F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wywiad z Nikim Laudą

Austriak wyraził opinię na temat GP Bahrajnu, powrotu Schumachera oraz nowych zespołów.
Michał Sulej, 20 marca 2010, wyświetlenia: 3797<< | lista | T- | T+ | >>
Oficjalna witryna Formuły 1 przeprowadziła wywiad z Nikim Laudą. Trzykrotny mistrz świata w charakterystycznym dla siebie tonie wypowiedział się na temat Grand Prix Bahrajnu, powrotu Michaela Schumachera, a także wyraził swoją opinię na temat nowych zespołów. Zapraszamy do lektury.

Niki, w obecnym sezonie ze względu na zakaz tankowania, sesje kwalifikacyjne pokazują, kto tak naprawdę jest najszybszy. Czy byłeś zaskoczony, że to Sebastian Vettel i Red Bull nadawali tempo w Bahrajnie?

„Nie, ponieważ by być zaskoczonym, najpierw musiałbym wiedzieć, kto rzeczywiście jest najszybszy. Każdy, komu wydawało się, że po testach może przewidzieć rozkład sił w stawce, jest idiotą. Żaden z zespołów nie testował w podobnych warunkach, tak więc jakiekolwiek wnioski nie można było wysuwać wcześniej, niż przed sobotnim popołudniem”.

Czy przypuszczałeś, że McLaren i Mercedes nie będą dorównywać czołówce podczas kwalifikacji?

„Jak już mówiłem – skąd mógłbym to wiedzieć? Jednakże to, co zobaczyliśmy w Bahrajnie – Vettel na pole position, depczące mu po piętach Ferrari, a dalej Lewis i Nico – zobaczymy w tym sezonie jeszcze nie raz”.

W jaki sposób możesz ocenić powrót Michaela Schumachera?

„To był perfekcyjny występ – trudno byłoby to lepiej zrobić. Ze względu na ograniczenia związane z testami, tej zimy nie jeździł zbyt wiele, a poza tym musiał radzić sobie ze zmodyfikowanym samochodem, którego nigdy wcześniej nie prowadził. Tak więc wykręcenie dobrego czasu w kwalifikacjach już przy pierwszym podejściu było dla niego zwyczajnie niemożliwe. Przypuszczam, że potrzeba mu mniej więcej trzech wyścigów, by wrócić do dawnej formy. Jeśli wziąć pod uwagę te wszystkie czynniki, to przejechał on świetne okrążenie kwalifikacyjne, nawet w porównaniu do Nico, który był szybszy jedynie o trzy dziesiąte. Moim zdaniem już w Kuala Lumpur znów będzie w stanie robić to, co inni kierowcy, czyli przestawiać swój styl jazdy na jedno, szybkie okrążenie”.

Jakie są Twoje przemyślenia na temat wyścigu w Bahrajnie?

„Ferrari przejechało idealny wyścig – ich zwycięstwo było w pełni zasłużone. Lewis, Vettel i obydwa Mercedesy były bardzo blisko, tak więc zdecydowanie wygląda na to, że w tym roku zobaczymy bardzo wyrównaną walkę o mistrzostwo. Głównym czynnikiem będzie to, który zespół zdoła utrzymać najszybsze tempo rozwoju”.

Jenson Button był nieco wolniejszy od swojego zespołowego partnera – Lewisa Hamiltona. Czy było to dla Ciebie niespodzianką?

„Nie, tego właśnie oczekiwałem. Lewis zna zespół, tak więc nie jest zaskoczeniem fakt, że jest w stanie kontrolować Jensona”.

Jakiej rady mógłbyś udzielić Sebastianowi Vettelowi? Czwarte miejsce w Bahrajnie nie było szczytem jego marzeń...

„Powinien utrzymać poziom, który zaprezentował w Bahrajnie. On i jego samochód to obecnie najszybsza kombinacja bolidu i kierowcy i do Australii może udać się usatysfakcjonowany, nawet pomimo faktu, że nie odniósł zwycięstwa. Dopóki nie pojawiły się problemy z samochodem, wyraźnie dominował w wyścigu. Żaden ze ścigających go kierowców nie miał nawet cienia szansy na dogonienie go”.

Fernando Alonso od początku był jednym z faworytów do tytułu mistrzowskiego, a po zwycięstwie w Bahrajnie jego szanse wydają się jeszcze większe...

„Fernando wygrał wyścig, ponieważ Sebastian miał problemy ze swoim bolidem. Tak więc poczekajmy do Australii, by przekonać się, czy rzeczywiście jest w stanie zwyciężać, czy po prostu skorzystał z cudzego nieszczęścia”.

Czy po Bahrajnie można określić rozkład sił w stawce?

„Tak, obecnie Red Bull jest liderem, następnie mamy Ferrari, a dalej McLarena i Mercedesa na niemal identycznym poziomie”.

Co myślisz na temat szybkości nowych zespołów?

„Jedyną korzyścią wynikającą z wprowadzenia nowych zespołów jest to, że teraz stawka wygląda bardziej imponująco w telewizji. Poza tym, kiedy zwyciężysz, masz satysfakcję z pokonania większej ilości kierowców. Nie jestem odpowiednią osobą do wyrażania opinii na ich temat, jako że interesują mnie wyłącznie zespoły z czołówki. Ich strata do liderów sugeruje, że ktoś powinien zmusić ich do szybszego rozwoju”.

Źródło: Formula1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.09.2023  Wolff: Komentarz na temat rekordów na Wikipedii nie był najmądrzejszy
17.11.2022  Vettel: Rozmawiałem z Laudą o przejściu do Mercedesa
10.02.2021  Wolff: Lauda za wszelką cenę przedłużyłby umowę z Hamiltonem
20.05.2020  Sześć tygodni piekła - historia wypadku Laudy na Nurburgringu
17.12.2019  Wolff: Rola szefa sprawia mniejszą przyjemność bez Laudy
Tagi:
Wywiady
Lauda N.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
vivon, 20.03.2010 18:44[!]
no proszę, o ileż inny wywiad od tych które znamy z onetu. widać że gdy zadać Nikiemu konkretne pytania, odpowiada calkiem rozsadnie. i jeszcze to: "Nie jestem odpowiednią osobą do wyrażania opinii....", no nie poznaje go...
Simi, 20.03.2010 18:54[!]
Moim zdaniem najbardziej żałosna odpowiedź to ta odnośnie Alonso...
topor999, 20.03.2010 19:03[!]
Żałosna odp?! a co ? prawda w oczka kole?! hehe
Ralph1537, 20.03.2010 19:25[!]
miał racje co do alonso, gdyby nie problemy vettela byłyby 2
vivon, 20.03.2010 19:33[!]
tego nie wiemy, zaczął już odrabiać stratę, więc nie przekraślałbym jego szans na wygraną.
Banditto, 20.03.2010 20:29[!]
Nie byłbym tego taki pewien, że RedBull jest przed Ferrari patrząc na 8 pozycję Webbera i to, że Vettel jadąc niepełnosprawnym bolidem zajął bardzo dobrą 4 lokatę. Moim zdaniem to raczej talent Vettela wywindował RedBulla tak wysoko, a w Australii należy spodziewać się ponownego dubletu Ferrari. Nawet jeśli RedBull rzeczywiście jest przed Ferrari to problemy z niezawodnością mogą pokrzyżować im plany oraz gorąca głowa Vettela może znowu dać o sobie znać.
Simi, 20.03.2010 20:56[!]
Toporku - tak żałosna, bo Ferrari było szybsze. Poza tym raczej nie jesteś jasnowidzem. Wiesz, że wygrałby? Weź nie pisz takich pierdół, bo się w głowie nie mieści twoja wypowiedź. Poza tym nie zapytałeś o co mi chodziło. Otóż, panie toporze, miałem na myśli to, że tak czy tak jest w stanie wygrywać(Alonso) nawet gdyby zajął to 2 miejsce i tak byłbym tego pewien. Przecież kierowca zajmujący 2 lokatę jest faworytem.
topor999, 20.03.2010 21:03[!]
Nie trzeba być jasnowidzem żeby wiedzieć że VET dowiózłby 1 do mety, jednak fanatykom SF trudno jest tłumaczyć cokolwiek
Simi, 20.03.2010 21:41[!]
Toporku - ale ja uważam, że Alonso dogoniłby Vettela. Sam mówił, że na ostatnich 10 okrążeniach miał jeszcze bardziej cisnąć i wyprzedzić Seba. Ale antyferraristom i antyfernandowcom, a za to fanatykom Vettela ciężko tłumaczyć cokolwiek... Zwłaszcza, że to moje zdanie, ja uważam tak, a nie inaczej i koniec.
Jacobss, 20.03.2010 22:13 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Oczywiście, że Vettel dowiózłby pierwsze miejsce. Tutaj nie ma żadnych wątpliwości nikt, kto ma głowę i potrafi jej używać. Alonso sobie może gadać co chce, nikt poważny odgrażaniem, które istnieje od zawsze, się nie przejmuje.
szajse, 20.03.2010 22:33[!]
Alonso jechał sobie 2/3 wyścigu kilka sek. za Vettelem bo miał plan na końcówkę - przyspieszyć, dogonić i ot tak sobie wyprzedzić Seba ;) Niegłupi plan, rzec muszę! Niezły koleś z niego skoro takie teksty wali. A mówił po którym gp zapewni sobie i ferrari MŚ w tym sezonie?
A co do wywiadu: Lauda gada całkiem sensownie i z humorem.
Simi, 20.03.2010 22:56[!]
Z humorem i sensownie - w sumie to prawda. Zawsze jest bardzo bezpośredni i boleśnie szczery, co zawsze mi sie podobało :D
Yurek, 21.03.2010 00:31[!]
W sumie jestem zaskoczony, że Lauda pochwalił Schumachera. Tajemnicą poliszynela jest, że Austriak i Niemiec łagodnie mówiąc się nie lubią.
biCampeon, 21.03.2010 13:26[!]
Jacobss - "Kto ma głowę i potrafi jej używać" powinien stwierdzić, że gdybać to sobie można i nie wiadomo tak naprawdę jaki potencjał ma F10, jak i RB6. Vettel nie dojechał do mety bezproblemowo, więc nie możemy "bez żadnych wątpliwości" stwierdzić, że "dowiózłby pierwsze miejsce".

I nie uważam wcale, że Alonso wygrałby, a jedynie twierdzę, że mówić i gdybać to sobie możemy.
Simi, 21.03.2010 19:34[!]
biCampeon - no właśnie. Zgadzam się stuprocentowo.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca