F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Co nowy system punktacji oznacza dla F1?

Najnowszy system nie będzie znacząco zmieniać wyników końcowych mistrzostw.
Łukasz Godula, 11 grudnia 2009, wyświetlenia: 3997<< | lista | T- | T+ | >>
(Oryginalne opracowanie: Steven English, www.autosport.com)

Poprzednie dwie zmiany punktacji w Formule 1 miały zmodyfikować różnice między poszczególnymi miejscami. Nowy system z 1991 roku zwiększył liczbę punktów dla zwycięzcy z 9 do 10, późniejsza zmiana z 2003 roku zwiększyła nagrodę za drugie miejsce z 6 do 8 punktów, oraz rozszerzyła liczbę punktowanych miejsc do ośmiu.

Najnowsza zmiana, potwierdzona dzisiaj przez Światową Radę Sportów Motorowych, pomimo tego, że wydaję się najbardziej dramatyczna w historii sportu, to jednak taką nie jest – i nie będzie znacząco zmieniać wyników końcowych mistrzostw.

W zamian za to zwiększy się po prostu liczba punktujących bolidów z ośmiu do dziesięciu po tym, jak stawka została powiększona do 26 bolidów (największa stawka od sezonu 1995). W skrócie da to małym zespołom większą szansę na zdobycie punktów, a więc będą miały o co walczyć.

Większa liczba punktów będzie bardziej karała awarie i odpadnięcia z wyścigów, jednak kierowca będzie mógł szybciej odrobić większą stratę, wygrywając bądź finiszując na podium. Z nowym systemem, wyniki tegorocznych mistrzostw pozostałyby w zasadzie takie same. Jenson Button pokonałby Sebastiana Vettela (230,5 punktu do 203), Rubens Barrichello byłby trzeci (183), Mark Webber czwarty (175), Lewis Hamilton piąty (120,5), Kimi Raikkonen szósty (119) itd.

Bliskie finisze w 2007 oraz 2008 roku również pozostałyby takie same w nowym systemie z następującą liczbą punktów:

2008
Lewis Hamilton – 240
Felipe Massa – 239

2007
Kimi Raikkonen – 271
Lewis Hamilton – 270
Fernando Alonso – 268

Również bliski finisz w 2003 roku pozostałby bez zmian, z Michaelem Schumacherem pokonującym Raikkonena 225 do 221. W istocie, musielibyśmy cofnąć się do 1999 roku, by znaleźć pierwszą różnicę w czołowych pozycjach. Z najnowszym systemem, Eddie Irvine pokonałby Mikę Hakkinena w walce o mistrzostwo 230 do 218. Jednakże Irvine wygrałby mistrzostwa również z systemem obowiązującym w latach 2003-2009.

Przyszłoroczny system wywrze jedynie znaczący wpływ na F1 z punktu widzenia historycznych statystyk, jako że za każde premiowane miejsce otrzymywać będzie się teraz o 2,5 raza więcej punktów niż dotychczas. Dla przykładu, Ayrton Senna w swojej karierze zdobył 614 punktów, Nigel Mansell 482, a Jackie Stewart 360. Debiutant obecnie byłby w stanie pobić wszystkich trzech w zaledwie trzy sezony.

Nawet 1369 punktów Schumachera nie będzie czymś nieosiągalnym, co czyni jedynie bałagan w statystykach historycznych. Jednak w dokładnie taki sam sposób można narzekać, że statystyki zostały przekłamane po zwiększeniu liczby punktów za zwycięstwo z 9 do 10, zwiększeniu liczby punktujących bolidów do ośmiu, poprzez odrzucanie kilku najmniejszych zdobyczy punktów pomiędzy 1967 a 1990 rokiem, jak i również przez zwiększanie liczby wyścigów z sezonie – z siedmiu w 1950 do 19 w 2005.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
11.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
Tagi:
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Patryk777, 11.12.2009 20:06[!]
statystyki historyczne się załamią trochę, będzie dziwnie
Yurek, 11.12.2009 20:10[!]
Myślę dokładnie to, co zauważył Patryk - żadną filozofią nie będzie np; pobicie rekordu Schumachera w ilości zdobytych punktów z 2004 roku.
bicampeon, 11.12.2009 20:13[!]
Statystyki historczne już dawno się załamały, więc w czym problem? Bo ja nie widzę żadnego :)
Patryk777, 11.12.2009 20:37[!]
ale nie było tak kolosalnej różnicy :P wcześniej ktoś w 10 wyścigów czy więcej miał 100 pkt, teraz w 4
kamarinho1991, 11.12.2009 20:39[!]
Po prostu jeżeli chcesz liczyć punkty Schumachera czy Senny z punktami np. Di Grassi'ego, to trzeba będzie policzyć Schumacherowi w ten nowy sposób.


Ps. WP i inne badziewskie portale będą miały nowe możliwości do "tanich sensacji" Dajmy na to, Kubica zdobędzie 700pktów w jakimś momencie swojej kariery i WP będzie miało tytuł " Genialny Kubica bije na głowę legendarnego Sennę" Wiem, że to żałosne, ale tak zapewne będzie.
jan5, 11.12.2009 20:40[!]
to niech statystiki takie jak łączna ilość punktów dla wszytkich od fariny i fangia do buttona przeliczą ładnie na wszystkich stronach ze statystykami
Player1, 11.12.2009 20:54[!]
W przybliżeniu: Ayrton Senna 1535 punktów, Nigel Mansell 1205, a Jackie Stewart 900 a Schumi 3423 (pomnożone prze z 2,5), i już nie tak łatwo pobic rekordzistów.
Ferdynand Trąbka, 11.12.2009 21:10[!]
Już mogliby przyznawać po półtorej, pół punktu dla dalszych pozycji i zostawić jak jest.
kamarinho1991, 11.12.2009 21:40[!]
10-tka z punktami to dobra decyzja, ale z tymi dwudziestoma pięcioma punktami za win przesadzili. Ja bym dal

15-12-9-7-6-5-4-3-2-1
bicampeon, 11.12.2009 22:16[!]
Patryk777 - nie chodzi tylko o ilokrotność punktów, ale ta jak jest wspomniane w powyższym newsie, także o ilość wyścigów. Fangio nie miał szans wystartować w tylu wyścigach, co chociażby Senna.
corey_taylor, 12.12.2009 00:33[!]
Jak to przeczyałem to szkoda mi się zrobiło tego mistrzostwa Irvina... ale taki urok F1... każdy sezon im dawniejsyz tym wydaje się ciekawszy
piotrn, 12.12.2009 00:58[!]
Żartujesz ? Mistrzostwo dla Irvina ? W moim przekonaniu wykazywał się brakiem szacunku dla innych. Strasznie go nie lubiałem. Z drugiej strony, pasował do Schumiego z tamtych lat... w 1999 farelka miała sporą przewagę nad mercedesem, gdyby nie wypadek Shumiego, to Mika raczej o mistrzostwie mógłby zapomnieć. Ale prosze, nie Irvine... Zresztą to był jedyny rok w którym mu wychodziło.
RomanSz, 12.12.2009 01:58[!]
Z ilością wyścigów to najlepszy argument przeciwko narzekaniu na "załamanie statystyk". Jak już chcemy robić "miarodajne" statystyki, to trzeba policzyć ile w danym sezonie dany kierowca zdobył procentowo w stosunku do tego co można było zdobył; przykładowo w tym sezonie było do wzięcia max 165 pkt, Button zgarnął 95, czyli 57,6%. To i tak jest "miarodajne" tylko w cudzysłowie ale na pewno bardziej, niż porównywanie sumy punktów Fangio z dzisiejszymi wynikami.

Mówienie że przy innej punktacji kto inny byłby mistrzem też jest mocno ryzykowne, bo nie bierze pod uwagę strategii, aspektu psychologicznego i czystego przypadku. Gdyby w '97 była inna punktacja, to może MS nie wjechałby w JV? Może wtedy JV by złapał gumę? A może MS byłby mistrzem już przed ostatnim wyścigiem?
Szadi, 12.12.2009 09:04[!]
Ktoś wie kiedy było najwięcej bolidów na starcie?
noofaq, 12.12.2009 09:41[!]
RomanSz: bardzo mądra wypowiedź - nie mogę się nie zgodzić..
Kamikadze2000, 12.12.2009 10:23[!]
@RomanSz - z tym rokiem '97 wszystko mogłoby się zdarzyć, ale nie zmienia to faktu, że mistrz był w pełni zasłużony! Trzeba przecież pamiętać, że triumfy Jacques'a przeplatały się z awariami. Gdyby nie to, MSC nie miałby po co się wtryniać w Kanadyjczyka. Pozdro :))
piotrn, 12.12.2009 12:20[!]
Off topic
@Kamikadze
Villeneuve miał podobny debiut do Lewisa, o mały figel nie wygrał mistrzostwa w pierwszym roku startów ('96), gdyby nie awaria samochodu i gubienie oleju pod koniec pierwszego wyścigu w 1996, to Hill musiałby się zadowolić wicemistrzostwem. Ech fajne lata jak pomyśle o tamtym Williamsie, Benetonie, Tyrrelu/Stewardzie... tylko dla fanów czarnego rumaka było przekichane troszkę.
@RomanSz
Wybryk Schumiego w '97 był bardzo podobny do tego z '94, całkiem w jego stylu (w tamtych latach).
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca