele powodów, dla których nie chcieliśmy kontynuować współpracy z Cosworthem. Możecie jednak też zapytać, czy to był dobry wybór? Nie wiemy, ponieważ nie możemy wpłynąć na historię”.

„Kontynuacje współpracy z Cosworthem wcale nie musiała nam wyjść na dobre. To właśnie jest świetne w F1 – cały czas się rozwija i cały czas się zmienia, dlatego właśnie powrót do niezależnego producenta może być najlepszym rozwiązaniem dla Williamsa. Cosworth musi uporać się z dwiema poważnymi przeszkodami. Zużycie paliwa jest bardzo ważne, ponieważ będzie zakaz tankowania i będzie trzeba nad tym popracować. Drugą kwestią jest niezawodność. Wszyscy przez ostatnie trzy lata przejechali setki tysięcy kilometrów, natomiast Cosworth był poza stawką i nie miał ku temu okazji”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
03.05.2024  Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami
03.05.2024  RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em
02.05.2024  Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024
27.04.2024  Vowles: Williams może być mocny w Monako
25.04.2024  Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa
Tagi:
Cosworth
Michael S.
Williams

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
akkim, 07.11.2009 11:55[!]
To Sam nie rozumiem, skąd ten wybór właśnie,
silnik jak smok pali, nie Wiesz kiedy "trzaśnie",
najważniejsze cechy jakie spełniać musi
są do poprawienia, czym więc Coswoth kusi?
Anderis, 07.11.2009 12:05[!]
akkim - tym, że do końca roku są jedynym producentem jednostek napędowych obecnym w F1, których nie obowiązuje zamrożenie silników, więc łatwiej im dokonać postępu, niż fabrycznym producentom. Poza tym, słyszałem taką opinię, że ograniczenie obrotów (którego nie było w 2006) bardzo pozytywnie wpływa na niektóre parametry Coswortha. Oprócz tego nie bez znaczenia jest także niska cena, a w przypadku Williamsa także partnerstwo rozwojowe pomiędzy zespołem a dostawcą silników.
akkim, 07.11.2009 12:38[!]
Anderis >>> baaa, no własnie, stąd to moje trochę ironiczne zapytanie. Bo czytałem na F1-live, że są poważne obawy czy Cosworth w kilka miesięcy jest w stanie nadrobić trzy lata pomimo możliwości poprawy swoich silników.
Gie, 07.11.2009 12:41[!]
Oby tylko nie powtórzyła się sytuacja z podwójnymi dyfuzorami. Cosworth, który jest promowany przez szefostwo F1, znajdzie jakieś rozwiązanie na granicy przepisów co pozwoli jego silnikom zdobyć przewagę nad konkurencją. Reszta producentów po pierwszym GP dostanie zielone światło na dostosowanie silników i stawka wyrówna się dopiero w połowie sezonu.
Anderis, 07.11.2009 12:50[!]
akkim - Tak, jak pisałem wcześniej, brak obowiązującego zamrożenia, to nie jedyna zaleta tych silników. Niska cena i partnerstwo rozwojowe też pewnie miały wpływ na podjęcie takiej decyzji przez Williamsa.

Co do jakiejś znaczącej przewagi Coswortha nad konkurencją- nie obawiałbym się tego. Bodajże FIA dała do zrozumienia, że jeżeli jakiś silnik będzie miał znaczącą przewagę nad innymi, to dostawca będzie musiał równać w dół.
Simi, 07.11.2009 14:51[!]
Przecież w 2006 z Cosworthem była tragedia...

A już myślałem, że będą używali jednostek Renault. Wtedy byłoby o niebo lepiej...
Kamikadze2000, 08.11.2009 17:00[!]
W 2006 roku głównym problemem Coswortha była awaryjnośc, a nie osiągi. Ale nie zmienia to faktu, że rok 2010 w porównaniu do 2006, to zupełnie inna bajka.... ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca