F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Trzech kierowców rezerwowych Renault

Ho-Pin Tung, Jerome D'Ambrosio i Jan Charouz wybrani na rezerwowych kierowcow.
Bartosz Pyciarz, 31 stycznia 2010, wyświetlenia: 3016<< | lista | T- | T+ | >>
Renault ogłosiło Ho-Pin Tunga, Jerome D'Ambrosio i Jana Charouza jako swoich kierowców rezerwowych w sezonie 2010. Chińczyk i Belg to kierowcy grupy Gravity, powiązanej z nowym współwłaścicielem Renault i byli łączeni z posadą w tym zespole od jakiegoś czasu.

Tung jest najbardziej doświadczonym kierowcą z tej trójki i prowadził już nawet Renault R29 podczas grudniowych testów dla młodych kierowców w Jerez. 27-letni kierowca w ubiegłym roku startował w Superleague Formula i A1GP, gdzie był czołowym kierowcą. W 2004 roku odbył też test z zespołem Williamsa.

„To spełnienie mojego marzenia, ale także rozpoczęcie nowych wyzwań. W wielu kwestiach wszystko rozpoczyna się dla mnie od nowa” – skomentował Tung. „Chciałbym wykorzystać to, że jestem częścią Renault F1 Team do nauczenia się jak najwięcej. Chcę przyswoić jak najwięcej z tego, co mnie otacza, aby stać się lepszym kierowcą”.

„Chcę mieć także swój wkład i być zawsze tam, gdzie zespół będzie mnie potrzebował, jestem gotowy do pomocy. Podczas mojej pierwszej sesji testowej z zespołem w grudniu w Jerez, inżynierowie byli zachwyceni moją szybkością i precyzją moich odczuć na temat zachowania bolidu. Zyskanie ich szacunku było zawsze moim głównym celem i jestem zadowolony, że udało mi się to osiągnąć”.

Chińczyk przyznał także, że jego zaangażowanie może pomóc zwiększyć zainteresowanie Formułą 1 w jego kraju. „Moja pozycja w Renault jest świetną wiadomością dla chińskiego sportu. Chiny są nowym rynkiem dla motorsportu, a w szczególności Formuły 1, nawet pomimo tego, że mamy Grand Prix w Szanghaju od 2004 roku. Mam nadzieję, że mogę rozbudować tę podstawę i liczę na duże wsparcie chińskich kibiców”.

Jerome D'Ambrosio jest byłym mistrzem Międzynarodowej Formuły Master i jednym z kandydatów do mistrzostwa w tegorocznych zmaganiach w GP2. Będzie to dla niego trzeci sezon w tej serii, a ubiegłoroczne zmagania zakończył na dziewiątym miejscu.

Charouz dołączył do Renault jako aktualny mistrz Le Mans Series, gdzie startował z zespołem Aston Martin Racing. 22-letni Czech powraca w tym roku do rywalizacji w samochodach jednomiejscowych – będzie startował w World Series by Renault w zespole P1 Motorsport.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.05.2011  Nieznana przyczyna wypadku Tunga na torze Indianapolis
04.05.2011  Tung oficjalnie zgłoszony do Indianapolis 500
31.01.2011  Senna i Grosjean nowymi kierowcami rezerwowymi Renault
23.11.2010  Tung bliski startów w IndyCar w zespole FAZZT
24.08.2010  Renault nie planuje zastąpienia kontuzjowanego Tunga
Tagi:
Renault
D'Ambrosio J.
Tung H.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
lubczyk, 31.01.2010 21:04[!]
" inżynierowie byli zachwyceni moją szybkością" Chyba pan sobie kpisz
Dżejson, 31.01.2010 21:14[!]
Spodziewali się, że będzie dużo wolniejszy, nie był, więc byli zachwyceni ;P
Ducsen, 31.01.2010 21:20[!]
Czech, Lech, Rus i Chińczyk :D Hahahaha
McLuke, 31.01.2010 22:52[!]
Chińczyk za kierownicą bolidu F1 - to nie wróży nic dobrego. A BTW, na jaki grzyb Renówce aż 3 testerów, skoro i tak nie bedą mieli kiedy jeździć, bo testy są ograniczone?
renegade, 31.01.2010 22:56[!]
Bo dwu z Nich placi rachunki!!
arahja, 31.01.2010 23:11[!]
Renault zawsze miało kilku kierowców. rok temu był di Grassi, Grosjean i Adam Khan który miał chyba pełnić rolę demodrivera. no i zawsze mieli program Renault Driver Development a to pewnie jego pozostałość.

nikt chyba nie wytłumaczył do tej pory dlaczego Czech został testerem (nie było go nawet na prezentacji)
renegade, 01.02.2010 00:55[!]
... bo pieniadze wniosl.
kuxumuxu, 01.02.2010 09:51[!]
Charouz będzie pewnie kimś, kim był Adam Khan w zeszłym roku. W razie potrzeby zastąpienia Petrova czy Kubicy, skorzystają pewnie z d'Ambrosio.
Kamikadze2000, 01.02.2010 10:03[!]
Cóż, innych testerów nie można było się spodziewac. Zaskoczeniem jest jednak angaż Charouza, ale pewnie kasa ma swoje znaczenie. Żeby tylko odwdzięczył się dobrymi wynikami w World Series by Renault! :))
Jędruś, 01.02.2010 16:57[!]
D'Ambrosio to jedyny kierowca z tej grupy dobrze rokujący na przyszłość.

Tung to marny kierowca ( nawet na miarę GP2).Jeździł tam 2 lata i prawie nie puntował.Na testach z Renault mimo doświadczenia też nie poszalał.
A1GP i Superleague jak na razie odstają poziomem :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca