|
|
|
|
|
|
Power odniósł drugie z rzędu zwycięstwo w IndyCar |
Drugi na mecie w St Petersburgu zameldował się były kierowca F1 - Justin Wilson. |
|
•Marek Roczniak, 29 marca 2010, wyświetlenia: 3588 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Will Power odniósł drugie z rzędu zwycięstwo w IndyCar Series, triumfując w opóźnionym o jeden dzień z powodu ulewnych deszczy wyścigu na torze ulicznym w St Petersburgu. Drugi na mecie zameldował się były kierowca F1 – Justin Wilson, uniemożliwiając tym samym ekipie Penske odniesienie potrójnego zwycięstwa.
O wielkim pechu może tymczasem mówić Ernesto Viso, który wyszedł na prowadzenie po ostatnich postojach i wydawał się być pewnym faworytem do zwycięstwa. Niestety awaria skrzyni biegów zmusiła go do zjazdu do alei serwisowej i Wenezuelczyk ostatecznie został sklasyfikowany na 17 pozycji ze stratą trzech okrążeń do zwycięzcy. Na pocieszenie były kierowca GP2 uzyskał najlepszy czas wyścigu.
Start wyścigu został nieco opóźniony, jako że organizatorzy chcieli, aby tor zdążył jeszcze bardziej wyschnąć po wczorajszych ulewach. Mimo to warunki były nadal na tyle zdradliwe, że Milka Duno wpadła w poślizg już na okrążeniu formującym, a zaraz po starcie piruety wykręcili Mike Conway i Dario Franchitti, powodując od razu pierwszą neutralizację wyścigu.
Po wznowieniu Marco Andretti wyprzedził na kolejnych okrążeniach Powera i Scotta Dixona, ale prowadzenie utrzymał tylko prze jedno kółko, zanim Dixon popisał się udanym kontratakiem. Następnie Amerykanina wyprzedził także Helio Castroneves, wcześniej zamieniając się miejscami z zespołowym kolegą Powerem, który po wypadnięciu z rytmu po udanym ataku Andrettiego spadł na czwarte miejsce. Australijczyk zdołał jednak lepiej zadbać o miękkie opony (oznaczone na czerwono) i pod koniec pierwszego przejazdu wyprzedził zarówno Andrettiego, jak i Castronevesa, by powrócić na drugie miejsce.
Później stawka wymieszała się z powodu różnych strategii i na prowadzeniu na krótko pojawiali się Vitor Meira, Raphael Matos i Franchitti, podczas gdy kilku kierowców jadących wcześniej na czołowych miejscach znalazło się w tarapatach, jak choćby początkowy lider Dixon, który skasował swoje przednie skrzydło po kontakcie z Mario Moraesem i spadł na odległe miejsce, czy Andretti, który uszkodził auto po najechaniu na odłamki z bolidów leżące na torze i także musiał wykonać przymusowy pit-stop.
Największy wypadek zdarzył się na 46 okrążeniu, kiedy po prawdopodobnej awarii tylnego zawieszenia Dan Wheldon odbił się od Moraesa i uderzył z dużą siłą z barierę z opon. Na szczęście kierowcy nic mu się nie stało, a w czasie neutralizacji będącej następstwem tego wypadku połowa stawki wykonała postoje. W alei serwisowej nie pojawili się między innymi Power, Wilson, Viso, Simona de Silvestro oraz Danica Patrick i ta piątka wysunęła się wówczas na czoło stawki. Po restarcie Power, Wilson i Viso uciekli szybko do przodu, a najwcześniej z nich ostatni postój wykonał Viso – na 64 okrążeniu.
Postój Wenezuelczyka wypadł w bardzo szczęśliwym momencie, jako że chwilę później Conway wpadł na barierę z opon po kontakcie z Matosem i nastąpił kolejny okres żółtej flagi. Po postojach innych kierowców w trakcie neutralizacji Viso wyszedł na prowadzenie, które stracił jednak po wspomnianej na wstępie awarii skrzyni biegów. Na prowadzenie powrócił wówczas Power, do końca wyścigu powstrzymując naciskającego go Wilsona, który na mecie miał mniej niż sekundę straty do zwycięzcy. Dwa kolejne miejsca zajęli Ryan Briscoe i Castroneves, a w oddali na piątej pozycji finiszował Franchitti, którego pęknięta opona w połowie wyścigu zepchnęła na dalsze miejsce. Szkot zdołał jednak odrobić sporo strat.
Kolejny wyścig IndyCar zostanie rozegrany za dwa tygodnie w Alabamie.
•IndyCar Series > 2010 > GP of St. Petersburg, St. Petersburg - 2,896 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 12 | Will Power | | Verizon Team Penske | Dallara Honda | 100 | 2h07m05,790 | 50 |
2. | 22 | Justin Wilson | | Dreyer & Reinbold Racing | Dallara Honda | 100 | +0:00,824 | 40 |
3. | 6 | Ryan Briscoe | | Team Penske | Dallara Honda | 100 | +0:04,729 | 35 |
4. | 3 | Helio Castroneves | | Team Penske | Dallara Honda | 100 | +0:05,170 | 32 |
5. | 10 | Dario Franchitti | | Target Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 100 | +0:22,217 | 30 |
6. | 77 | Alex Tagliani | | FAZZT Race Team | Dallara Honda | 100 | +0:29,322 | 28 |
7. | 7 | Danica Patrick | | Andretti Autosport | Dallara Honda | 100 | +0:30,336 | 26 |
8. | 2 | Raphael Matos | | de Ferran Luczo Dragon Racing | Dallara Honda | 100 | +0:30,670 | 24 |
9. | 67 | Graham Rahal | | Sarah Fisher Racing | Dallara Honda | 100 | +0:30,843 | 22 |
10. | 11 | Tony Kanaan | | Andretti Autosport | Dallara Honda | 100 | +0:31,351 | 20 |
11. | 37 | Ryan Hunter-Reay | | Andretti Autosport | Dallara Honda | 100 | +0:31,629 | 19 |
12. | 26 | Marco Andretti | | Andretti Autosport | Dallara Honda | 100 | +0:32,170 | 18 |
13. | 34 | Mario Romancini (D) | | Conquest Racing | Dallara Honda | 100 | +0:39,809 | 17 |
14. | 06 | Hideki Mutoh | | Newman/Haas Racing | Dallara Honda | 100 | +0:39,995 | 16 |
15. | 14 | Vitor Meira | | A.J. Foyt Enterprises | Dallara Honda | 100 | +0:56,059 | 15 |
16. | 78 | Simona de Silvestro (D) | | HVM Racing | Dallara Honda | 99 | 1 okr. | 14 |
17. | 8 | Ernesto Viso | | KV Racing Technology | Dallara Honda | 97 | 3 okr. | 13 |
18. | 9 | Scott Dixon | | Target Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 73 | 27 okr. | 12 |
19. | 24 | Mike Conway | | Dreyer & Reinbold Racing | Dallara Honda | 64 | 36 okr. | 12 |
20. | 4 | Dan Wheldon | | Panther Racing | Dallara Honda | 46 | 54 okr. | 12 |
21. | 32 | Mario Moraes | | KV Racing Technology | Dallara Honda | 45 | 55 okr. | 12 |
22. | 5 | Takuma Sato (D) | | KV Racing Technology | Dallara Honda | 21 | 79 okr. | 12 |
23. | 19 | Alex Lloyd (D) | | Dale Coyne Racing | Dallara Honda | 10 | 90 okr. | 12 |
24. | 18 | Milka Duno | | Dale Coyne Racing | Dallara Honda | 7 | 93 okr. | 12 |
| |
Pole position: Will Power (Team Penske #12) - 1:01,603 (+1 pkt.) Najszybsze okrążenie: Ernesto Viso (KV Racing #8) - 1:03,860 na 80 okrążeniu Premia za prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Will Power (Team Penske #12) +2 pkt. Objaśnienie skrótów: D - debiutant Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|