F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wywiad z Karunem Chandhokiem

Kierowca z Indii ma nadzieję, że tempo HRT ulegnie poprawie w drugiej połowie sezonu.
Mariusz Karolak, 9 kwietnia 2010, wyświetlenia: 2106<< | lista | T- | T+ | >>
Karun Chandhok po rozczarowującym debiucie w Formule 1 w Grand Prix Bahrajnu zdołał dojechać do mety w kolejnych dwóch wyścigach, tj. w Australii i Malezji. W czwartek był obecny w Bangalore, gdzie wypełniał obowiązki wobec sponsorów. Tamtejsza gazeta Declan Herald News Service przeprowadziła z nim wywiad.

Jakie to uczucie być w F1?
„Jak na razie jest dobrze. Poza Bahrajnem, który okazał się rozczarowaniem, byłem w stanie ukończyć wyścigi w Australii i Malezji, co jest bardzo pozytywne. Bruno Senna i ja stopniowo razem przyspieszamy, jako że samochód został uruchomiony zaledwie kilka dni przed rozpoczęciem sezonu. Samochód również sprawuje się dobrze i jestem przekonany, że będziemy stawać się konkurencyjni z biegiem sezonu”.

Jak ważną rolę odgrywają w F1 treningi fizyczne?
„W Malezji było bardzo trudno. Temperatura w kokpicie dochodziła do 57 stopni Celsjusza w sobotę rano. Proszę sobie wyobrazić, jakie to uczucie, kiedy ma się na sobie w takich warunkach cztery warstwy ubrań! Jednakże zimą dużo ćwiczyłem i czułem się dobrze w Melbourne i w Malezji. Jestem zadowolony z moich zimowych przygotowań kondycyjnych do F1. Zazwyczaj w trakcie zimy wracam do Europy, ale umowa z HRT została podpisana dosyć późno i zdecydowałem się pozostać w Madrasie. Tygodniowo przejeżdżałem 250 km na rowerze i sporo biegałem po południu, żeby przyzwyczaić się do ciepła i dużej wilgotności powietrza. Serce w trakcie wyścigu bije 180 razy na minutę. To sporo i cieszę się, że udało mi się odrobić swoje zadanie domowe”.

Jakie są różnice między GP2 i F1?
„GP2 jest najbliżej F1. To powód, dla którego nawet wielki Michael Schumacher spędził kilka dni w GP2 przed powrotem do F1. Samochody są o 4-5 sekund wolniejsze od czołowych zespołów w F1 i mając spory docisk. O ile nie ma dużej różnicy w mocy, o tyle elektronika i aerodynamika są na wyraźnie innym poziomie. Po rundzie w Australii byłem już w stanie lepiej spisywać się w Malezji. Na naszej kierownicy są 24 przyciski. Największym sprawdzianem dla debiutanta w F1 jest cała procedura startu. Po wylądowaniu w Bahrajnie trzy dni przed wyścigiem wcześniej, mój inżynier wyścigowy przekazał mi liczący 30 stron dokument, jak kontrolować auto z kokpitu. Musiałem to dosłownie wkuć na pamięć. Takiej elektroniki nie ma w GP2”.

Kiedy samochód zespołu Hispania będzie konkurencyjny?
„Sporo będzie zależało od majowego wyścigu w Barcelonie. Nasz zespół miał dzisiaj duże spotkanie organizacyjne w dziale inżynieryjnym, gdzie rozmawiano o kursie rozwoju bolidu. W F1 wszystko trzeba samemu produkować w fabryce. Z ograniczonym budżetem musimy planować swoje priorytety i wyznaczać pieniądze, które zostaną wydane na aerodynamikę, silnik, innowacje i tak dalej. Na szczęście będziemy mieli ulepszenia przed rundą w Barcelonie albo pod koniec maja. Zatem prawdopodobnie w maju powinniśmy być już w pozycji, by uzyskiwać przyzwoite rezultaty”.

Ty i zespół Hispania jesteście nowi w F1. Jak przyjmują was fani?
„W czwartek przed rozpoczęciem Grand Prix Malezji otwarta była aleja serwisowa dla publiczności. Było ogromne zainteresowanie osobą Schumachera, zespołem Ferrari, także McLarenem, ale był też pewien ruch przed naszym boksem serwisowym. Jak dotąd muszę przyznać, że na każdym z wyścigów byli obecni licznie obywatele Indii. W Melbourne, tłum indyjskich emigrantów mieszkających w Australii gwizdał, a także krzyczał w języku Tamil i Hindi. To miłe uczucie. W każdym zakątku świata są Hindusi i mam nadzieję, że w pozostałych rundach też będą obecni”.

Źródło: DeccanHerald.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.03.2021  Chandhok: Relacje Hamiltona z Mercedesem uległy zmianie
07.05.2020  Chandhok: Bottas powinien zostać w Mercedesie na sezon 2021
17.01.2018  Chandhok: Kubica otrzymał wystarczająco dużo szans, by pokazać swoje możliwości
26.05.2014  Chandhok i Senna dołączają do Formuły E
28.12.2013  Karun Chandhok dla Wyprzedź Mnie! - Tęsknie za bolidami F1
Tagi:
Chandhok K.
Wywiady

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Zykmaster, 09.04.2010 11:03[!]
No to miał lekturke przed Bahrajnem ;) 30 stron jakby na to spojrzec to dużo ale przy tym zaawansowaniu F1 to raczej nikogo nie dziwi ;). Co do Zespołu to raczej w tym sezonie sie nie zblizą do nikogo, nastepny sezon i projekt przyszłorocznego bolidu bedzie zapewne szybko realizowany(w trakcie sezonu) i cos tam HRT w przyszłym sezonie stworzy szybkiego ;) Teraz tylko dane, i nabieranie doswiadczenia :)
Szkot, 09.04.2010 11:22[!]
Coś czuję że skończy jak Alex Yoong :)
Adam1970, 09.04.2010 11:49[!]
@Szkot- nie sądzę. Indie maja znacznie więcej konsumentów ;)
kusza, 09.04.2010 20:20[!]
Soczysty i tresciwy wywiadzik!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca