F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Sutil, Massa i Ecclestone przeciwni natychmiastowym zmianom

Prasa nawołuje do natychmiastowych zmian w F1 po niezbyt porywającym w Bahrajnie.
Łukasz Godula & Maraz, 16 marca 2010, wyświetlenia: 3376<< | lista | T- | T+ | >>
Coraz więcej osób wypowiada się na temat natychmiastowych zmian w Formule 1, do których nawołuje prasa po niezbyt porywającym spektaklu podczas otwierającego ten sezon Grand Prix Bahrajnu.

Zakaz tankowania został obwiniony za spowodowanie procesyjnego przebiegu wyścigu na torze Sakhir i mówi się ostatnio nawet o wprowadzeniu drugiego przymusowego postoju w boksach, w połączeniu z wybieraniem innych mieszanek opon przez firmę Bridgestone.

Adrian Sutil przyznał w poniedziałek, że wyprzedzanie w Bahrajnie nie było warte ryzyka. „Jeśli ciśniesz przez dwa okrążenia by zdobyć pozycję, to przegrzejesz opony i być może będzie już po nich, więc musisz zjechać na pit-stop i wymienić komplet opon i stracisz nie jedną, a dwie albo trzy pozycje, więc jest to ostatecznie nieopłacalne” – powiedział Force India. „Dlatego wyścigi wydają się być trochę nudne, jednakże prawdopodobnie będzie się to zmieniało na różnych torach. To było pierwsze grand prix z nowym zasadami i nikt tak naprawdę nie wiedział, jak dbać o opony podczas wyścigu, zatem chyba każdy był trochę nadopiekuńczy”.

Szef zespołu Ferrari – Stefano Domenicali również powiedział, że F1 powinna zaczekać jeszcze kilka wyścigów na ocenianie nowych regulacji. Felipe Massa również został zapytany o tę sytuację przed opuszczeniem Bahrajnu. Brazylijczyk powiedział: „Trudno jest teraz przewidzieć, jak będzie to wyglądało na następnym torze (Melbourne). To zupełnie inny tor z innym układem, jednak musimy wykorzystać doświadczenia z tego wyścigu i spróbować zrozumieć wiele rzeczy na przyszłość”.

Bernie Ecclestone zapewnia, że nie ma powodów do paniki ani kryzysu w F1: „Myślę, że nic nie jesteśmy w stanie zrobić natychmiast i nie powinniśmy też podejmować zbyt pochopnych zmian. Jesteśmy w okresie czterech 'wylotowych' wyścigów, zatem zobaczymy, jak zespoły zaadoptują się do nowych przepisów i po GP Chin ponownie przyjrzymy się sprawie”.

Szef FOM dodał, że jeśli już coś powinno zostać zrobione, to w kwestii doboru opon: „Może gdybyśmy dali zespołom tylko miękką mieszankę, to musiałyby wykonywać po dwa postoje, ponieważ mam wątpliwości, że udałoby się uzyskać jednomyślną zgodę na obowiązkowe dwa postoje w wyścigu, co zaproponował Red Bull”.

Szwajcarska gazeta Motorsport Aktuell twierdzi, że Stowarzyszenie Zespołów Formuły Jeden (FOTA) ma dzisiaj przedyskutować problemem nudnego przebiegu wyścigu w Bahrajnie.

Źródło: Motorsport.com, Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
Massa F.
Sutil A.
Ecclestone B.
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Fan1, 16.03.2010 11:50[!]
Dzień dziecka skończy się po Australii, jeżeli będzie wiało nudą na torze, na którym zazwyczaj wiele się dzieje. Chociaż i tam wygra ten kto wygra qwale, nie ma co się oszukiwać (jeżeli oczywiście nie będzie miał mechanicznych kłopotów).
Maly-boy, 16.03.2010 12:01[!]
„Jeśli ciśniesz przez dwa okrążenia by zdobyć pozycję, to przegrzejesz opony i być może będzie już po nich, więc musisz zjechać na pit-stop i wymienić komplet opon i stracisz nie jedną, a dwie albo trzy pozycje, więc jest to ostatecznie nieopłacalne”

i to jest jeden z problemów ,obecnie to są szachy a nie wyścigi ..
Shadowhawk, 16.03.2010 12:10[!]
niech Bridgestone zmniejszy wytrzymałość opon i najlepiej niech będzie jeden rodzaj mieszanki na weekend który wytrzymuje max do 15 okrążeń żeby kierowcy jechali na maxa. Widać było w tym wyścigu że kierowcy na razie nie mają pojęcia jak obchodzić się z oponami na takim dystansie. Skoro po zmianie opon zamiast jechać szybciej to wracali do swojego zachowawczego tempa przed zmiana opon.
mako, 16.03.2010 12:28[!]
@Shadowhawk

Z tymi 15 okrążeniami to zbyt drastyczne podejście chyba. Jak dla mnie opony powinny skłaniać do podobnej taktyki jak w przypadku gdy dozwolone było tankowanie - gdy kierowcom z początku stawki nie opłacało się jeździć na jeden pit-stop, bo wybór 2 lub nawet 3 pozwalał na osiągnięcie lepszych rezultatów.
Maraz, 16.03.2010 12:32[!]
"Jeśli ciśniesz przez dwa okrążenia by zdobyć pozycję, to przegrzejesz opony i być może będzie już po nich, więc musisz zjechać na pit-stop i wymienić komplet opon i stracisz nie jedną, a dwie albo trzy pozycje, więc jest to ostatecznie nieopłacalne" - i dlatego Adriano w swojej nadmiernej ostrożności postanowił zaspinować już na pierwszym okrążeniu, aby podgrzać swoje oponki ;-p
Gie, 16.03.2010 12:37[!]
Co znaczy ciśnie przez dwa okrążenia? Przecież jeśli kierowca A ciśnie by wyprzedzić kierowcę B to ten tez musi cisnąć by nie dać się wyprzedzić. Wtedy obaj zniszczą opony i będą musieli zjechać do boksów. Mogę się założyć że w Australii zespoły będą stosowały agresywniejsza taktykę. Zwłaszcza Renault które nie ma nic do stracenia a jest szybkie. Już w Bahrajnie Kubica gdyby zjechał wcześniej i później zrobił 2 pit stopy mógłby zyskać jedna, dwie pozycje.
mako, 16.03.2010 12:54[!]
@Gie

Z tym wcześniejszym zjazdem nie byłoby tak różowo chyba - gdy Kubica wracał na tor znalazł się zaraz przed dwoma maruderami z nowych zespołów. Z wyprzedzeniem ich pewnie większych problemów by nie miał, ale czy nie straciłby więcej niż mógł zyskać pewności nie ma. Jak dla mnie moment zjazdu Roberta był wybrany idealnie.
A.S., 16.03.2010 13:32[!]
To, że Domenicali nie chce zmian, to się nie dziwię, po takim wyniku pierwszego GP...:)
A na poważnie, pewnie, że trzeba poczekać i zobaczyć co się będzie działo w innych GP. Może specyfika toru w Bahrajnie (szczególnie tej nowej sekcji) też się przyczyniła do procesji. Może na innych obiektach będzie lepiej. Na pewno nie ma co na gwałt podejmować radykalnych decyzji. W najgorszym wypadku sezon 2010 zostanie uznany najnudniejszym w historii.
tommyline, 16.03.2010 14:19[!]
W Bahrajnie prze wydłużenie toru było tylko 42 okazje do wyprzedzania w całym wyścigu, Robert znalazł 43 :). Kierowcy i zespoły dopiero uczą się limitów zachowań samochodów, więc z biegiem czasu może zaczną jeździć mniej zachowawczo, zwłaszcza, gdy różnice punktowe zaczną być duże i goniący nie będą mieli wielkiego wyboru tylko ryzykować.
jan5, 16.03.2010 14:24[!]
bahrain zawsze był chu****
akkim, 16.03.2010 14:36[!]
Zabawny jesteś Filipie, nie tracisz fasonu,
przypomnę,że każdy tor jest inny do końca sezonu,
a dwa zjazdy po opony upiększy ściganie ?
Z toru na pit stopy przeniesie wyprzedzanie ;)
patgaw, 16.03.2010 15:53[!]
Jak by zniesc idotyczny przepis uzycia gorszej opony, a nasz kochany monopolista oponowy na kazde gp przywozil by 4 mieszanki, to by byl roznice w strategiach itd i by bylo troche wiecej wyprzedznia.
w.macko92, 16.03.2010 19:01[!]
Sprawdza się to o czym mówił Allen:
"zespoły które są bardzo blisko czołowej 10 mogą się nie zgodzić, ponieważ czują, że start na twardszej mieszance może dawać im przewagę"
Oto prawdziwe stanowisko Sutila:D
mielony, 16.03.2010 19:29[!]
Na razie nie wiadomo jak bedzie na innych układach toru. W Australii w 2009 była duża róznica w zużywaniu się mieszanek.
Jestem przeciw przepisom przymusowego drugiego postoju. To ma być wybór a nie przymus.
Pogorszenie opon aby tyle nie wytrzymały może niewiele dać. Jeżeli miałyby wytrzymać max 15 okrążeń to już wcześniej zaczną gorzej pracować i wyprzedzanie na nich będzie też ryzykowne. W tej sytuacji może być tak, że wszystkie zespoły zamiast planować 1 pit-stop zaplanują dwa więc dużo ciekawiej nie będzie.
Moim zdaniem (pisałem to już) najprościej jest zwiekszyć nieco ilość opon na weekend (aby nie obawiali się ich zuzywać) i zwiększyć prędkość w pit-lane do np. 120km/h aby pit-stop był mniej "kosztowny".
Diesel92, 16.03.2010 19:59[!]
Najlepiej 3 pit stopy!
Schumacher kiedyś pojechał na cztery i co? i wygrał! :D
mbwrobel, 16.03.2010 20:17[!]
A może totalna dowolność w ilości pit stopów i wyborze opon by coś zmieniła? Jedni by jechali przez cały wyścig na tych samych, twardszych kapciach, by oszczędzić czas przejazdu przez pit lane, a inni bardziej agresywnie i szybciej - na dwa lub trzy stinty na super miękkich? Nie wiem, gdybam tylko...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca