F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 W³ochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
U¿ytkownik:Has³o:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomo¶ci
Wyszukiwarka wiadomo¶ci

  Najnowsze wiadomo¶ci

11.05.2024

Magnussen: Za opiekê nad dzieæmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chc± odej¶æ z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowa³o os³ony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie wspó³pracê z nowym in¿ynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolê podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie mo¿e mocno celebrowaæ punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyska³o 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest g³ównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami by³ zbyt optymistyczny

Sainz: Zje¿d¿aj±c okr±¿enie pó¼niej to ja mog³em wygraæ GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzyma³ dwa punkty karne za kolizjê z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze s± nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaanga¿owany mimo odej¶cia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertê objêcia funkcji szefa zespo³u

Sainz straci³ czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwyciêstwo Norrisa

Wiêcej wiadomo¶ci

  Archiwum 2010
PnWt¦rCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Powrót KERS do F1 w sezonie 2011 coraz bardziej prawdopodobny

Nick Fry: "Nie by³bym zaskoczony, gdyby wiele samochodów mia³o to w przysz³ym roku".
Marek Roczniak, 12 maja 2010, wy¶wietlenia: 2082<< | lista | T- | T+ | >>
Jak informuje AUTOSPORT, coraz bardziej prawdopodobny jest powrót systemu odzyskiwania energii kinetycznej (KERS) do Formu³y 1 w przysz³ym sezonie. Zespo³y da³y bowiem wstêpnie zielone ¶wiat³o do kontynuowania prac nad t± technologi±.

Kwestia powrotu KERS by³a omawiana w ostatni weekend podczas obrad Stowarzyszenia Zespo³ów Formu³y Jeden (FOTA) i teamy zgodzi³y siê, ¿e przy konkretnych ograniczeniach dotycz±cych osi±gów i wydatków nie bêd± blokowa³y przywrócenia tej technologii ju¿ w przysz³ym roku.

Renault i Ferrari to zespo³y najbardziej opowiadaj±ce siê za przywróceniem KERS, ale tak¿e McLaren, Williams i Mercedes s± tym zainteresowane. AUTOSPORT twierdzi, ¿e wed³ug najnowszych ustaleñ zespo³y maj± mieæ mo¿liwo¶æ wyboru dowolnego systemu, zatem nie bêdzie wymuszenia standardowej wersji dla ca³ej stawki, a ma³e ekipy bêd± mog³y kupiæ kompletny KERS od którego¶ z fabrycznych zespo³ów lub niezale¿nego dostawcy, jak choæby Flybrid.

Przyspieszenie postêpów w regulacjach dotycz±cych KERS (wiêksza moc) wydaje siê teraz byæ prawdopodobne i dyrektor generalny Mercedes GP – Nick Fry spodziewa siê, ¿e co najmniej kilka zespo³ów bêdzie korzystaæ z tego systemu w sezonie 2011. „Rozwa¿amy zastosowanie KERS” – powiedzia³. „Nie znale¼li¶my jeszcze definitywnego rozwi±zania, ale jestem zwolennikiem tego typu technologii. Nie by³bym zaskoczony, gdyby wiele samochodów mia³o to w przysz³ym roku”.

Szef zespo³u Ferrari – Stefano Domenicali jest tak¿e dobrej my¶li, ¿e KERS wróci do F1 w sezonie 2011 po pozytywnych reakcjach ze strony rywali. „Mam nadziejê, ¿e to siê stanie i z pewno¶ci± bêdziemy próbowali do tego doprowadziæ” – powiedzia³. „Wszyscy bardzo ciê¿ko pracujemy, aby upewniæ siê, ¿e pakiet jest niezawodny i daje odpowiednie korzy¶ci. Nie mo¿emy ryzykowaæ powtórki z tego, co widzieli¶my w ubieg³ym roku, kiedy mamy co¶ dobrze pracuj±cego, ale nie daj±cego wystarczaj±cych korzy¶ci, by umie¶ciæ w samochodzie. Tego chcemy teraz unikn±æ”.

¬ród³o: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.10.2017  Zespo³y omówi± koncepcjê wprowadzenia do F1 napêdu na cztery ko³a
16.03.2012  FIA nie zrezygnuje z DRS
09.03.2012  Mercedes i McLaren eksperymentuj± z tylnym kana³em F
27.01.2012  Marussia bez systemu KERS w sezonie 2012
24.01.2012  Watson: DRS, KERS i opony Pirelli poprawi³y rozrywkê w Formule 1
Tagi:
Fry N.
KERS
Domenicali S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Od¶wie¿ T- T+
Piotrek15, 12.05.2010 13:18[!]
Co rok to zmiany :) Tak dla KERS'u ale tylko w przypadku wiêkszej jego mocy i braku standardowego dostawcy.
svt, 12.05.2010 13:18[!]
Niby wszystko fajnie, ale bez wprowadzenia minimalnej wagi kierowca+fotel wysocy kierowcy znowu bêd± mieli mniejsze pole manewru balastem.
kemot, 12.05.2010 13:27[!]
Mo¿e kiedy¶ FIA wpadnie na genialny pomys³ doci±¿ania fotela, tylko ¿e wtedy taki Massa ju¿ chyba nie mia³by czego szukaæ w F1.
distinto, 12.05.2010 13:41[!]
"Stefano Domenicali jest tak¿e dobrej my¶li, ¿e KERS wróci do F1 w sezonie 2011" - Co¶ mi nie gra w tym zdaniu.
Ponadto uwa¿am, ¿e decyzja ta jest poniek±d ciosem w Redbulla, który z KERSem nie mia³ jeszcze do czynienia, i w tym zespo³y z czo³ówki widz± "detronizacjê króla".
kemot, 12.05.2010 13:54[!]
Distinto - nie przejdzie KERS, nad którym ka¿dy osobno bêdzie pracowa³.
Kryzys nie min±³ i je¿eli KERS ma wróciæ, to chyba raczej tylko standardowy robiony przez jedn± firmê dla wszystkich.
Nowe zespo³y i STR raczej nie staæ na opracowanie tego systemu.
Co do RBR, to nigdy nic nie wiadomo - Newey to w koñcu geniusz i mo¿e dali by radê zrobiæ w³asny KERS.
Kubecks, 12.05.2010 14:17[!]
Zaraz zaraz a KERS dla RB nie bylby przygotowywany wtedy przez Renault?
yorg, 12.05.2010 14:32[!]
KERS? To mo¿e BMW wróci do Saubera :>
Yurek, 12.05.2010 14:32[!]
Tak wszyscy narzekali¶cie na KERS, a teraz chcecie jego powrotu. Tak narzekali¶cie na Michelina, a teraz chcecie jego powrotu. Mo¿e mi kto¶ to wyt³umaczyæ?
gnodeb, 12.05.2010 14:41[!]
Gdybym to ja by³ jednym z ludzi którzy zasieli panikê na szatanistyczny CO2 to ¶mia³bym siê do rozpuku w tym momencie. Formula 1 u¿ywa odzyskiwaczy energii za miliony dolarów które... no w³a¶nie co? :)

Jak ju¿ musz± odstawiaæ szopkê zielonych gumisiów to niech te ustrojstwo daje przyzwoite 200KM.

/szkoda ¿e sprzeda³em moje Uno bo zapewne w 2015 sprzeda³bym mocarne 1.0 któremu¶ teamowi ;) /
jan5, 12.05.2010 14:58[!]
czyli jak poleci podwojny dyfuzor a wróci kers to ferrari i renaul maja juz bolid zrobiony, ten mclarena bez potrójnego dyfuzora by³ s³aby
Piotrek15, 12.05.2010 15:06[!]
http://www.apteka...l_musujacych1176.jpg :D
Bo przecie¿ KERS mo¿e mieæ i zwyk³y ¶miertelnik :]
fibon, 12.05.2010 17:37[!]
FOTA jest niesamowita. Najpierw jednym g³osem twierdz±, ¿e KERS trzeba usun±æ z F1, a po sezonie przerwy chc± jednak jego powrotu i co wiêcej, nie w formie standardowego urz±dzenia, tylko "ka¿dy sobie" + mo¿liwo¶æ odkupienia. Niestety to bardzo dobrze pokazuje jak nieudolna jest ta organizacja. Ecclestone mia³ racjê twierdz±c, ¿e Ci ludzie nie byliby wstanie zorganizowaæ w³asnej serii.
Strony  •  1 Od¶wie¿ T- T+
Komentowanie tej wiadomo¶ci zosta³o zablokowane  |  Forum Wyprzed¼ mnie!





F1WM.plAktualno¶ci, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artyku³y, S³owniczek pojêæ F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespo³y, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualno¶ci, Profil kierowcy, Osi±gniêcia, Daniele Morelli (mened¿er), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis po¶wiêcony F1 i innym seriom wy¶cigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrze¿one
Kana³ RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzed¼ Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatno¶ci  •  Reklama i wspó³praca