F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Więcej wiadomości

  Archiwum 2001
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Szczegółowy opis przebiegu wyścigu o Grand Prix San Marino

Marek Roczniak, 16 kwietnia 2001, wyświetlenia: 4091<< | lista | T- | T+ | >>
Startujący z pole position David Coulthard (McLaren) był na najlepszej drodze do popełnienia falstartu, ponieważ tuż przed startem jego bolid trochę się poruszył. Na szczęście Szkot w ostatnim momencie zatrzymał się i dopiero, kiedy wszystkie czerwone światła zgasły, ruszył ponownie z miejsca, ale sytuacja ta spowodowała, iż start nie wyszedł mu najlepiej. Wykorzystał to Ralf Schumacher (Williams), który po bardzo dobrym starcie wyprzedził najpierw Mikę Hakkinena (McLaren), a następnie Coultharda, chociaż ten zostawił mu bardzo niewiele wolnego miejsca po swojej lewej stronie i Niemiec ledwie co się zmieścił. Bardzo dobry start miał również Jarno Trulli (Jordan), który wyprzedził najpierw obecnego mistrza świata – Michaela Schumachera (Ferrari), a po chwili także i Hakkinena. Fin co prawda desperacko starał się odeprzeć atak Włocha, ale z marnym skutkiem. Drugi kierowca z zespołu Ferrari – Rubens Barrichello wystartował jeszcze gorzej od Michaela Schumachera i przed pierwszym zakrętem był ósmy, a wyprzedzili go Juan Pablo Montoya (Williams) i Olivier Panis (BAR). Ten ostatni wyprzedził również Kolumbijczyka i znalazł się na szóstej pozycji. Barrichello zaatakował także Jacques Villeneuve (BAR), jednak nie wyszło mu to na dobre, ponieważ Brazylijczyk zdołał się obronić, natomiast Villeneuve próbę ataku przypłacił utratą wywalczonej wcześniej dziewiątej pozycji. Przed Kanadyjczykiem znalazł się ponownie Kimi Raikkonen (Sauber), natomiast pierwotny właściciel dziewiątej pozycji – Heinz-Harald Frentzen (Jordan), spadł na 11 pozycję. Ze wszystkich kierowców najbardziej udany start miał Giancarlo Fisichella (Benetton), ponieważ wyprzedził aż czterech kierowców i awansował na 15 pozycję.

Pod koniec pierwszego okrążenia Montoya odebrał szóstą pozycję Panisowi, wyprzedzając go tuż przed szykaną prowadzącą na prostą startową. Na drugim okrążeniu Nick Heidfeld (Sauber) odzyskał 12 pozycję, utraconą tuż po starcie na rzecz Eddiego Irvine'a (Jaguar). Na tym samym okrążeniu Jos Verstappen (Arrows) wyprzedził Luciana Burtiego (Jaguar) i znalazł się na 16 pozycji. Pod koniec trzeciego okrążenia Michael Schumacher miał przez chwilę problem z wrzucaniem wyższych biegów i to umożliwiło Montoi awans na piątą pozycję. W połowie następnego okrążenia Schumacher popełnił niewielki błąd i stracił kolejną pozycję na rzecz partnera z zespołu – Barrichello. Na następnym okrążeniu Verstappen wyprzedził Fisichellę i znalazł się na 15 pozycji. Na szóstym okrążeniu Fernando Alonso (Minardi) wypadł z toru podczas pokonywania jednej z szykan i uderzył w bandę. Przyczyną wypadku były problemy z hamulcami. Na następnym okrążeniu z wyścigu odpadł również Verstappen. Na ósmym okrążeniu Barrichello awansował na szóstą pozycję po wyprzedzeniu Panisa, a na następnym okrążeniu Francuza wyprzedził również Michael Schumacher, spychając go na ósmą pozycję.

Po dziesięciu okrążeniach Ralf Schumacher miał niecałe dwie sekundy przewagi nad znajdującym się na drugiej pozycji Coulthardem, natomiast jadący na trzeciej pozycji Trulli miał już ponad 14 sekund straty do lidera. Za Włochem nadal podążał Hakkinen i mimo iż był od niego szybszy, to jednak nie był w stanie go wyprzedzić. Na 18 okrążeniu w bolidzie Raikkonena zawiodła kierownica i Fin nie mając kontroli nad bolidem wjechał w bandę. Na szczęście nie jechał zbyt szybko w tym momencie i bolid doznał niewielkich uszkodzeń, inaczej skutki tego wypadku mogłyby być znacznie poważniejsze. Pod koniec następnego okrążenia do boksów zjechał Jenson Button (Benetton). Podczas tego postoju do bolidu Brytyjczyka nie udało się wlać ani jednej kropli paliwa i na kolejnym okrążeniu Button musiał ponownie zawitać do boksów. Na początku 22 okrążenia postoje odbyli także: Jean Alesi (Prost), Fisichella i Enrique Bernoldi (Arrows). W chwilę później jadący na ósmej pozycji Panis zwolnił i został wyprzedzony przez czterech kierowców, przez co spadł na 12 pozycję. Najwyraźniej Francuz miał chwilowe problemy z prowadzeniem bolidu, ponieważ wkrótce przyspieszył i nikt więcej go nie wyprzedził.

