F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Nowy bolid Williamsa nie jest zwykłą ewolucją FW31

Mechanicy Williamsa wyrabiają się już z wymianą wszystkich kół bolidu w mniej niż 3 sekundy.
Marek Roczniak, 21 stycznia 2010, wyświetlenia: 3887<< | lista | T- | T+ | >>
Dyrektor techniczny Williamsa – Sam Michael powiedział magazynowi AUTOSPORT, że ich nowy samochód nie jest zwykłą ewolucją zeszłorocznego modelu FW31. Stajnia z Grove swoje nadzieje pokłada w agresywnym podejściu do nowego pakietu aerodynamicznego.

„FW32 powstał praktycznie rzecz biorąc z czystej kartki papieru, zaczynając od przodu, a na tyle kończąc” – powiedział Australijczyk. „To właściwie zupełnie nowy samochód pod względem aerodynamicznym”.

Według Michaela, radykalnie zmienione przepisy na sezon 2009 dały brytyjskiemu zespołowi szansę zmniejszenia straty do czołówki. Ponadto jest zdania, że stałe osiągi Williamsa w ubiegłym sezonie dały im mocne fundamenty do wykonania kolejnego kroku naprzód. „To, że mieliśmy równo jeżdżący samochód na wszystkich torach w 2009 roku i wyeliminowaliśmy wiele niedoskonałości z poprzedniego modelu, dodało nam pewności siebie”.

Dyrektor techniczny Williamsa jest także zdania, że kombinacja weterana Rubensa Barrichello i mistrza GP2 – Nico Hulkenberga daje im mocny skład kierowców zdolny do zrealizowania celu, jakim jest wygrywanie wyścigów. „Rubens to dość wymagający facet, w pozytywnym tego słowa znaczeniu, ponieważ chce szybko osiągać swoje zamierzenia. Jest mało prawdopodobne, aby był w F1 za pięć lat ze względu na swój wiek, zatem jego pośpiech jest zrozumiały”.

Jeśli chodzi o Hulkenberga, to zdaniem Michaela jest on jednym z najlepiej ocenianych młodych kierowców i po dwóch latach bycia testerem jest już w pełni zintegrowany z zespołem z Oxfordshire. „Nico będzie w stanie wystarczająco naciskać na Rubensa. Był szybki już od początku współpracy z Williamsem i jest także bardzo wymagający wobec siebie”.

Tymczasem jak informuje Claire Williams, odpowiedzialna w stajni z Grove za kontakty z mediami, mechanicy Williamsa wyrabiają się już z wymianą wszystkich czterech kół bolidu w mniej niż trzy sekundy. Zespół trenuje obecnie pit-stopy w swojej fabryce. Zakaz tankowania paliwa w trakcie wyścigów od tego sezonu oznacza, że szybka wymiana kół będzie bardzo ważna.

Źródło: Autosport.com, F1Fanatic.co.uk
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.05.2024  Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024
04.05.2024  Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele
03.05.2024  Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami
03.05.2024  RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em
02.05.2024  Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024
Tagi:
Michael S.
Williams

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
SoBcZaK, 21.01.2010 13:53[!]
„FW32 powstał praktycznie rzecz biorąc z czystej kartki papieru, zaczynając od przodu, a na tyle kończąc”
Nie chce nic mówić ale już pare lat temu (nie pamiętam dokłądnie, który to był rok ale Sam mówił identyczne słowa a ich bolid jakoś nie był z czołówki...
scanner, 21.01.2010 14:06[!]
Papierowym bolidem to testów zderzeniowych raczej nie zaliczą..
Ferrarif1, 21.01.2010 14:23[!]
scanner jemu chyba o co innego chodziło ale twoja interpretacja mi się też podoba
RomanSz, 21.01.2010 14:32[!]
Wymieniają koła w 3 sekundy - nawet w poprzednich latach było trochę problemów ze źle założonymi kołami, najwięcej w Renault, strach pomyśleć co teraz się będzie działo.
Anderis, 21.01.2010 14:50[!]
SoBcZaK- o FW30 mówili, że robią go od czystej kartki. Tamten bolid był niezły na początku sezonu i beznadziejny w drugiej połowie, ale nie ma się co dziwić, skoro jeszcze nim pierwszy raz wyjechał na tor, już pracowano nad jego następcą (FW31).
fordern, 21.01.2010 15:15[!]
Romansz, w DTM 3 sekundy to jest podstawa ;)
kuba_new, 21.01.2010 15:18[!]
a ja pamietam jak W jezdzil pod silnikeim renault i wygrywal na nim mansell
to byly czasy
takich kierowcow nam trzeba
silniki 3.0 z turbina
pomazyc tylko

iajaka aerodynamika, mocccccccccccccccccccccccc!!!!!!!!!111 byla z nimi
i to jaka, az latali na prostej startowej :)
archibaldi, 21.01.2010 15:19[!]
żeby z tej koncepcji "od zera" nie wyszło coś dużo gorszego od poprzedniego calkiem udanego modelu. Powinni na nim bazowac, bo moga wtopić..
1koval, 21.01.2010 17:02[!]
A ja wam mówię,że sir Frank będzie miał szczęście aw przyszłym roku i okaże się... czarnym koniem F1 2010... mam takie dziwne przeczucie.
SirKamil, 21.01.2010 17:08[!]
"silniki 3.0 z turbina
pomazyc tylko
iajaka aerodynamika, mocccccccccccccccccccccccc!!!!!!!!!111 byla z nimi
i to jaka, az latali na prostej startowej :)"

że co... co niby mieli? 3.0 turbo?...
marian3251, 21.01.2010 17:37[!]
chyba nam się z onetu przenoszą...
d3cK, 21.01.2010 17:48[!]
to prawda:) takie zenujace komentarze powinny byc usuwane przez moderatorow...
Jędruś, 22.01.2010 21:55[!]
Ta, a ja bym chciał V12 8.0 z podwójnym turbo tylko kogo to obchodzi?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca