F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Dennis zadowolony z nowych zasad współpracy z Mercedesem

"To zwycięska sytuacja zarówno dla McLarena, jak i Daimlera".
Marek Roczniak, 16 listopada 2009, wyświetlenia: 3392<< | lista | T- | T+ | >>
Prezes McLaren Automotive i jednocześnie założycielski udziałowiec McLaren Group – Ron Dennis sądzi, że należący do jego firmy zespół Formuły 1 skorzysta tylko na zmienionej współpracy z Mercedesem, zyskując dzięki temu większą niezależność.

Mercedes ogłosił dzisiaj przejęcie kontroli nad Brawn GP, kończąc tym samym współpracę z McLarenem na zasadach fabrycznych, ale będzie nadal dostawcą silników dla stajni z Woking. „To zwycięska sytuacja zarówno dla McLarena, jak i Daimlera” – powiedział Dennis.

„Wielokrotnie mówiłem, że w moim przekonaniu, aby przetrwać i odnosić sukcesy w 21-wiecznej Formule 1, zespół musi być czymś znacznie więcej, niż tylko zwykłym zespołem. To oznacza, że w celu rozwoju i podtrzymania dochodów potrzebnych do rywalizacji, wygrywania wyścigów i zdobywania tytułów, firmy prowadzące zespoły Formuły 1 muszą rozszerzyć swoją działalność komercyjną”.

„Niemniej jednak wszyscy nasi partnerzy będą oczywiście nadal odgrywać znaczącą rolę w naszym programie F1. Z tego powodu, a także ze względu na fakt, że silniki produkowane przez nich są bardzo konkurencyjne, jesteśmy zachwyceni, że Mercedes-Benz jest zdecydowany na kontynuację nie tylko roli dostawcy silników, ale także na bycie naszym partnerem do roku 2015 włącznie – a być może i dłużej”.

„Najbliższych kilka lat będzie bardzo interesujących dla McLarena, w którym to okresie zamierzamy stać się mocniejszą niż kiedykolwiek silą pod względem technologicznym i ekonomicznym. Formuła 1 zawsze będzie naszą główną aktywnością, zarówno ze względów biznesowych, jak i historycznych. Stawiając sprawę jasno: nasze interesy w Formule 1 tradycyjnie cieszyły się wielką stabilnością finansową, w głównej mierze w następstwie długoterminowości naszych kontraktów z naszymi partnerami, z których wiele przekraczało 15 lat ciągłego zaangażowania w McLarena. W istocie, dwóch naszych partnerów jest już z nami od ponad 25 lat”.

Dennis dodał, że produkcja ich drogowego samochodu sportowego MP4-12C, który ma trafić do sprzedaży w 2011 roku, będzie się prawdopodobnie odbywała w nowej ultranowoczesnej fabryce, która powstanie przy McLaren Technology Centre w Woking.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
24.04.2024  Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku
22.04.2024  Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach
21.04.2024  Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari
Tagi:
Dennis R.
Mercedes
McLaren

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rolnik sam w dolinie, 16.11.2009 15:05[!]
a co miał powiedzieć?
że to dla nich cios i się nie podniosą?
powiedział co wypadało powiedzieć
Jacobss, 16.11.2009 15:12[!]
Rolnik - A co to niby za cios dla McLarena? Przecież silniki i wszystko dalej będą mieć.
rolnik sam w dolinie, 16.11.2009 15:16[!]
silniki będą mieć, ale będą już za nie płacić a nie powiedzmy dostawać od właściciela zespołu
więc na pewno będą potrzebować nowego sponsora lub innych przetasowań w budżecie zespołu
ale powinni sobie z tym bezproblemowo poradzić
YAHoO, 16.11.2009 15:17[!]
„Wielokrotnie mówiłem, że w moim przekonaniu, aby przetrwać i odnosić sukcesy w 21-wiecznej Formule 1, zespół musi być czymś znacznie więcej, niż tylko zwykłym zespołem. To oznacza, że w celu rozwoju i podtrzymania dochodów potrzebnych do rywalizacji, wygrywania wyścigów i zdobywania tytułów, firmy prowadzące zespoły Formuły 1 muszą rozszerzyć swoją działalność komercyjną”.

Słuszne stwierdzenie które chyba pokazuje, że Frank Williams nie myślał podobnym tokiem rozumowania.
pasior, 16.11.2009 15:35[!]
rolnik sam w dolinie, czyżbyś znał treść umowy pomiędzy Mercedesem i Mclarenem?
Kamikadze2000, 16.11.2009 17:18[!]
Być może Dennis ma racje, ale zapomniał, że Mercedes jest już dla Nich tylko dostawcą silników (i może czegoś jeszcze). Skończy się więc pompowanie kasy. Może nie w 2010, ale w 2011 na pewno McLaren będzie typowo prywatnym zespołem, jak Williams.

Między Nimi będzie współpraca, ale coś w stylu McLaren-Force India. Tak mi się przynajmniej wydaje.
YAHoO, 16.11.2009 19:11[!]
@Kamikadze2000:
McLaren nie będzie jak Williams choćby z tego powodu że już zaczynają "seryjnie" (mniej więcej tak jak Ferrari) wchodzić w rynek samochodów cywilnych (na razie jest MP4-12C a następca McLarena F1 ponoć już jest tworzony).
Poza tym całkiem realne (tzn nie nie do spełnienia) są plotki mówiące o tym, że McLaren chce wykupić dział silnikowy od BMW.
Tak więc McLaren będzie samowystarczalnym zespołem (kasa od sponsorów+samochodów cywilnych a resztę wytwarzają sobie we własnym zakresie)
grzesiek811, 16.11.2009 19:13[!]
Po prostu Maclaren będzie potrzebował teraz więcej kasy od sponsorów, bo odejdzie im gotówka merca, wszak merc miał 40% udziałów w Maclarenie-Mercedes. Jeżeli tylko nie zabraknie im funduszy, a wątpię w to, bo Maclaren to historia, to na pewno nie obniżą lotów.
akkim, 16.11.2009 22:04[!]
„To zwycięska sytuacja zarówno dla McLarena, jak i Daimlera”,
dwóch zwyciązców, przypadek rzadki jak cho.....a.
Merc Cię olał i tyle, za długo zwlekałeś
z odsprzedaniem akcji, które posiadałeś.

Teraz będziesz miał stus zwykłego nabywcy
i płacił za silniki, oj płacił jak wszyscy,
więc trzeba już teraz zacząć kombinować
jak ubytek kasy da się zacerować.
Czechoslowak, 16.11.2009 22:14[!]
dobra mina do złej gry...

Dennis szczególnie zirytował Mercedesa gdy okazało się że do MP4-12C będą wrzucali silnik robiony przez Mahle, a nie jednostkę od AMG, i się doczekał. Nie życzę im źle, ale oby nie podzielili losu Williamsa...
A.S., 16.11.2009 22:19[!]
Ron Dennis zawsze był wizjonerem, a realizacja jego wizji kończyła się spektakularnymi sukcesami. Ron przedstawia nam tu nową wizję przyszłości F1.
Wszyscy się zastanawiamy co nas czeka: była już era teamów garażowych i ta się skończyła lat temu, była już era teamów fabrycznych – i jej zmierzch już wyraźnie widać Może teraz przyszedł czas na model zespołu Rona Dennisa. Niezależne zespoły samofinansujące się poprzez szeroko rozumianą działalność komercyjną. To jest przyszłość F1, brawo Ron – jesteś wielki!
akkim, 16.11.2009 22:26[!]
A.S. >>> jak myślisz, ile zespołów będzie stać na "szerokorozumianą działalność komercyjną" ?
Nie każdy ma Technology Centre jak w Woking.
A.S., 16.11.2009 22:40[!]
To mnie –akkim-- średnio interesuje. Najważniejsze, dla mnie, że McLarena będzie na to stać. A jak się okaże, że taka forma prowadzenia biznesu przyniesie wymierne efekty i McLaren bez „lizania tyłka” Stuttgardczykom będzie odnosił sukcesy w F1 to będę w siódmym niebie. Wtedy ta forma zarządzania zespołem GP stanie się wiodąca – bo tańsza, skuteczna i nie wymagająca wsparcia kapryśnych „fabrykantów” – będą się inni dostosowywać.
quattro75, 16.11.2009 23:19[!]
No to może być nieciekawie dla Maca. Kasy z Merca nie będzie i Mac może podzielić los Williamsa. Jedyne co mnie w tym cieszy to to że kolejny tytuł dla lalusia hama i jego taty się oddala:-)
paolo, 17.11.2009 00:41[!]
Mam wątpliwości czy McLaren będzie w stanie utrzymać "fabryczny" poziom. Wystarczy zobaczyć co się stało z Williamsem po odejściu BMW. Jakąś nadzieją dla nich jest ograniczenie budżetów no ale zobaczymy. Szkoda byłoby gdyby rozmienili się na drobne i spadli na stałe z czołówki do środka stawki. Ciekawe też jak rozwiąże się sprawa kierowców. Jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby Lewis podzielał entuzjazm Dennisa.
Jędruś, 18.11.2009 23:03[!]
Hmmm, fabryka Mclarena należy przecież do najlepszych w F1 i jest dużo nowocześniejsza niż ta posiadana przez Williamsa.

To co chce zrobić Dennis to nie żadne wizjonerstwo.Tak przecież zaczynał największy z największych zespołów w historii czyli Ferrari.Najpierw sukcesy w motorsporcie,potem sukcesy w produkcji samochodów.NO i tak to się poniekąd napędza do lat dzisiejszych,choć już w dużo innym wymiarze.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca