F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Red Bull bez "kanału F" w dalszej części weekendu w Turcji

Team z Milton Keynes nie chce ryzykować osłabienia swojej mocnej formy.
Michał Roszczyn, 29 maja 2010, wyświetlenia: 2368<< | lista | T- | T+ | >>
Red Bull Racing zdecydował się nie korzystać z systemu wygaszania tylnego skrzydła przez resztę weekendu w Turcji – dowiedział się serwis AUTOSPORT.

Austriacki zespół po raz pierwszy użył tego rozwiązania w swoich bolidach podczas pierwszej sesji treningowej na torze Istanbul Park. Według wstępnych oznak system ten przynosi korzyści w bolidzie RB6.

Przed podjęciem ostatecznej decyzji, czy warto dalej korzystać z tego systemu w ten weekend, zespół wolał jednak poczekać do analizy danych na popołudniowej odprawie technicznej. W trakcie spotkania ustalono, by nie stosować "kanału F" w pozostałej części weekendu. Rozwiązanie to prawdopodobnie zostanie ponownie zaimplementowane w bolidach Red Bulla podczas treningów przed wyścigiem w Kanadzie za dwa tygodnie.

I choć podobno system wygaszania tylnego skrzydła w RB6 istotnie zwiększył prędkości osiągane na prostych odcinkach, to negatywnie wpłynął na docisk aerodynamiczny, jak również nie zachowuje się on wystarczająco stabilnie, aby zaryzykować jego użycie w kwalifikacjach i wyścigu. Red Bull Racing jest już stawiany w roli faworyta do odniesienia zwycięstwa w Turcji, z lub bez kanału F. Przewaga nad rywalami w kwestii docisku aerodynamicznego prawdopodobnie zrekompensuje z nadmiarem straty wynikłe z uzyskiwania mniejszych prędkości na prostych w porównaniu do takich ekip jak McLaren.

Szef austriackiego teamu – Christian Horner powiedział jeszcze przed podjęciem decyzji, że jego zespół nie ryzykowałby osłabienia swojej mocnej formy. „Priorytetem jest bycie przed resztą i McLarenem oraz Mercedesem, ponieważ ich silniki wyglądają tutaj na bardzo mocne – zwłaszcza na podjeździe w ostatnim sektorze. Zatem nie bierzemy niczego za pewnik”.

„Jak dotychczas kanał F zdaje się pracować dość dobrze. Najwyraźniej dane otrzymane na torze zgadzają się z tymi uzyskanymi w tunelu aerodynamicznym i symulacjach, zatem mamy co analizować dzisiejszej nocy i wtedy zdecydujemy czy może jest nieco za wcześnie na użycie tego systemu w wyścigu. Niemniej posiadamy wiele bardzo cennych danych, by postanowić czy korzystać z tego rozwiązania tutaj lub popracować nad jego dalszą poprawą przed Grand Prix Kanady”.

Ferrari korzystając z systemu wygaszania tylnego skrzydła trzy tygodnie temu w Hiszpanii stwierdziło, że rozwiązanie to negatywnie wpływa na docisk aerodynamiczny bolidu. Jednakże stajnia z Maranello przywiozła do Turcji już ulepszoną wersję kanału F, który obecnie jest aktywowany przez kierowców za pomocą kolana, a nie jak poprzednio przy użyciu lewej dłoni.

Źródło: Autosport.com, JamesAllenonf1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.05.2024  Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a
06.05.2024  LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu
01.05.2024  The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu
01.05.2024  Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a
30.04.2024  Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu
Tagi:
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
pjes, 29.05.2010 12:10[!]
chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób ferrari to zrobiło nie modyfikująć monocoque
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca