|
|
|
|
|
|
Chandhok: Kubica otrzymał wystarczająco dużo szans, by pokazać swoje możliwości |
Gary Anderson uważa, że Polak przegrał walkę o wyścigowy fotel ze względów finansowych. |
|
•Nataniel Piórkowski, 17 stycznia 2018, wyświetlenia: 4666 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Zdaniem Karuna Chandhoka, Robert Kubica otrzymał wystarczająco dużo szans, aby udowodnić, że jest w stanie powrócić w konkurencyjnym stylu do rywalizacji w Formule 1.
W sierpniu Kubica przetestował na torze w Budapeszcie bolid Renault R.S.17, a pod koniec listopada zasiadał za sterami Williamsa FW40 podczas zajęć w Abu Zabi. Po analizie danych stajnia z Grove podjęła decyzję o zapewnieniu wyścigowego fotela Siergiejowi Sirotkinowi. Jednocześnie ogłoszono, iż Kubica będzie nadal współpracował z brytyjską ekipą jako kierowca rezerwowy i rozwojowy.
Komentując decyzję Williamsa Chandhok, były kierowca F1, powiedział: „Szkoda, ale uważam, że [Kubicy] zapewniono mnóstwo możliwości na to, aby mógł pokazać, iż w oparciu o merytokratyczną ocenę zasługuje na wyścigowy fotel. Nie potrafię wskazać zbyt wielu kierowców, którzy mieli podobne szanse – testowali z dwoma zespołami, aby udowodnić, że są materiałem na kierowców wyścigowych. Nie wydaje mi się, aby można było powiedzieć, że [Kubica] nie otrzymał dobrej szansy na ocenę”.
„Dość dobrze znam Roberta. Jesteśmy znajomymi od czasów, gdy w 2005 roku wspólnie ścigaliśmy się ze sobą w World Series. To świetny gość i w swoim szczytowym okresie przed wypadkiem był po prostu niesamowity. Realia są takie, że zespoły nie mogą zatrudniać kierowców bazując na tym, jak spisywali się w przeszłości. Ekipy muszą podpisywać kontrakty w oparciu o obecne okoliczności i preferencje. Z punktu widzenia całego sportu i Roberta szkoda jednak, że się nie udało” – dodał.
Były dyrektor techniczny Jordana – Gary Anderson, uważa z kolei, że dużą rolę w decyzji Williamsa odegrały względy finansowe. „Sądzę, że większe znaczenie miał stan konta, który ostatecznie okazał się zbyt niski. Wierzę w talent [Kubicy]. Nie sądzę, że można tak po prostu wskoczyć do kokpitu Renault lub Williamsa w trakcie jednodniowych testów. Myślę że jego tempo na dłuższych przejazdach było w porządku. Wiemy, że osiągi na jednym okrążeniu mogą być lepsze, ale w końcu kierowca zawsze musi najpierw zbudować pewność siebie za kierownicą bolidu. Niestety wydaje mi się, że Robert przegrał tę walkę ze względów finansowych. Nie był w stanie zebrać wymaganego budżetu”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|