Na 23 okrążeniu w bolidzie Michaela Schumachera zeszło powietrze z lewego przedniego koła i Niemiec musiał zjechać do boksów. Kiedy w końcu się tam znalazł, zajmował już 13 pozycję, ponieważ ponad połowę okrążenia musiał pokonać z bardzo wolną prędkością. Po zmianie opon i zatankowaniu paliwa Schumacher ponownie wyjechał na tor, jednak mechanicy po krótkiej inspekcji koła, z którego zeszło powietrze stwierdzili, iż zostało ono uszkodzone przez hamulec lub któryś z elementów zawieszenia i że sytuacja ta może się powtórzyć, dlatego też Niemiec po przejechaniu jednego okrążenia wycofał się z wyścigu.

Tymczasem postój w boksach zaliczył pierwszy kierowca ze ścisłej czołówki – jadący do tego momentu na trzeciej pozycji Trulli. Podczas czterech kolejnych okrążeń postoje w boksach odbyli także: Heidfeld, Frentzen, Montoya, Panis i Coulthard. Na 29 okrążeniu Montoya, który z boksów wyjechał na siódmej pozycji, zaatakował Trullego tuż przed pierwszą szykaną – Tamburello. W pierwszy z dwóch zakrętów kierowcy weszli jadąc obok siebie, przy czym Montoya znajdował się na mniej optymalnym torze jazdy – po zewnętrznej. Jednak dzięki temu następny zakręt, który był w przeciwną stronę, było mu już łatwiej pokonać i co ważniejsze, mógł w ten sposób przyblokować Włocha, który w tym momencie musiał już odpuścić. Podczas tego wyprzedzania obaj kierowcy otarli się lekko tylnymi kołami. Pod koniec tego okrążenia w boksach pojawili się następni kierowcy: lider wyścigu – Ralf Schumacher, oraz Hakkinen i Villeneuve. W ten sposób co najmniej jeden postój na swoim koncie mieli już wszyscy pozostali w wyścigu kierowcy, oprócz Barrichello i kierowców z zespołu Jaguar.

Po 30 okrążeniach na prowadzeniu nadal znajdował się Ralf Schumacher, a za nim z ośmiosekundową stratą podążał Coulthard. Kolejne pozycje zajmowali: Barrichello, Hakkinen, Montoya i Trulli. Na 31 okrążeniu Villeneuve zakończył udział w wyścigu w smugach dymu, a wcześniej z wyścigu wycofał się również Gaston Mazzacane (Prost). Pod koniec tego i następnego okrążenia postoje w boksach odbyli kierowcy z zespołu Jaguar oraz Barrichello. Irvine i Burti po postojach znaleźli się kolejno na dziewiątej i dwunastej pozycji, natomiast Barrichello utrzymał trzecią pozycję. Mniej więcej w tym samym czasie w boksach po raz drugi znalazł się Fisichella, jednak po zmianie opon i tankowaniu paliwa nie mógł ruszyć z miejsca i musiał wycofać się z wyścigu. Na 43 okrążeniu z wyścigu wycofał się również Irvine.

Pod koniec 43 okrążenia Trulli odbył drugi postój w boksach. Kolejne cztery okrążenia to postoje pozostałych kierowców z czołówki. Większość z nich na tor powróciła bez większych problemów, natomiast postój Montoi przedłużył się do ponad minuty, ponieważ ze względu na problemy ze sprzęgłem Kolumbijczyk nie mógł ruszyć z miejsca. Kiedy w końcu udało mu się wyjechać z boksów, okazało się, że nie może zmieniać biegów i po przejechaniu okrążenia na pierwszym biegu ponownie znalazł się w boksach, ale tylko po to, aby wycofać się z wyścigu.

Po 40 okrążeniach kolejność pierwszej czwórki była bez zmian, a na piątej i szóstej pozycji, dzięki problemom Montoi znaleźli się kierowcy z zespołu Jordan – Trulli i Frentzen. Dziesięć okrążeń przed końcem wyścigu Alesi wyprzedził Burtiego w walce o dziewiątą pozycję. Na 58 okrążeniu z wyścigu wycofał się Tarso Marques (Minardi). Ostatnim wydarzeniem w tym wyścigu była walka o dziesiątą pozycję pomiędzy dwoma brazylijskimi kierowcami – Burtim i Bernoldim, z której zwycięsko wyszedł ten ostatni, trzy okrążenia przed końcem wyścigu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1
Imola

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca