F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wypowiedzi po trzecim dniu testów (10)

Force India, Williams, Virgin, Ferrari, STR, Mercedes, RBR, Sauber, Lotus, Renault.
Redakcja, 27 lutego 2010, wyświetlenia: 5222<< | lista | T- | T+ | >>
Force India Formula One Team

Adrian Sutil: „Dzisiejszy dzień był w porządku, jednak trochę rozczarowujące jest to, że nie byliśmy w stanie przejechać większego dystansu. Znów mieliśmy deszcz, który trzeba było przeczekać, bo móc pojeździć w przyzwoitych warunkach. Miałem nadzieję na lepszą pogodę, ale udało nam się przejechać tylko 61 okrążeń. Jutro powinno być już lepiej i będę mógł rozpocząć właściwy program testowy, w który wliczona będzie symulacja wyścigu”.

Dominic Harlow, główny inżynier wyścigowy: „ Z powodu opadów deszczu musieliśmy nieco zmodyfikować nasze dzisiejsze plany. Adrian, zamiast skupić się na długich przejazdach, sprawdzał nowe nadwozie i przeprowadzał testy ustawień. Warunki panujące na torze utrudniały nam wyciąganie jakichkolwiek wniosków, jednak udało nam się odkryć kilka użytecznych rzeczy. Podczas ostatniego dnia zimowych testów – który według oczekiwań ma być suchy – planujemy wykonanie końcowych prac przygotowujących nas do pierwszego wyścigu i mamy zamiar ukończyć jak najwięcej spośród naszych testowych zadań ”.

(Michał Sulej)
 
AT&T Williams

Rubens Barrichello: „Przejechaliśmy dzisiaj 101 okrążeń, co zawsze jest dobrą rzeczą. Niestety mieliśmy trochę deszczu, który wpłynął odrobinę na nasz program. Wszystko, co zespół przywiózł na te testy wydaje się pracować jak należy, zatem ogólnie był to pozytywny dzień”.

Sam Michael, dyrektor techniczny: „Dzisiaj mieliśmy trochę przerw spowodowanych przez deszcz, ale nadal zdołaliśmy pokonać nieco ponad sto okrążeń, pracując z Rubensem nad przejazdami wyścigowymi i ustawieniami samochodu. Podczas ostatniego dnia zimowych testów skupimy się bardziej na pracy nad ustawieniami”.

(Marek Roczniak)
 
Virgin Racing

Nick Wirth, dyrektor techniczny: „Kilka problemów montażowych wpłynęło na nasz dzisiejszy program. Problem ze skrzynią biegów opóźnił rozpoczęcie testów, a kiedy byliśmy już gotowi do jazdy, zaczął padać deszcz. Zmienne warunki panujące aż do przerwy na lunch wykorzystaliśmy na pracę nad systemami kontrolnymi w ramach przygotowań do GP Bahrajnu i liczyliśmy na bardziej produktywne popołudnie. Jednakże kontrola podczas przerwy na lunch wykazała uszkodzenie uszczelki w układzie paliwowym i musieliśmy odłączyć silnik, aby ją wymienić. Pozostały czas wykorzystaliśmy do przetestowania kilku interesujących rzeczy z Timo. Mamy nadzieję, że jutro będziemy mieli więcej szczęścia, co umożliwi nam gładkie przeprowadzenie ostatniego dnia testów, zanim udamy się za dwa tygodnie na nasze debiutanckie grand prix do Bahrajnu”.

(Marek Roczniak)
 
Scuderia Ferrari Marlboro

Felipe Massa: „Zdołaliśmy przejechać wiele kilometrów, co zawsze jest pozytywne. Ukończyliśmy kolejną symulację wyścigu bez żadnych problemów, co pomogło nam lepiej zrozumieć zachowanie opon z różnym obciążeniem paliwa i przy różnych warunkach na torze. Jestem zadowolony z dzisiejszego dnia. Pracujemy w dobrym kierunku na rozpoczęcie mistrzostw. Nowe rozwiązania aerodynamiczne do F10? Jestem pod bardzo pozytywnym wrażeniem: można poczuć większą przyczepność i lepszy docisk. To zachęcające, ponieważ oznacza, że wykonaliśmy dobry krok naprzód w porównaniu z Jerez. Miejmy nadzieję, że jutro pogoda poprawi się: ważne będzie ukończenie testów na suchym torze i zebranie trochę ważnych danych na temat zachowania samochodu w różnych warunkach, także z mniejszą ilością paliwa na pokładzie”.

(Marek Roczniak)
 
Scuderia Toro Rosso

Sebastien Buemi: „Pomimo deszczu mój pierwszy dzień w Barcelonie przebiegł dobrze. Symulacja wyścigu była bardzo użyteczna i pozwoliła zobaczyć zachowanie opon wraz ze zmieniającą się ilością paliwa na pokładzie. W wyścigach ważna będzie gładka jazda, ponieważ z dużą ilością paliwa łatwo jest zniszczyć opony, jeśli za mocno się ślizgasz. Dzisiejszy dzień był udany, więc możemy spróbować jutro jeszcze trochę się poprawić – to nasza ostatnia szansa przed Bahrajnem”.

Laurent Mekies, główny inżynier wyścigowy: „Dzisiejszy program miał być powtórką wczorajszego, ale z Sebastienem: trening pit-stopów rano, później po południu symulacja wyścigu. Jednakże rano deszcz lekko pokrzyżował nam plany, ale mimo to zdołaliśmy wykonać symulację wyścigu, ponieważ po południu jedynie w dwóch momentach lekko popadało”.

(Łukasz Godula)
 
Mercedes GP Petronas

Nico Rosberg: „Dziś mieliśmy dobry dzień i miło jest zobaczyć, że poczyniliśmy znaczne postępy, jeśli chodzi o kwestie związane z ustawieniami. W ostatnich dniach nie udawało nam się wydobyć pełnego potencjału naszego samochodu, jednak dziś zrobiliśmy krok we właściwym kierunku. Rano krok po kroku wprowadzaliśmy duże zmiany, dzięki którym znaleźliśmy kilka usprawnień. Popołudniowy, długi przejazd był interesujący. Dużo się dzięki niemu nauczyliśmy, jako że na torze znajdowały się też inne bolidy przeprowadzające w tym czasie podobne programy testowe, co umożliwiło nam wykonanie małych porównań. Jest jeszcze dużo rzeczy, które możemy udoskonalić, jednak ogólnie wygląda na to, że jesteśmy w całkiem niezłej formie”.

Jutro bolid MGP W01 poprowadzi Michael Schumacher.

(Michał Sulej)
 
Red Bull Racing

Ian Morgan, główny inżynier wyścigowy: „Późno rozpoczęliśmy testy podczas porannej sesji, jako że mieliśmy kilka problemów technicznych po nocnej odbudowie samochodu, których rozwiązanie opóźniło nasz program zaplanowany na dzisiaj. Gdy w końcu rozpoczęliśmy jazdę po południu, wykonaliśmy trzy czy cztery pozytywne testy, pracując nad ustawieniami samochodu z myślą o GP Bahrajnu, co przyniosło jasne rezultaty – zakończyliśmy więc sesję w znacznie lepszej formie”.

Jutro bolid RB6 poprowadzi Mark Webber.

(Marek Roczniak)
 
BMW Sauber F1 Team

Kamui Kobayashi: „Oczywiście lepiej byłoby przeprowadzić symulację wyścigu w idealnych warunkach na torze, jednak z drugiej strony był to kolejny trening, ponieważ musieliśmy wykonać dodatkową zmianę opon z powodu pogody, a każdy pit-stop pomaga poprawiać nasze umiejętności w dziedzinie komunikacji i procedur. Myślę więc, że był to bardzo produktywny dzień, a jutro i tak oczekujemy lepszej pogody”.

Willy Rampf, dyrektor techniczny: „Dzisiaj głównym zadaniem była kolejna symulacja wyścigu, więc mogliśmy potrenować procedury i różne instrukcje dla zespołu oraz oczywiście Kamuiego. Zrobiliśmy to przed przerwą na lunch w niepewnych warunkach pogodowych, co wyjaśnia dzisiejsze czasy okrążeń. Po południu wykonaliśmy trochę pracy nad ustawieniami samochodu”.

(Łukasz Godula)
 
Lotus Racing

Mike Gascoyne, dyrektor techniczny: „Kolejny produktywny dzień z Jarno za kierownicą; ponad sto okrążeń pokonanych bez większych problemów mechanicznych, a Jarno był w stanie przejechać pełny dystans wyścigu w zmiennych, mokrych i suchych warunkach. Z powodzeniem wykonaliśmy nasz cały program i mieliśmy dwa bardzo użyteczne dni z Jarno, z bardzo jasnym kierunkiem ustawiania samochodu pod jego upodobania. Teraz oczekujemy na udoskonalenie jutro balansu samochodu z Heikkim za kierownicą”.

Jutro bolid T127 poprowadzi Heikki Kovalainen.

(Marek Roczniak)
 
Renault F1 Team

Witalij Pietrow: „Kolejny dzień ze zmiennymi warunkami pogodowymi, zatem straciliśmy rano trochę czasu z powodu deszczu, ale na szczęście po południu było sucho. Mieliśmy sporo zaplanowane na mój ostatni dzień w samochodzie przed Bahrajnem i wykonaliśmy trochę dobrej pracy, poprawiając znacznie auto. Symulacja kwalifikacji była użyteczna i ważne było, abym ją wykonał przed pierwszym wyścigiem”.

Alan Permane, główny inżynier wyścigowy: „To był lepszy dzień dla Witalija. Rano mieliśmy kilka problemów z samochodem, będących kontynuacją tych z wczoraj, ale szybko się z nimi uporaliśmy. Tuż przed przerwą na lunch samochód był już dostosowany do upodobań kierowcy. Niestety rano mieliśmy znowu trochę deszczu, ale zdołaliśmy trochę popracować po południu, jeżdżąc z różną ilością paliwa i na koniec Witalij był całkiem zadowolony z samochodu. Szkoda, że nie mógł dzisiaj trochę więcej pojeździć, ale dobrze było zaliczyć przyzwoity dzień jazdy”.

Jutro bolid R30 poprowadzi Robert Kubica.

(Marek Roczniak)
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.02.2024  Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli
23.02.2024  Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów
23.02.2024  Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie
22.02.2024  Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir
22.02.2024  Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana
Tagi:
Catalunya
Testy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
hawaj, 27.02.2010 18:59[!]
Jeżeli to ich faktyczne tempo kwalifikacyjne to mają duże problemy :(
Patryk777, 27.02.2010 19:03[!]
ale Witalij jechał po trochę mokrym torze przecież, gdyby nie to pewnie spokojnie o 2s lepiej by było
cobra, 27.02.2010 19:06[!]
Patryk777 --> Tja, i jeszcze zając mu na jednym z zakrętów wpadł na tor (+0.5s straty), później musiał omijać niewidzialne koleiny (kolejne 0.5s straty), a w końcówce się biedak zagapił bo zobaczył fajną panienkę na trybunach (+2.0s straty).
Patryk777, 27.02.2010 19:14[!]
no comment...
Sanki, 27.02.2010 19:19[!]
FI i jeszcze jakieś zespoły kręciły wysokie 22 i 23 na krotkich stintach
atb, 27.02.2010 19:24[!]
z ciekawości przejrzałem wszystkie komenty kolegi Kaki - z 17 pięć to napad na akkima, 3 na innych użytkowników, reszta też niezbyt ciekawa; czy nie można blokować tego typu użytkowników?

@cobra
Rosberg zrobił swój czas (porównywalny z wczorajszym Red Bulla) z samego rana, na suchym torze; późniejszy deszcz zmył gumę z poprzednich dwóch dni, więc tor był dużo mniej przyczepny, a na dodatek wilgotny;
poza tym Pietrow, to nie Kubica, więc z czasu Renault jestem dość zadowolony (a była to na pewno symulacja quala - kilka wyjazdów na 2 kółka i powrót do boksu)
w.macko92, 27.02.2010 19:41[!]
Ciekawi mnie kom Morgana:

"Późno rozpoczęliśmy testy podczas porannej sesji, jako że mieliśmy kilka problemów technicznych po nocnej odbudowie samochodu, których rozwiązanie opóźniło nasz program zaplanowany na dzisiaj."

Mieli co odbudowywać po wczorajszym dniu? Czy może to rutynowa procedura w czasie której wykryli drobną awarię?
Maraz, 27.02.2010 20:14[!]
Raczej normalna sprawa po dniu testów, zwłaszcza jeśli mieli wymienić jakieś elementy w środku.
Maly-boy, 27.02.2010 20:20[!]
nie wiem ,jak dokładnie było bo nie miałem okazji śledzić całych testów ,ale po południu padało i kierowcy kręcili czasy 1;40-1;36 ,dopiero po lunchu chyba zaczęło się poprawiać a nie wiem czy tor zdążył wyschnąć do 17
rolnik sam w dolinie, 27.02.2010 21:27[!]
około 15 spadł deszcz, około 15:30 Witek jechał swoje kwalifikacyjne kółka więc nie mówcie że to wpływu na tempo nie miało
tomask75, 27.02.2010 22:01[!]
@hawaj - czyje tempo? Uchyl rąbka tajemnicy....
hawaj, 27.02.2010 23:10[!]
Przepraszam :) chodziło oczywiście o Renault i wypowiedz Witalija - "... Symulacja kwalifikacji była użyteczna.." - z tego wynika że robili symulację kwala a czas jakoś taki nie kwalifikacyjny. Słabo to wygląda ale nie ukrywam że bardzo chciałbym się mylić.
Kubecks, 27.02.2010 23:15[!]
Stint był zrobiony na 3 okrazeniach, a najlepszy czas padl na drugim. Mam nadzieje, ze to wina slabego ustawienia auta przez Rosjanina. Jesli jednak, mimo wiekszego doswiadczenia Roberta, w ustawianiu auta, tempo Renault bedzie nadal takie slabe, to nie widze ich w tym sezonie.
kemek, 28.02.2010 14:10[!]
Ale zapominacie o warunkach na torze, patrząc na czas z symulacji kwala.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca