F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2001
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Szczegółowy opis przebiegu wyścigu o Grand Prix Australii

Marek Roczniak, 5 marca 2001, wyświetlenia: 6752<< | lista | T- | T+ | >>
Michael Schumacher (Ferrari) miał bardzo dobry start i jako pierwszy pokonał zakręt znajdujący się na końcu prostej startowej. Mika Hakkinen (McLaren) wystartował nie gorzej od Niemca i od razu znalazł się tuż zanim, pozostawiając za sobą kierowców walczących o trzecią pozycję: Rubensa Barrichello (Ferrari), Heinza-Haralda Frentzena (Jordan), Ralfa Schumachera (Williams), Davida Coultharda (McLaren) oraz Jarna Trullego (Jordan). Do walki tej włączył się także Juan Pablo Montoya (Williams), który zaraz po starcie wyprzedził Nicka Heidfelda (Sauber) oraz obu kierowców z zespołu BAR (Jacquesa Villeneuve'a i Oliviera Panisa). Kolumbijczyk przeoczył jednak moment, w którym należy rozpocząć hamowanie i po chwili znalazł się na poboczu, tracąc w ten sposób wszystkie zyskane do tej pory pozycje. Z całej potyczki zwycięsko wyszedł Frentzen, a na kolejnych pozycjach znaleźli się: Ralf Schumacher, Barrichello, Trulli, Coulthard, Villeneuve, Heidfeld i Panis. Następnie znajdujący się ponownie na jedenastej pozycji Montoya został zaatakowany przez Eddiego Irvine'a (Jaguar), jednak żaden z kierowców nie chciał do końca ustąpić miejsca drugiemu i obaj znaleźli się poza torem. Montoya dosyć szybko powrócił na tor tracąc cztery pozycje, natomiast Irvine wpadł w poślizg i spadł na ostatnią pozycję. Miejsce Montoi zajął Jos Verstappen (Arrows), a za Holendrem znaleźli się kierowcy z zespołu Benetton (Giancarlo Fisichella i Jenson Button), których wkrótce rozdzielił Kimi Raikkonen (Sauber). Kolejny głos należał znów do Kolumbijczyka, który najpierw wyprzedził Buttona, a następnie na najszybszej części toru także i Raikkonena. W trakcie tego ostatniego pojedynku Raikkonen musiał popełnić jakiś błąd, ponieważ oprócz Montoi wyprzedzili go także Button i Jean Alesi (Prost).

Tylko jeden kierowca nie zdołał ukończyć pierwszego okrążenia, a był nim Gaston Mazzacane (Prost). Na początku drugiego okrążenia Ralf Schumacher popełnił błąd, w wyniku którego spadł na siódmą pozycję, a wyprzedzili go: Barrichello, Trulli oraz Coulthard, który po chwili wyprzedził także Trullego i znalazł się na piątej pozycji. Na tym samym okrążeniu Enrique Bernoldi (Arrows) awansował na 17 pozycję, po wyprzedzeniu Luciana Burtiego (Jaguar). Na trzecim okrążeniu Barrichello zaczął wywierać presję na Frentzena i przy pierwszej lepszej okazji postanowił go wyprzedzić. Skutek takiego postępowania mógł być tylko jeden – obaj kierowcy zderzyli się ze sobą, przy czym Frentzen wpadł w poślizg i wylądował na poboczu, natomiast Barrichello jak gdyby nigdy nic pojechał dalej. W wyniku tego zderzenia Frentzen stracił ni mniej, ni więcej, jak tylko 14 pozycji. Inny Niemiecki kierowca (Heidfeld) także spadł w klasyfikacji, ale tylko o dwie pozycje, a wyprzedzili go Panis i Verstappen. Trzeciego okrążenia nie zdołał ukończyć Bernoldi, ponieważ rozbił swój bolid na bandzie, a na kolejnym okrążeniu z wyścigiem pożegnał się Tarso Marques (Minardi).

W miarę spokojny przebieg wyścigu został zakłócony na piątym okrążeniu kolizją pomiędzy Ralfem Schumacherem i Villeneuve'em. Kanadyjczyk jechał tuż za Schumacherem i kiedy obaj kierowcy zbliżali się do zakrętu nr 3 jadąc ze znaczną prędkością, niezdecydowany do ostatniego momentu Villeneuve, którą stroną wyprzedzić Niemca, dokonał wyboru zbyt późno i wjechał w tył jego bolidu. W tym momencie bolid Schumachera wpadł w poślizg i po wykonaniu piruetu zatrzymał się na poboczu, natomiast bolid Villeneuve'a wzbił się w powietrze, a następnie uderzył w ogrodzenie oddzielające tor od widzów. Pech chciał, że bolid Kanadyjczyka jednym z kół trafił prosto w niewielki otwór w ogrodzeniu, przez który wywieszane są flagi. Koło to po oderwaniu się od bolidu trafiło w porządkowego, który stał blisko miejsca wypadku, powodując niestety śmiertelne obrażenie. Kilku widzów także zostało rannych, nie były to jednak zbyt poważne obrażenia. Obaj kierowcy wydostali się z wraków o własnych siłach, a na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa. Podczas jego obecności na torze, pod koniec 13 okrążeniu do boksów zjechał Verstappen, co kosztowało go spadek na ostatnią (17) pozycję. Na następnym okrążeniu samochód bezpieczeństwa zjechał z toru i wyścig ponownie nabrał tempa.

Na 15 okrążeniu Montoya wyprzedził Fisichellę i awansował na ósmą pozycję, Alesi został wyprzedzony przez trzech kierowców i spadł na 14 pozycję, a także Irvine wyprzedził Alonso i znalazł się na 15 pozycji. Na następnym okrążeniu Button otrzymał nieco spóźnioną karę 10-sekundowego postoju w boksach, ponieważ mechanicy z zespołu Benetton przygotowujący jego bolid do startu nie zdążyli opuścić toru 15 sekund przed rozpoczęciem okrążenia rozgrzewającego. Jeszcze na tym samym okrążeniu Brytyjczyk został wyprzedzony przez Raikkonena, a dopiero po odbyciu kary na 17 okrążeniu spadł na ostatnią pozycję.

Po 20 okrążeniach przewaga Michaela Schumachera nad jadącym na drugiej pozycji Hakkinenem wynosiła niecałe dwie sekundy. Na 25 okrążeniu Fisichella został wyprzedzony najpierw przez Raikkonena, a następnie przez Frentzena i znalazł się na 11 pozycji. Pod koniec 26 okrążenia na jednym z szybkich fragmentów toru Hakkinen stracił panowanie nad swoim bolidem i przy dużej prędkości wypadł z toru, a następnie uderzył w barierę ochronną zbudowaną z opon. Chyba tylko dzięki temu Fin uniknął ewentualnych obrażeń, jako że uderzenie nastąpiło bokiem bolidu przy naprawdę dużej prędkości. Przyczyną wypadku była awaria przedniego zawieszenia. Przed tym zdarzeniem Hakkinen miał już ponad cztery sekundy straty do lidera wyścigu. W międzyczasie boksy odwiedził Fisichella i po odbyciu postoju spadł na ostatnią pozycję.

Po 30 okrążeniach jadący na drugiej pozycji Barrichello miał około 10 sekund straty do prowadzącego Schumachera. Dwa okrążenia później Trulli wyraźnie zwolnił tempo jazdy i został wyprzedzony przez Panisa, a następnie na 33 okrążeniu odbył postój w boksach i spadł na 14 pozycję. Wcześniej po raz drugi w boksach znalazł się Button, ale w tym przypadku była to już planowana wizyta. Dwa okrążenia później także Alesi zatrzymywał się w boksach, a w tym samym czasie Coulthard wyprzedził Barrichello i znalazł się na drugiej pozycji. Na 36 okrążeniu do boksów zjechali Raikkonen i Burti.

Na 37 okrążeniu w boksach pojawił się lider wyścigu – Michael Schumacher. Oprócz Schumachera postoje w tym momencie zaliczyli również Heidfled i Frentzen. Kolejne okrążenie przyniosło postój drugiego kierowcy Ferrari – Barrichello, a także drugi postój Verstappena. Na prowadzeniu znalazł się w tym momencie Coulthard, drugi był Schumacher, a Barrichello spadł na piątą pozycję. Na następnym okrążeniu do boksów zjechał Irvine, a po postoju znalazł się na dziewiątej pozycji. Na 40 okrążeniu postój zaliczył Panis, a z wyścigu wycofał się Trulli.

Michael Schumacher na prowadzeniu znalazł się ponownie na 41 okrążeniu, po tym jak Coulthard odbył swój postój w boksach i znalazł się z powrotem na drugiej pozycji. Trzecie miejsce znajdowało się chwilowo w posiadaniu Montoi, jednak jeszcze na tym samym okrążeniu silnik BMW zamontowany w bolidzie Kolumbijczyka dokonał żywota w smugach dymu. Jego miejsce zajął w tym momencie Barrichello. Na 50 okrążeniu Irvine powtórnie znalazł się w boksach, a po postoju spadł na 11 pozycję, za Verstappena, który następnie wyprzedził Alesiego i awansował na 10 pozycję. Wkrótce z wyścigu wycofał się Button i to było ostatnie zdarzenie godne odnotowania w tym wyścigu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1
Albert Park

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca