|
|
|
|
|
|
Nowy bolid BMW Sauber ujrzał światło dzienne (+zdjęcia) |
Pedro de la Rosa i Kamui Kobayashi zaprezentowali w Walencji bolid C29. |
|
•Michał Respond, 31 stycznia 2010, wyświetlenia: 16913 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Ekipa BMW Sauber, jako trzeci zespół w stawce, zaprezentowała dzisiaj w Walencji swój bolid na rok 2010, model C29. Samochód z napędem Ferrari jest pierwszą konstrukcją szwajcarskiego zespołu po rozstaniu się z firmą BMW z końcem 2009 roku.
Zespół nadal jest kierowany przez Petera Saubera, który sprzedał go BMW w roku 2005, ale ponownie przejął w ostatnich miesiącach. Obecność Saubera w stawce przez długi czas była niewiadomą i została potwierdzona dopiero wówczas, gdy z rozgrywek wycofała się Toyota.
Kierowcami "płetwiastego" bolidu C29 będą Pedro de la Rosa i Kamui Kobayashi. Kolory użyte w malowaniu są bardzo podobne do tych z epoki BMW, ale z większą ilością białego miejsca, ze względu na brak odpowiedniej ilości sponsorów. Pierwsza jazda bolidu będzie miała miejsce jutro, wraz z rozpoczęciem sesji testowych.
„Ostatnie miesiące były dla nas okresem wytężonej pracy” – powiedział Peter Sauber. „Najpierw musieliśmy walczyć, aby utrzymać miejsce w stawce, potem, by przygotować odpowiedni pojazd. Prace nad autem na rok 2010 były prowadzone bez zakłóceń od wiosny 2009, pomimo całego zamieszania dziejącego się wokół”.
„Zgodnie z naszą tradycją, jako kierowców zdecydowaliśmy się wybrać 'doświadczonego wygę' i 'zdolnego młodzieńca' – zwykle, dzięki takiej mieszance odnosiliśmy sukcesy. Pedro przez wiele lat pracował nad rozwojem technicznym bolidu w czołowym zespole, z czego chcielibyśmy skorzystać. Młody Kamui ma nam również wiele do zaoferowania – w zeszłym roku, szczególnie w Abu Zabi, zrobił na mnie duże wrażenie”.
De la Rosa wraca do ścigania po siedmiu latach pracy na etacie kierowcy testowego. „Wreszcie czuję się jak prawdziwy kierowca wyścigowy” – powiedział Hiszpan. „Brakowało mi współzawodnictwa na torze, jakkolwiek w ostatnich czasach zdobyłem mnóstwo wiedzy technicznej, którą chcę wspomóc zespół”.
Kobayashi, który debiutował w Formule 1 w zeszłym roku w Toyocie, dodał: „Jestem bardzo dumny, że Peter Sauber uwierzył we mnie i jestem zdeterminowany, aby go nie rozczarować. Mam nadzieję, że pod koniec (sezonu – przyp. tłum.) również będzie ze mnie dumny”.
Dyrektor techniczny zespołu Willy Rampf powiedział, że przy projektowaniu samochodu wykorzystano doświadczenie zdobyte w ostatnim roku, kiedy to zespół zmagał się ze stabilnością formy. „Rozwój bolidu BMW Sauber C29 został oparty na doświadczeniach zdobytych w zeszłym roku i na zmianach rozwojowych, które wprowadziliśmy w końcówce sezonu” – dodał projektant.
„Konieczne było oczywiście wprowadzenie zmian związanych z nowymi przepisami wiążącymi się z zakazem tankowania w trakcie wyścigu – na przykład niezbędne było dostosowanie auta do nowych, węższych opon z przodu i szerszych z tyłu”.
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|